Ik heb hier een golf cabrio die onder de 2500 toeren heel onregelmatig loopt, ook stationair loopt hij niet meer. Op LPG is dit het zelfde en valt de motor na 30 sec. zelfs helemaal uit. Dan moet ik hem eerst even op benzine laten lopen voordat hij weer op LPG loopt.
Vorige week liep de auto nog goed op LPG en op benzine iets minder goed.
Iemand een idee??
Koen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer je verdeelkap en de rotor en monteer nieuwe bougies. daar zal ie wel van opknappen
Zit er al allemaal nieuw op. Het is gekomen na het reinigen van de carberateur en het vervangen van de distributie. Nu wil ik kijken of de ontsteking op tijd staat. Ik heb een strobocoop lamp maar hoe werkt zo'n lamp. Als dat iemand kan uitleggen ga ik dat morgen controleren.
Koen
17 jaar
Lekke voetpakking of vacuumrembekrachtigerslang misschien....
Ik heb alle slangen en ook de voetpakking gecontroleerd maar is helemaal niets aan te zien.
Koen
17 jaar
Heb je het tandwiel van de ontsteking wel gemerkt bij het vv van de distributie?
Zo niet,dan staat hij niet op tijd.
Makkelijk te controleren door de krukas/nokkenas op tijd te zetten,en dan moet de rotor van de ontsteking ook tegenover een merkteken staan,richt dan naar de 1e cylinderkabel.
Ik had alles gemerkt met een lakstiftje omdat ik de orginele tekens niet kon vinden. Maar omdat het na de reparatie niet meer goed was dacht ik aan de ontsteking. Ricky weet jij ook hoe zo'n stroboscoop werkt?
Koen
17 jaar
[quote=koen6346]Ik had alles gemerkt met een lakstiftje omdat ik de orginele tekens niet kon vinden. Maar omdat het na de reparatie niet meer goed was dacht ik aan de ontsteking. Ricky weet jij ook hoe zo'n stroboscoop werkt?
Koen[/quote]
Je hebt verschillende type's.
Vaak lamp aansluiten op de + en - van de accu en op de eerste bougiekabel (cylinder 1),en lamp instellen op de hoeveelheid graden voorontsteking,(meestal 6 graden voor).
Dan motor starten en bij warme motor de lamp richten op de krukaspeollie,door het flitsen van de lamp zie je de merkteken op de krukas stilstaan,merktekens dan voor elkaar zetten door de ontsteking te verdraaien.
Maar kijk eerst eens of de ontsteking toch niet stiekum verdraaid is zoals de manier ik zei hiervoor.
Ricky
Nou na een poosje zoeken heb ik het dan toch gevonden. De luchtfilter was het probleem, deze had ik vorige week ook vervangen omdat deze erg vies was. Vandaag weer de vieze erin gezet en loopt weer als een zonnetje. Hij is denk ik dus helemaal verkeerd afgesteld, dat hij te veel lucht kreeg met het nieuwe filter. Deze week even langs de gasspecialist om hem goed af te laten stellen met nieuw luchtfilter.
Koen
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar