auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III : Slecht lopende golf

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo ik rij al een tijdje rond met een slecht lopende golf III.

Het probleem is als volgt.
De auto loop stationair 600 touren.Dit schijnt van de fabriek uit normaal te zijn bij deze auto's.Als hij koud is loop hij 1000 touren wat ook normaal is aangezien dan de shoke dan open staat.Wanneer de auto op temparatuur is begint hij weer te dalen in zijn stationair tourental.Af en toe begint mijn stationair tourental te schommen van 600 naar 400 toeren.Ook wil het wel een voorkomen dat hij bijna uitvalt en dan de motor zich weer herstelt naar 600 touren.Je kan merken dat de motor het er moeilijk mee heeft om de auto stationair goed te laten draaien.

Hiervoor heb ik de auto uit laten lezen waarbij de lamdasonde een verkeerde meting afgaf.Hiervoor is een andere lamdasonde geplaatst maar het probleem was nog niet verholpen.De auto bleef moeilijk en beroerd lopen.
Vervolgens heb ik hem onder handen genomen.
Luchtfilterhuis verwijderd zodat ik bij de gasklep kon.Aan de gasklep was niet veel te zien alleen dat hij iets vettig was(dit schoon gemaakt).Vervolgens ben ik verder gaan zoeken en heb ik het vacuumslangetje van het luchtfilterhuis naar me carter eraf gehaald en kwam toen "White Slutch" tegen.Voor mijn carter zit nog een soort opvanbakje ( in de technische wereld weet ik niet precies hoe dat heet) In iedergeval dat hele bakje dat vol met water en met White Slutch.Vervolgens ook maar even mijn oliedop eraf gehaald en ook daar zag ik onder mijn kleppendeksel "White Slutch".vervolgens kleppendeksel eraf gehaald en naar de bougies gekeken.Deze waren roestvormig wat verband heeft met al die condens.

Ik heb de olie eruit laten lopen,nieuwe bougies,nieuw oliefilter en een nieuw luchtfilter op gezet.
Vervolgens naar Profile gebracht en de auto na laten kijken op lekkages.
nergens was een lekkage te vinden.Tevens zuigt hij nergens valse lucht aan.

Zelf heb ik het gevoel dat de inspuiting van benzine niet goed gaat.
Wanneer hij begint te dalen in toeren spuit hij extra benzine in zodat hij weer om de 600 toeren moet komen.
Mischien is de brandstofpomp aan vervanging toe of een poreus slangetje.
Zelf heb ik geprobeerd om de onsteking iets bij te stellen maar ook dit werkt niet.( computer geregeld).

Zelf heb ik geen idee waar al dat water vandaan komt.Mischien zit er water in mijn tank?
Moet de ECU opnieuw geinstalleerd worden met Volkswagen Software??

Is er iemand die mij hiermee kan helpen zodat ik nog prezier krijg in mij auto?????????

Ben onderhand ten einde raad.

Alvast bedankt!

Gr Elroy

Geplaatst door

Elroy86 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

gasklephuis in de basisstand laten zetten bij de garage

steef11065 0

16 jaar

De Gasklep staat gesloten open wanneer ik het luchtfilterhuis eraf haal.
Enig idee waar dat water vandaan kan komen?

Gr elroy

Elroy86 0

16 jaar

Hi,

ik heb nagenoeg hetzelfde probleem, alleen treed het probleem bij mij op als ik electriciteit gebruik.

B.v. als je stil staat loopt de warme motor 600 toeren. Als je dan de rem intrapt, zakt het toerental heel even terug naar rond de 400, daarna reageert de auto door meer gas te geven en trekt hij weer terug naar 600. Een paar seconden later zakt ie weer en zo verder.

Het maakt niet uit of je de rem intrapt, elec. ramen open doet, richtingaanwijzer gebruikt of achterruit verwarming aan doet. Zo lang het met electriciteit te maken heeft zakt het toerental terug. Ook de stuurbekrachtiging is bijna onbestuurbaar als je weinig toeren draait.

Ik hoop dat iemand de oplossing weet...

Alvast bedankt!

alex1978 0

16 jaar

Zelf heb ik dan geen electrische ramen of kanteldak etc.Gewoon standaard maar zelfs nu loopt hij al te schommelen.
Iemand enig idee waar dat water vandaan komt in me blok?
Echt gezond kan het ook niet wezen volgens mij.
Heb al een reinigingsmiddel in me tank gegooid maar dat helpt maar heel even.De auto draaid dan wel continu 1000 toeren dus dat is prima.Aan het soort brandstof ligt het ook niet.Dat middel heeft wel een hoger octaan gehalte.Zelf tank ik altijd bij de Esso en mag aannemen dat het goede benzine is.Om de proef op de som te nemen heb ik een maand lang op super+ gereden.Ook dit heeft weinig effect op het stationair toerental.

Gr Elroy

Elroy86 0

16 jaar

Denk dat jouw probleem een vervuild gasklephuis is wat je zelf al deels gereinigd hebt,maar daarna niet ingeleerd hebt,dat is al niet goed.(waardes kloppen niet meer).
Dat je aan de onsteking hebt gedraaid is ook niet goed,want hij staat nu niet meer op tijd.
Dat water in je blok komt voornamelijk door korte ritten of weinig toeren maken ("het nieuwe rijden"!!),maar elke 1.6 heeft dit wel.

Advies:

-Gasklephuis goed laten reinigen en weer inleren met de testkast.
-Onstekingstijdstip laten afstellen,en de stroomverdeler laten controleren,lagertje gaat wel eens defect.
-Carterontluchtingspot achter op blok vernieuwen en zoveel mogelijk sludge verwijderen.
Dan kijken hoe hij loopt.

ricky 10
badge

16 jaar

Dit probleem is in 95% van de gevallen op te lossen door de gasklephuis schoon te maken en opnieuw in te leren met diagnoseaparaat
************************************************************************************************************************
ik heb ALTIJD VW-GOLF gereden,zowel diesel als benzine.
Ben sinds "bijna"2 jaar in het bezit van een VW-GOLF 1.6 benzine (1996).
Heb diverse dealers & forums op het internet bezoekt om het probleem aangaande lage toerental bij stationair draaien(afslaan).op te lossen.
Echter tot op heden is het probleem nog steeds aanwezig.

idd na verwijderen van luchtfilter+huis van de luchtfilter komt de gasklep(gesloten) in zicht.
Met reinigingsmiddel(rem reiniger bijvoorbeeld) is het probleem "tijdelijk"+/- voor 1 week uit de wereld maar dan begint het afslaan weer!.
De benzinepomp mankeert niks aan bij contact met slot hoor je de pomp,de auto SLAAT nooit aan zonder beetje gas bij te geven,na aanslaan gas blijven geven anders slaat deze gewoon af.

Ook met gebruik wat elektrisch gaat had ik in eerste instantie gedachtens dat het wel aan de accu,dynamo,startmotor etc..kon liggen..
de accu laten meten was OK.
Startmotor viel af daar auto altijd aanslaat bij weer of geen weer
De dynamo zou wel een meer kunnen opbrengen,daar wel eens verlichting sneuvelde ook de dynamo laten meten was allemaal goed!.

Het inleren bij dealers,grondig inspectie & schoonmaak van de gasklep hebben allemaal op de lange duur geen bijdrage geleverd aan het probleem
het toerental bij zowel starten(koude motor) als bij lange ritten(warme motor) blijft gemmiddeld +/- 600 en is instabiel schommeld,de motor hoor je overduidelijk...zelfs bij stoppen stoplichten,door de bocht gaan...stopt de auto regelmatig als je GEEN gas bij geeft!.

Het allerlaatste wat overblijft en wat 2e hands NIET betrouwbaar is mocht je het via via vinden is de REGELUNIT!.
daar met de hand afstellen om toeten hoog te houden NIET mogelijk is bij deze type golf 1.6 alles word kennelijk via dit regelunit geregeld.
de regelunit kost nieuw bij de dealer aardig wat euro's dan moet het nog ingebouwd worden etc..

Het bestuderen van de regelunit leverde mij niks op,zit compleet dicht en er zou wel eens iets stuk zijn of los zitten wat er in zit is mij verteld!.

Voorlopig ben ik klaar..voor mensen die het probleem dagelijks ondervinden REGELUNIT laten vervangen zit achter de gasklep!.
Of regelmatig schoon maken van de gasklep (weer of geen weer).tenslotte vocht/water waar dat vandaan zou komen heb ik geen antwoord op
maar regelmatig inspuiten van de bougiekabels met contactspray wat vocht verdrijft is geen luxe bij deze modellen!..

Wat er bij VW dealers is ondernomen na levering van deze uitvoeringen,met laag stationair toerental is mij NOOIT echt duidelijk geworden

een optimale toerental zit net onder de 1000 zeg maar 900 en stabiel..

ik kreeg bij geen enkele dealer alvorens problematiek te achterhalen zekerheid ze moesten eerst ff kijken (uurloon euro 80) het een en ander uitstellen...na zovele bezoeken bij diverse dealers....is mijn conclusie regelunit vervangen en dan zien of het verholpen is..
al het andere zijn allemaal tijdelijke oplossingen...

bij uitlezen dmv de laptop ingang naast sigaretten asbak leverde slechts 1 melding op de REGELUNIT!!!

als iemand deze kon ritselen getest & in orde en wil deze als hobbiest bij mij inbouwen dan hoor ik dat graag..

Ik hoop dat men iets heeft aan wat hierboven allemaal is beschreven..

mvg,
VWGOLF-Bestuurder

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.