Volkswagen Polo: Slecht opnemen (stoot) bij warme motor

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 AKK

Beste mensen,
ik heb hier een Polo 1.4 van 2000 (AKK-motor), die bij warme motor niet goed opneemt: hij houdt even kortstondig in, en pas daarna neemt hij goed op. Dit is met name het geval als je bijvoorbeeld met zo'n 2000-2500 rpm rijdt, dan het gas even loslaat, en als je daarna weer gas geeft, dan houdt de motor even (halve seconde) in, en daarna voel je een stoot, alsof je een schop krijgt.
Als de motor koud is, heb je geen enkel probleem. Pas als je meer dan 10 km gereden hebt (de motor echt warm is), dan treedt dit fenomeen op.
Motor is uitgelezen: geen enkele storing aanwezig!

Bij stilstand van de auto merk je bij het gasgeven (bijna) niets: soms denk je dat deze eventjes iets inhoudt, maar hij neemt wel direct op.

Wie heeft dit wel eens meer meegemaakt?

jan91

Geplaatst door jan91 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Als je geen storing hebt is het wat lastiger voor ons,als we et zouden kunnen horen maakt et al wat makkelijker.
Wat wel eens voorkomt is een slechte bdp sensor,maar een slechte brandstofpomp of slechte temperatuursensor zou ook nog kunnen,wat je wel ff kunt controleren zijn de boegiegaten (daar waar de doppen in zitten)of ze niet volzitten met olie door een lekke klepdekselpakking.

jan91 (0), 15 jaar geleden

[quote=ricky]Als je geen storing hebt is het wat lastiger voor ons,als we et zouden kunnen horen maakt et al wat makkelijker.
Wat wel eens voorkomt is een slechte bdp sensor,maar een slechte brandstofpomp of slechte temperatuursensor zou ook nog kunnen,wat je wel ff kunt controleren zijn de boegiegaten (daar waar de doppen in zitten)of ze niet volzitten met olie door een lekke klepdekselpakking.[/quote]
Ricky,
bdp-sensor zou misschien kunnen, maar het vreemde is dat het alleen bij erg warme (90-100 gr.) motor gebeurt. Daarom zou het misschien wél de temp.sensor kunnen zijn, echter.... bij uitlezen gaf deze geen afwijkende meetwaarde. Brandstofpomp lijkt me in ieder geval wel goed: bij vol vermogen/acceleren merk je niets van een vermogenstekort.
De bougies zitten ook niet vol olie.

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Lijkt op een ontstekingsprobleem,spuit eens water over de bougiekabels/doppen en de bobine en luister of de motor daar op reageert,hij hoort en niet op te reageren.
Bougie's zelf ook al bekeken? Rondje in het midden (even de naam vergeten) moet rond zijn ipv een driekhoek als ze versleten zijn.
Bdp sensor kan juist moeilijk gaan doen als de temperatuur hoog is.
Brandstofdruk weet je pas of deze goed is als je hem met een meter hebt gemeten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.