Hallo allemaal,
Ik ben in het bezit van een VW Golf 4 1.6 (74Kw) uit 1998(99 model) met een DLP bak.
Het probleem wat ik voor wil leggen is het volgende:
Problemen met schakelen op het moment dat de motor warm is, als de motor koud is schakeld hij stukken beter, dan kan ik gewoon normaal op en omlaag schakelen. Maar zodra ik er een paar km mee gereden heb gaat hij soms niet meer in zn versnelling, of heel erg zwaar.
Nu ben ik met dit probleem al bij de VW Dealer geweest en die hebben bij speciale olie aangesmeerd die bij schakelproblemen gebruikt word en soms de oplossing bied, maar in dit geval dus niet.
Ook wil ik graag weten of de kunstof kogel die aan de schakelstang, die vanaf de schakelpook naar de bak toe loopt en aan het mechanisme zit, speling mag hebben, deze heeft namelijk speling en ik weet niet of dat toelaatbaar is.
Iemand die mij verder kan helpen met dit probleem?
BvD,
Dennis
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Blijft de koppeling niet "kleven" Eventueel proberen met de wielen van de grond en koppeling intrappen, de boel moet dan stoppen met draaien.
Dennis, ben heel benieuwd wat voor speciale olie de dealer je heeft aangesmeerd.Wij hebben ervaring met een speciale toevoeging die (het bekende!!) schakelprobleem moet oplossen en betwijfel of jouw dealer dit weet.Mail me maar eens voor meer info.(No cure, no pay!)
Harry Dok: Dit vermoeden hadden mijn collega's en ik ook in eerste instantie, maar toen we naar de dealer hadden gebeld voor informatie hierover sprak de werkplaatschef bij de vw niet over de koppeling oid maar over de bakolie.
Siem: Ik heb je een mail gestuurd, ik hoop dat je daarin voldoende info terug vind over de olie.
Nog meer mensen die een mogelijke oplossing weten voor dit probleem?
Greetz, Dennis
Hoogst waarschijnlijk een lekke oliekeerring waardoor de koppelingsplaat nat wordt. Het resultaat is hakkerig/schokkerig schakelen.Bij mij trad het juist op op het moment dat de plaat nat werd en dat was in koude toestand. Bij veel koppelingswerk werd de plaat droog (door de wrijvingswarmte)en daardoor schakelde hij weer normaal. Koppeling en afdichtingsring vervangen: probleem opgelost. Later is het systeem van Peugeot gemodificeerd met een slingerplaat waardoor lekkage minder invloed had.
Succes ermee!!
Ted
19 jaar
Ted,
Welke keerring zou dat moeten wezen? Mn binnenste krukaskeering ? Als die lekt zou er toch ook olie tussen mn bak en de motor uit moeten komen, bij heftige lekkage dan.
En jij hebt het over peugeot?? Kheb een VW-Golf ;)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar