close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : Slecht starten

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8 vr6 174pk

Goeie dag,

Een kennis van me heeft een VW Golf 3 VR6 uit 1992.

De klacht is dat de motor slecht start, hij draait wel goed rond, maar slaat pas aan na fftjes 'doorstarten'. Dit doet hij zowel bij koude als warme motor.

Wel moet ik zeggen dat hij ook vaker in 1 keer aanslaat, dus gewoon normaal aanslaan zoals het hoort.

Wat zou dit kunnen zijn???

B.V.D

Maikel Extra

Geplaatst door

M.Extra (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

vorige week hadden wij een golf III en toen zat het in de lucht massa meter

cuuv 0
badge

15 jaar

Nee zal geen Luchtmassameter zijn!

Maikel,

Controleer het actiefkoolstoffilter eens,als deze kapot is moet je ook langer doorstarten,een sec of 3 a 4, Heel af en toe ging hij gelijk aan.

Heb het zelf ook gehad,en na lang zoeken bleek dit het probleem te zijn,ik had dit filter er helemaal niet opzitten,dus ook de stekker ervan hing los.

Nu is het starten en gelijk lopen.

Hij zit achter het rechter spatbord.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Stefan,

Bedankt voor je reactie.

Hoe kan ik deze controleren??
Kun je die open maken o.i.d?

Thanks...

M.Extra 0

15 jaar

Maikel

Niet het filter zelf moet je controleren,maar alleen het electronisch klepje..je kunt hem ook even uitlezen.

Je kunt hem zelf ook even controleren,maar voor je wat vervangt,moet je wel even zeker ervan zijn dat er niet andere storingen in het geheugen staan.

[url=http://img246.imageshack.us/i/71844702.p...][img]http://img246.imageshack.us/img246/7321/...[/img][/url]

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Das duidelijk!!!

Zal straks ff kijken.

Bedankt

M.Extra 0

15 jaar

Stefan,

Ik heb zojuist de weerstand en de voedingsspanning gecontroleerd.

Weerstand: 46 Ohm
Voedingsspanning: 19,25V

Volgens mij is er iets met de voedingsspanning aan de hand, deze kan toch niet hoger dan 12 volt zijn he?
(ben pas 2e monteur, haha) Moet het nog een beetje leren allemaal.

Degene waarvan de auto is zei tegen me dat een garage hier in de buurt gezegt had dat het nog ergens anders aan kon liggen. Namelijk:
Bij de stuurkolom, zou een of ander kastje moeten zitten die verbonden is met het contactslot. Deze zou volgens de garage het slecht starten veroorzaken. Beetje vage info, maar meer kan ik er helaas niet over vertellen.
Kastje kost 25 euro.

Hopelijk kun je hier iets meer mee.

Maikel

M.Extra 0

15 jaar

P.S

Het kastje is GEEN startblokkering o.i.d
De auto heeft alleen alarm. Meer niet.

M.Extra 0

15 jaar

Maikel

Iedereen leert weer van elkaar,en dat is het leuke eraan,niemand is daar te dom voor.

Ik denk dat die garage het contactblokje bedoelt,deze zit achter op het contact slot en kost +/- 2 tientjes,maar waarschijnlijk ligt het daar niet aan,tenminste niet wat ik op kan maken uit je probleem.

De weerstand lijkt goed te zijn,maar het voltage is veeeeeeeeeeels te hoog!als de motor uitstaat,meet je gewoon de accuspanning,deze zal liggen tussen de 11.5 en 12,4 volt ongeveer,als je de motor start en dan nogmaals op de accu gaat meten,zal deze max 14,5 V mogen bedragen,indien het hoger dan 15 is,zal 99% de spanningsregelaar achterop de dynamo stuk zijn.(dat ding met die koolborstels erop) en kost ook iets van € 25,-

Als het voltage echt zo hoog is,moet dit eerst opgelost worden!hier kan de electronica van sneuvelen,en de accu kan zo gaan koken,je ruikt dat zo'n rotte eieren geur als deze 'kookt'

Maar toch verklaart dat het slechte aanslaan niet.

Indien je zelf het programma Vag-Com hebt,kun je hem even uitlezen,of laat dat eens doen,en meld dan de foutcode's hier..

Heb precies hetzelfde gehad,met een Golf 2 VR6 en een normale,bij ene ontbrak de klep voor het actiefkoolstoffilter,bij de andere was hij blijkbaar defect!zo qua rijden merkte je helemaal niks,alleen het starten duurde telkens een aantal seconden,en heel af en toe zoals gezegd sloeg hij wel gelijk aan.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Ik heb het aan mijn kennis voorgelegd;)
Het beste is om de auto eerst uit te lezen lijkt me!

Ik laat nog iets weten als er vorderingen zijn of als het opgelost is.

Bedankt!

M.Extra 0

15 jaar

Ik ben benieuwt Maikel..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Zoooo, probleem gevonden.

Eigenaar heeft hem uit laten lezen bij een v.a.g specialist.

Kwam tot de conclusie dat er toch een temp.sensor stuk was. Deze is nu vervangen, afwachten of het probleem weg blijft!

Allemaal bedankt voor jullie reacties!

M.Extra 0

15 jaar

Is de laadspanning nu ook in orde ? Zou dit nog even controleren,voordat er dalijk weer andere problemen kunnen ontstaan.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Update:

Auto start nog steeds niet zoals het moet!

Eigenaar is radeloos.

Zou het dan toch de spanningsregelaar zijn??

M.Extra 0

15 jaar

Als de spanningsregelaar kapot zou zijn,zou hij wel normaal moeten starten,hij begint dan ook pas met laden als de motor loopt,en niet als hij gestart word,

Heb je nog niks met de klep van het actiefkoolstoffilter gedaan ? of eens even gewisseld met een andere ?

stefan84 0

15 jaar

De auto wordt deze week nog helemaal nagekeken door een v.a.g specialist.

M.Extra 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.