Hallo,
Wij hebben een dikke maand geleden problemen gehad met de brandstofpomp. Deze is nu vervangen door een exemplaar van de sloop (nieuw was te duur)
Tijdens dit probleem begon de auto met stotteren, voornamelijk als je de eerste rit van de dag maakte. Het begon met een klein beetje wat na een minuut rijden over was. Het probleem wordt nu steeds erger. Afgelopen week viel het mee vanwege het warme weer maar gisteren en vandaag stotert de auto 10 minuten achterelkaar bij de eerste start. Bij elke volgende rit ook wel maar vaak minder. Ook het toerental schommelt tussen de 600 en 900 toeren stationair en de auto ploft uit de uitlaat en heeft donkere rook (onvolledige verbranding)
Afgelopen week hebben wij er een nieuwe temperatuur sensor in gedaan. Er zat eentje in met een gele ring en deze is verangen door een met blauwe ring maar wel met het zelfde nummer.
Heeft iemand de oplossing voor ons probleem, wij willen namelijk graag met een goede auto op vakantie!
Alvast bedankt voor de reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Resus
Ik zou beginnen met de auto uit te laten lezen,en als je zegt dat het begonnen is na het monteren van die gebruikte pomp,zou ik ook even de brandstofdruk meten,als deze al niet de juiste druk levert,weet je snel waar je de oorzaak zoeken moet.
Gr Stefan
De brandstofdruk hebben we na laten meten, deze is in orde.
15 jaar
En wat was de gemeten brandstofdruk ?
Als het probleem na de montage van de gebruikte pomp ontstaan is,zou het ook hier gezocht moeten worden.
15 jaar
zie je luchtbellen naar de carburator toe (het is een 1800i monotronic?) staat het carburatortje nog goed vast is het rubber voetstuk niet gescheurd?
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar