358 bezoekers online

Volkswagen Golf III : slecht starten golf 3 tdi 1996

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi

ik heb al paar dagen problemen met mijn Golf 3 TDI 1.9

hij start moeilijk, in de eerste instantie stotterde hij even tijdens het starten, en na een beetje donker grijze wolk reed hij weer, nu duurt het opstarten langer met schokken en schudden, tijdens het starten komt er dan ook donkergrijze wolk vrij,

tijdens het rijden komen er donkergrijze wolken vrij (heel eventjes) als ik opeens flik gas geef.
als ik binnen paar uur weer probeer te starten na dat het stil heeft gestaan is er geen probleem, echter is het een probleem als het langer dan 6-7 uur stil staat..
heb relais 109 al vervangen.

wat kan het zijn?

heaks

Geplaatst door heaks , lid sinds 9 jaar geleden

20 Reacties

Ralf_Jensen PRO, 9 jaar geleden

Gloeibougies al gecontroleerd?

heaks, 9 jaar geleden

ja die zien er nog goed uit.

Ralf_Jensen PRO, 9 jaar geleden

Zien er goed uit. ?!

Maar werken ze nog? Testen/ meten.

berendonck PRO, 9 jaar geleden

Reken er maar op dat je gloeispiralen op zijn.

Gr. Harry

heaks, 9 jaar geleden

ik heb ze door gemeten en getests door de bougie aan de accu te koppelen helemaal nix geen vonk of gloeien.
de draad na de gloeibougies staat wel spanning op 13 v

dus denk dat idd de gloeibougies de boosdoener is.

Ralf_Jensen PRO, 9 jaar geleden

Dat denk ik ook.

berendonck PRO, 9 jaar geleden

Je kunt het zo zien als ze er uit zijn, als het gloeigedeelte zwart is van de roet is hij defect als hij grijs is is hij goed.

Gr. Harry

heaks, 9 jaar geleden

ze zijn pikzwart allemaal.

berendonck PRO, 9 jaar geleden

HaHaHa dan heb je je probleem gevonden, ff 4 nieuwe erin en het loopt weer als vanouds.

Gr. Harry

heaks, 9 jaar geleden

Ik heb er nu weer een ander probleem bij.
als een tijdje constant rij en dan,het gas los laat en weer gas geef dan houd hij wat in en geeft een pluim grijze rook.wat kan dit nu weer zijn?

berendonck PRO, 9 jaar geleden

Heb je de stekker van de koelvloeistoftemperatuursensor er wel weer op gezet ? (bij de gloeispiralen)

Het kan ook zijn dat de sensor defect is dat komt namelijk ook veel voor bij deze motoren.


Gr. Harry

heaks, 9 jaar geleden

Ik heb de stekker er weer in gedaan en hij geeft de tempratuur goed aan.kan het ook het brandstof filter zijn die verstopt zit ofzo dat hij dan te weinig brandstof krijgt?

berendonck PRO, 9 jaar geleden

Dat kan, ik ken de onderhouds geschiedenis van uw auto natuurlijk niet.

De sensor is niet enkel voor de temperatuurmeter maar ook voor de inspuiting, hij kan defect zijn en toch de temperatuur goed aangeven.

Gr. Harry

heaks, 9 jaar geleden

ik heb de gloei bougies vervangen maar start nog steed niet in 1 x als ik de stekker van de koelvloeistoftemperatuursensor los haal gaat het al beter.
maar nog steeds niet van harte.an als ik dan rij dan heb ik het volgend probleem nog,het gas los laat en weer gas geef dan houd hij wat in en geeft een pluim grijze rook.

Ralf_Jensen PRO, 9 jaar geleden

Je kunt de klepspeling (laten) controleren, indien deze gesteld moeten. Spanning op gloeibougies aanwezig?

Daarnaast kan één of meer verstuivers niet goed genoeg functioneren.

Luchtfilter/ brandstoffilter

heaks, 9 jaar geleden

als ik nu start dan loopt hij aleen nog maar slecht stationair en en er komt constant grijze diesel rook uit de uitlaat.op gas geven reageert hij niet. kruk ass poulie los?

Ralf_Jensen PRO, 9 jaar geleden

Hylke, je hebt toch alleen maar de gloeibougies vervangen??? OF heb je nog meer gedaan.??
Is dit nou gekomen sinds deze gloeiers zijn geplaatst?

Is er vuil/ viezigheid in één van de cilinders gevallen? Is er een stekkertje niet teruggestoken.? Is er een vacuumslangetje lek/ niet geplaatst of stuk. (alhoewel een diesel hier minder gevoelig voor is.)

heaks, 9 jaar geleden

heb alleen de gloei bougies vervangen.hij starte daar door al wat sneller maar nog niet van harte.
maar gister avond kreeg ik m maar nauwlijks aan.
toen hij een laal liep reageerde hij niet op gas geven.
heb alle stekkers na gelopen die ziten waar ze koren en de slangetjes waren niet stuk of lek voor zo ver ik kon ontdekken.
hij staat mischien niet op tijd meer?

Ralf_Jensen PRO, 9 jaar geleden

Kabel/ stekker van luchtmassameter los/ defect?? Luchtmassameter zelf stuk?

De timing kan bijna alleen als je hier hebt aangezeten. Maar dat heb jij toch NIET
gedaan.?

heaks, 9 jaar geleden

neej heb ik verder niet aan gezeten.
maar las opt het forum ook iets over krukas poelies die los lopen en zo een tandje verspringen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.