Volkswagen Fox: Slecht stationair toerental

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1400cc/ 4cylinder

Hoi,problemcar-gebruikers,hier ben ik nog eens met nog steeds een niet opgelost probleem,maar den aanhouder wint zeggen ze,zodus,.......

Slecht,onregelmatig stationair toerental toerental is nog steeds het probleem(zie vorige berichten).
Uitlezing bij 2 verschillende erkende VW-dealers gaf als resutaat dat alles 'in orde is'?
Product bij bezine gedaan om mogelijk verstuivers te reinigen,echter geen resutaat.
Bougie's vervangen,want er was er één beschadigd aan de isolator,met een duidelijke verbetering van het stationaire toerental maar echter nog niet zoals het hoort.
Nieuwe bougiekabels brachten geen extra verbetering.

Vermits ik dagelijks met dit probleem geconfronteerd wordt,blijft het mij bezighouden en heb nog een vaststelling gedaan:Bij de uitlaat hoor je een onregelmatig gesputter,die gelijk loopt met het onregelmatig toerental.
Zou het kunnen dat mijn 'mengsel'te rijk of te arm is?En hoe pak ik dat dan aan?Zo ja,is dat dan niet uitleesbaar?(wat reeds 2 X gebeurt is)

Alsook heb ik via 'Elector',dit is een electronica maandblad,een bouwpakket gekocht om zelf ineen te solderen,om je auto uit te lezen.(OBD2)
Kan ik dat zonder problemen gebruiken of zijn er risico's aan verbonden.

Grt,
Frank

ikke007

Geplaatst door ikke007 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Fox? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Met ingang van 2008 is voor EOBD (de Europese versie van OBD2) het uitlezen via de Can-bus verplicht.
Ik denk niet dat je die schakeling in de Elector vindt. Wil je geen risico's nemen koop dan een officiele kabel en geen goedkope clone.

Sputteren wijst inderdaad op mengsel problemen. En dat is uitleesbaar zowel bij de dealer als via de generieke EOBD manier.
Je moet daarvoor naar het zelflerende systeem gaan kijken wat inleerd aan de hand van de signalen van de lambdasonde(s).
Ook de signalen van de lambdasondes kunnen aanwijzingen geven.

Is er nog gezocht/gekeken waarom de isolator van een bougie beschadigd was? Want dat is niet echt normaal.

ikke007 (0), 13 jaar geleden

Vooralleer bedankt voor je reactie,

Vermits het inderdaad uitleesbaar is (en dit reeds 2X heb laten doen zonder resultaat,want alles was in orde??),zal ik met mijn verhaal langs een andere VW-dealer of garagist langs gaan,hopelijk kan die mijn probleem oplossen?

Wat het zelf ineensolderen van de hardware voor het uitlezen aangaat,laat ik dan maar achterwege vermits je daar geen voorstander van bent.
Bedankt voor de info,laat nog iets weten.

Grt,
Frank

ikke007 (0), 13 jaar geleden

Ter infomatie:Vooralleer ik op zoek ga naar een andere dealer,heb ik eerst kontakt opgenomen via e-mail met de importeur van VW.Heb een mail teruggekregen dat ze mijn probleem aan het betreffende departement zullen doorgeven en zullen mij eerstdaags contacteren.Afwachten maar ehou jullie op de hoogte.Wodt vervolgd..............................

Grt,
Frank

moderator (0) PRO, 13 jaar geleden

ikke007
Particulier
Echte naam: Frank
Woonplaats: Antwerpen
Geregistreerd: 9 oktober 2009
Berichten: 31
E-mailVervolg Slecht stationair toerentalVolkswagen Fox
Bouwjaar: 2008
Brandstof: Benzine
Motor: 1400cc/ 4cylinder Had een e-mail gestuurd naar impoteur om probleem kenbaar te maken en heb na een maand bericht gekregen dat ik mijn auto terug mag aanbieden bij mijn dealer.Dien volgende week afspraak te maken en ben benieuwd wat dat zal opleveren????????????????

Hou jullie verder op de hoogte............

Grt,
Frank




Post verplaatst door moderator.

Frank: kijk even in je mailbox.

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

ikke007
Particulier
Echte naam: Frank
Woonplaats: Antwerpen
Geregistreerd: 9 oktober 2009
Berichten: 36
E-mail

Beter laat dan nooit;Slecht stationair toerental was te wijten aan het gebruik van 95' i.p.v 98'" benzine.vermits dit een hoge compressiemotor is dient er 98' getankt te worden om een juiste verbranding te bekomen.Drie jaar heeft mijn verdeler bij hoog en laag blijven beweren dat ik 95' moest tanken,want dat stond ook zo in de manual...............????Dus door het heft in eigen handen te nemen,want noch van mijn verdeler als van de importeur kreeg ik enige steun.....................,heb ik een diagnose kunnen stellen en de nodige aktie ondernomen.Heb ook nog de bougie's vervangen om mogelijke verkeerde inbranding T.g.v verkeerde benzine,te elimineren.Motor draait nu als een naaimachientje!!!Eind goed,al goed,spijtig dat het zo lang heeft moeten duren en dat ik het zelf heb moeten oplossen,i.p.v.mijn garagehouder,zefs tijdens de garantieperiode.



Reactie verplaatst door moderator.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Fox of stel zelf een nieuwe vraag.