Volkswagen Golf: Slippende koppeling III

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: AXR

.

peugeot206

Geplaatst door peugeot206 (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

Als Je Gaat Repareren Weet Sytze Misschien Of Er Een Zwaarder Type Drukgroep In Past Waardoor Er Met Wat Meer Vermogen Minder(snel) Slip Optreed
Mvg Jerry

peugeot206 (0), 17 jaar geleden

.

Fredo (0), 17 jaar geleden

idd stpijtig dat die topic "slippende koppeling II" ook gesloten is. Misschien komen we bij de 3de versie tot de oplossing.

Het begint mij ook meer en meer te interesseren, zeker na het feit dat ik gelezen heb dat de 96kW ook met dit probleem te kampen heeft. Wij zijn hier alleszins niet de enige met dit probleem in nederland. In Duitsland is het ook bekend. (Zie volgende link)

http://www.michaelneuhaus.de/golf/golf4m.... Zie onder "Kupplung rutscht (100-PS-TDI)". De link daarbij verwijst naar een duits forum. Ook daar nog niet echt een oplossing. Meningen zijn zeer verdeeld. Feit is zeker, als je alles vervangt is het probleem weg (maar dan ben je ook wel een stuk armer)

Zou graag weten of het idd iets te maken heeft met die onderdelen (1J1 721 388 A en E) die in "slippende koppeling II" benoemd zijn.

3de keer goede keer laat ons maar hopen...
Frederik

jos_br.5980 (0) PRO, 17 jaar geleden

Affijn, reageer ik ook maar weer eens. Ik vervang bijna dagelijks de koppelingen van zowel de 96kw als de 74kw uitvoering. De 74kw is wel de topper. Voor de 96kw gebruik ik een verzwaarde drukgroep i.c.m. een originele organische plaat en voor de 74kw versie een vast vliegwiel met bijbehorende kopp. set. De 96kw uitvoering trapt iets zwaarder maar gaat mooi door de diagfragma heen en gaat dan niet zwaar meer. De 74kw versie gaat met de modificatie (plaat heeft een grotere diameter) lichter en kan een veel hoger koppel aan.

Jos.

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

We komen nu eindelijk waar we wezen moeten met duidelijke antwoorden en mogelijkheden. Tja, ik heb eigenlijk geen klachten hierover terwijl ik wel klanten heb met deze zelfde auto's. Aan jos te horen kan er dus wel een zwaardere drukgroep in, maar ik ben er toch nog heilig van overtuigd dat het met de orginele configuratie ook goed zou moeten kunnen........


Sytze

jos_br.5980 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=sytze]We komen nu eindelijk waar we wezen moeten met duidelijke antwoorden en mogelijkheden. Tja, ik heb eigenlijk geen klachten hierover terwijl ik wel klanten heb met deze zelfde auto's. Aan jos te horen kan er dus wel een zwaardere drukgroep in, maar ik ben er toch nog heilig van overtuigd dat het met de orginele configuratie ook goed zou moeten kunnen........


Sytze[/quote]
Zou moeten kunnen.........goed gesproken Systze.

Jos.

Fredo (0), 17 jaar geleden

Ben het ook met sytze eens, ik ben een voorstander van origineel, maar dan moet het liefst wel kwaliteit zijn...

Een feit is zeker, als je alles vervangt, dan is het probleem wel opgelost. Als het hem alleen aan onderdeel 1J1 721 388 ligt, ben ik niet van plan om heel de koppeling te vervangen. Iedereen die zoiets heeft voorgehad en de boel gedemonteerd heeft merkt dat de koppeling zelf nog altijd goed en onversleten is. Is de drukgroep het probleem??? De koppeling zelf?? En waarom dan alleen als de motor koud is (want dit lijkt ook zo'n een parameter voor het fenomeen)?

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

je koppeling(heeft)geslipt
dit betekend niet alleen slijtage,maar ook brandplekken.
zet de oude terug en je krijugt met optrekken een bibberende kopeling.
sla je je zelf voor je kop(peling)
moet alles er weer uit.
jerry

jos_br.5980 (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]je koppeling(heeft)geslipt
dit betekend niet alleen slijtage,maar ook brandplekken.
zet de oude terug en je krijugt met optrekken een bibberende kopeling.
sla je je zelf voor je kop(peling)
moet alles er weer uit.
jerry[/quote]
Dit is zeker zo. Wanneer er brandplekken te zien zijn is de kracht ook wel uit de veren van de drukgroep.

Jos.

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

dus eigenlijk is de oplossing
koppelingplaat vervangen
zwaardere drukgroep
andere cilinder monteren
en vliegwiel controleren en event.ook vervangen
dan zijn de problemen opgelost
we kunnen blijven schrijven en be denken maar het gaat geld kosten.
links of rechts om
maar recht door auto rijden kost soms (veel) geld.
als iemand dit niet wil uitgeven(en zo lijkt dat bij jou) moet je
of zo doorrijden
of gaan reparern
als het loos is kan je exact zien wat je moet vervangen en rekenen wT HET KOST
NIET EERDER EN NIET LATER.
mvg jerry

peugeot206 (0), 17 jaar geleden

.

Fredo (0), 17 jaar geleden

Oké, hier staan dan toch al een aantal oplossingen. Voor mij is en blijft het een vreemd en vrij veel voorkomend probleem. Aan iedereen, alvast bedankt voor de reacties van mijn kant. Hoop dat ik deze acties nooit moet ondernemen, maar moest het toch het geval zijn, dan ben ik tenminste toch al wat voorbereid...

TDIkey (0) PRO, 16 jaar geleden

Bij 74 kw motoren is dit idd een veel voorkomend probleem, Jos zijn oplossing is in mijn ogen de meest veilige, mede omdat het 2 massa vliegwiel van deze motoren vroeg of laat ook voor problemen zorgt.

Bij 96 kw motoren iig bij een serie ASZ motoren is het puur een drukgroep probleem, er zijn redelijk veel auto's die ruim binnen de garantie termijn gaan slippen zelfs al rond de 30.000km- 80.000km, het is zelfs zo erg dat Pon gestopt is met het vergoeden deze koppeling claims op zich treurig, deze 2 massa vliegwielen zijn meestal wel goed.
Drukgroep blijkt gewoon te licht te zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.