close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Slippende koppeling II

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: AXR

Jammer dat de vorige topic gesloten is door de moderators.

http://81.26.209.49/~problemcar/viewtopi...

Wel een leuke discussie om te volgen trouwens.

Vanavond weer weg geweest met mijn auto, met koude motor. Nu helemaal geen last van een slippende koppeling. Nu heb ik gelezen op een duitse site dat het ook aan de aangeef cilinder kan liggen. Daar schijnen 2 types voor te zijn. De oude cilinder heeft typenummer: 1J1 721 388A, de nieuwe heeft typenummer:
1J1 721 388E. Nu schijnt deze laatste voor problemen te kunnen zorgen. Deze is vanaf modeljaar 2003 ingevoerd bij diverse 74Kw modellen.

Iemand hier ervaring mee??

Nog even een aanvulling op mijn voorgande postings. De auto schakelt wel goed onder alle omstandigheden.
Dus hij ontkoppelt wel goed.

@ Moderators.....dit is niet bedoeld om de discussie weer aan te wakkeren maar ik probeer een oplossing te vinden voor mijn probleem. Heb liever wat goede info vooraf, voordat ik alles maar lukraak laat vervangen.

Geplaatst door

peugeot206 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik vond eigenlijk ook wel dat het nog een leuke discussie was, maar de policy van deze site is de laatste tijd enigzins verandert en dus draait men bij het minste of geringste de topic op slot. Waarschijnlijk is men bang voor ellenlange discussies, alhoewel ik al eerder heb gewaarschuwd dat een vraagsteller toch graag antwoord wil hebben en dus zo een nieuwe topic aan kan maken. (zoals jij gedaan hebt)

Hoe hoog zit het koppelings pedaal eigenlijk? En ga es rijden in de 4e versnelling met plm 50 km per uur en trap met halfgas je koppeling in en laat meteen de koppeling weer komen. Heeft de motor dan ook meteen het lage toerental wat hoort, of begint ie nu te slippen of komt ie heel langzaam weer naar het lage toerental terug?

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

wt je kan proberen is een slangetje goed vastzetten op de ontluchting nippel(deze opendraaien) afknellen en gaan rijden(met 2 man) en dan als het probleem komt de slang openen.
en dan kijken of t probleem weg is?
vrij zetten lukt altyd wel
doe dit op een stille weg
idee???
mvgjerry

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Heb idd ook al vrij veel over dat probleem gehoord, maar nog nooit echt een oplossing gelezen. Op zicht maakt het voor mij niet zoveel uit (rijd ik een 130pk), maar ik zou het wel mooi vinden moest hier de oplossing te lezen zijn...

Fredo 0

17 jaar

Het probleem van de 74 kw uitvoering is een veel voorkomende, zo simpel is dit. Wanneer je weer de originele terug plaatst komt de slippende koppeling gewoon weer terug. De 96kw uitvoering kent dit probleem echter ook. Opvallend is dat de uitvoeringen met spullen van LUK snel een trillend vliegwiel heeft en de uitvoeringen met Sachs vaak een slippende koppeling heeft en het vliegwiel weer beter is.

Jos.

jos_br.5980 0
badge

17 jaar

Maar Jos, ik heb een aantal klanten met een golf of passat met deze motoren, waarvan 2 als taxi gebruikt worden. Geen van deze mensen klagen over een slippende koppeling. Zou het verschil dan in het gebruik kunnen zitten? Ik zou het anders niet kunnen verklaren dat de een wel en de ander niet klaagt over dit volgens jou vaker voorkomende probleem. Er zijn natuurlijk lieden die een leopard tank nog kunnen laten slippen.....

Sytze

sytze 0
badge

17 jaar

Om te beginnen is er een wezenlijk verschil in een Passat en een Golf. Verder is het zo dat mijn klantenbestand juist niet uit petjes bestaat terwijl toch juist die motor de grootste problemen veroorzaakt. Overigens hoor ik deze geluiden juist ook bij de dealer, ik ken veel monteurs uit de VAG stal. Vreemd vindt ik het ook hoe hier op tuning gereageerd wordt, blijkbaar heerst hier een hoop onduidelijkheid over.

Jos.

jos_br.5980 0
badge

17 jaar

Hahahaha, ik zie het al helemaal voor me, Jerry!

Roze.... maar zou dat een ANDER soort liefhebber van die kleur dan weer niet in opspraak brengen..?

[url=http://img256.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img256.imageshack.us/img256/7911/...[/img][/url]

Santa 0

17 jaar

Volgens mij heeft iemand anders dit idee ook al eens geopperd, Jerry.
Er zijn zelfs al bijpassende Petjes voor gemaakt!!

Pink is Cool!
Power to Pink!
Look at me, I'm the Pink Pimper..!!

[url=http://img252.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img252.imageshack.us/img252/8308/...[/img][/url]

Santa 0

17 jaar

Jong geleerd......

[url=http://img215.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img215.imageshack.us/img215/6223/...[/img][/url]

is oud gedaan.....

[url=http://img254.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img254.imageshack.us/img254/4045/...[/img][/url]

(Lees vooral de tekst achterop het kofferdeksel........)

Santa 0

17 jaar

Gewoon ff op het plaatje klikken, Jerry.

Santa 0

17 jaar

had ik gedan maar leesbril is beslagen!!!!!!!
terug naar de
SLIPPENDE koppeling
probeer nou es wat ik schrijv
lijkt of niemand mn idee leest
rijden en schakelen zonder de kopp ped
en kijke of ie dan nog slpt
zo nee cilinder???

CARS&MOTORS 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.