IK HEB EEN SHARAN IN ONDERHOUD
EN ELKE WINTER BIJ VORST WILLEN DE PORTIEREN NIET OPEN
JE HOORT HET MOTORTJE WEL MAAR ER GEBEURD NIETS ALLE
POTIEREN/ACHTERKLEP BLIJVEN OP SLOT.
ALS ER `S NACHTS EEN KACHELTJE IN IS GEZET EN JE ZET DEZE
`S MORGENS EVEN EEN KWARTIERTJE AAN IS ER GEEN PROBLEEM.
MAAR ALS HET OVERDAG OOK VRIEST EN JE ZET DE AUTO EEN PAAR
UUR OP EEN PARKEERPLAATS DAN KOM JE ER NIET MEER IN.
VAN ALLES AL GEPROBEERD MAAR PROBLEEM KOMT ELKE WINTER WEER TERUG
BIJ DE VW DEALER GEVRAAGT WEET HET OOK NIET
WIE KENT DIT PROBLEEM OOK EN HEEFT EEN OPLOSSING?
ALVAST BEDANKT
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het lijkt erop dat je een vochtprobleem hebt ergens. Dit vocht bevriest en dan gaan de sloten niet meer open. Alles goed droogmaken zou ik zeggen.
HEB IK AL EEN PAAR KEER GEDAAN MAAR HELPT NIETS
ALLES IN GESMEERD MET ATF OLIE
heb zelf met een ouder vw al eens meegemaakt dat de vacuum/drukpomp van de centrale vergrendeling in het water ronddobberde. Deze was bij de achterlichtunits gemonteerd en daar lekte het. Het ding zit in een isolatiepakket voor de herrie. Als er dan water in de slangen naar de deuren terrecht komt ben je in de aap gelogeerd. Zou best eens kunnen dat jouw probleem hier ook vandaan komt. Volgens mij werkt de vergrendeling van een Sharan n.l. ook met luchtdruk en vaccuum.
Ken het probleem, komt bij meerdere modelen van vw voor
Heb zelf een polo-variant.
probleem zit in het slotmech.De deuren gaan nl wel van slot maar zijn niet te openen.Bewerken met een fohn is dan de enige oplossing. Ook je oplossing van het geheel smeren bied geen opl.
Zelf, als wegenwacht, meerdere types van het vag-concern gehad met dit probleem, passat,polo, caddy, seat-ibiza.
Als een deur wel opent is het zelfs mogelijk dat deze niet meer sluit. De snapper blijft dan in de openstand staan.
Kortom ook ik heb baad bij een suggestie
20 jaar
Zie ook topic http://www.problemcar.nl/index.php?topic=5617. (Weet niet of dit hetzelfde slotmechanisme betreft, maar in elk geval zijn de symptomen gelijk.)
Ook ik houd me aanbevolen voor een suggestie!
Thijs
de eerste sharans zitten ford onderdelen in.
dat klingt raar maar het is zo.tegenwoordig maakt vw ze zelf,en de problemen zijn over.ga maar eens naar de sloop,je zult zien dat alle sloten uit de sharans weg zijn.en als je naar de transporter kijkt zitten ze er nog allemaal in.
20 jaar
Oh ja, de dealer wist wel een oplossing: sloten vervangen a 100 euro per kant...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar