s'morgens start mijn T5 slecht, hij geraakt wel gestart, maar staat eerst een 30 sec. te schudden en heb ook een zwarte rookpluim. Tijdens de dag vrijwel geen problemen om te starten.
Kunnen dit de gloeibougies zijn? Het vervangen, neemt dit veel tijd in beslag?
Geplaatst door dupl-u-18262-5dd148ace234a+pbrulez (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
11 Reacties
jan T (20) PRO, 13 jaar geleden
nee ik ga van lekkage via de verstuivers uit want dan heb je dit probleem.
de verstuivers moeten er uit en dan van nieuwe ringen voorzien worden en de gaten moeten gescheurd worden zodat de gaten glad zijn.
verder is het verstandig om direct het kabelboompje onder het klepdeksel mee tevervangen.
er moeten ook nieuwe bouten in.
groetjes jan.
dupl-u-18262-5dd148ace234a+pbrulez (0), 13 jaar geleden
bedankt voor de respons.
Het wel raar dat hij moeilijker start als het kouder is, zou het toch het gloeicircuit niet kunnen zijn? Waar kan ik de gloeizekering vinden bij een transporter T5?
jan T (20) PRO, 13 jaar geleden
nou dat wet ik niet vermoed of bij de accu in de doosje voor de accu of anders in de zekering kast.
de gloeibougies zijn makelijk los tehalen bij de 4 cilinder.
groetjes jan.
Jan227 (5) PRO, 13 jaar geleden
Hallo, smeltzekering in de e box onder de accubak volgens mij. Accu en accubak uitbouwen dus. Groet Jan227
dupl-u-18262-5dd148ace234a+pbrulez (0), 13 jaar geleden
ok, zal ik nazien.
Lekkage via de verstuivers, naar waar heb je dan een lekkage ?
jan T (20) PRO, 13 jaar geleden
die lekage is niet zichtbaar.
de druk leiding zit in de kop.
de o-ringen van de verstuivers dichten dat af.
is de o-ring lek dan verdwijnt dat de motorolie in.
je merkt dat hij dan moeilijk start door dat hij eerst ontlucht moet worden omdat waar de brandstof zat nu lucht zit daarom moet je zou lang starten.
meestal heb je het na een nacht of een paar uur stilstaan.
groetjes jan.
dupl-u-18262-5dd148ace234a+pbrulez (0), 12 jaar geleden
Laat het nazien in de garage.
bedankt voor het meedenken
ahmmeed026 (0), 12 jaar geleden
goede avond allemaal Peter ik heb het zelfde probleem mijn t5 komt uit 2008 69 kw maar is op maat gechipt naar 130 pk ik had dit probleem al voor het chippen maar ik begin mij ongerust maken want het is ook geen werk auto die lomp word gebruikt ofzo smorgen vooral met deze dagen merk ik het meer als ik hem start start die even moeilijk en schud hij een beetje plus een zwarte pluim laat die ff achter en naar 30 sec ongeveer werkt die weer perfect en ik vergeleek het een beetje met joun probleem en het lijkt wel opelkaar ik ben een t5 mannetje heb al 4 keer een t5 gehad en ben nog nooit met zon probleem opgelopen dus is mijn vraag peter wat was het probleem met joun t5
met vriendelijek groeten
dupl-u-18262-5dd148ace234a+pbrulez (0), 12 jaar geleden
Hallo,
Was een lekkende verstuiver.
kaleido 1 (1675) PRO, 12 jaar geleden
1 nul voor jan T grapje moet kunnen.
dupl-u-18262-5dd148ace234a+pbrulez (0), 12 jaar geleden
[quote=kaleido 1]1 nul voor jan T grapje moet kunnen.[/quote]
???