Volkswagen 0: soms niet starten!!

Tips gevraagd!
het is een heerlijke auto, maar soms wil ie niet starten, meestal loopt ie een paar seconden en valt dan uit. de VW dacht aan de sleutel transponder, maar die geeft geen foutmelding. het gekke is dat het heel lang goed gaat en dan ineens sta je. laatst is ie naar de vw afgesleept, ze konden het niet vinden....meestal ( 9 van de 10 keer) helpt zeer lang doorstarten, anders een dag laten staan. ik heb gelet op koud/warm weer, koud/warme motor, lege/volle tank en kan helaas geen verband leggen.....
Wie heeft de gouden tip om dit probleem op te lossen??!!
alvast dank voor de reactie
fam de haas

type passat, aug 2000, TDI 85kw ATJ-diesel motor

Gertvwkg

Geplaatst door Gertvwkg (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

jan T (20) PRO, 14 jaar geleden

hebben ze als hij niet aanslaat de opvoerpomp in de tank al gecontroleerd of die het dan wel doet.

groetjes jan.

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

SVP even de autogegevens invullen op de daarvoor bestemde plaats. (klik op "bewerken")

Gertvwkg (0), 14 jaar geleden

NA een paar grote ritten door NL, was het ineens gebeurd, nog een paar plofjes bij starten en doorstarten hielp niet meer.
De off VW monteur, kon geen fouten ontdekken tijdens uitlezen, en heeft daarna de opvoerpomp, filter en leidingen (doorblazen) gecontroleerd, alles ok. daarna de pompverstuivers doorgemeten, ok. vervolgens alle zekeringen, relais en contacten, ook ok!
Na 3u voor de deur sleutelen, wordt de passat 4 of 5 jan opgehaald door de VW garage. Het wordt een hele uitdaging werd gezegd..... Heeft iemand nog de gouden tip........

dank, fam de haas en passat TDI/ATJ

Gertvwkg (0), 14 jaar geleden

heden mogelijk de oorzaak gevonden....
de achterbuurman werkt als 1e monteur bij VW en hoorde van het startprobleem. vanavond kwam hij langs met een drukmeter om de voorste hoge druk pomp (die achter het blok zit) te meten. volgens hem was de druk te laag. na dichtklemmen van de diesel retourleiding (bovenop het brandstoffilter) schoot de druk omhoog en de motor moeizaam tot leven!! het vervolg: hij bestelt een nieuwe hoge drukpomp en voor de zekerheid een nieuwe electrische pomp die bij de tank zit (ook geringe opbrengst). dit zou de oplossing zijn. wordt vervolgd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.