Volkswagen 0: motor houd in tussen de 2000 en 3000 toeren

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

hallo allemaal, ik heb sinds een maand een vw golf 2.0, de eerste 2 weken dat ik ermee gereden heb deed hij het zoals die het zou moeten doen, tot op een avond dat ik er stevig mee heb doorgereden, van het ene op het andere moment, na het doorschakelen, hield de motor vreselijk in, zo vreselijk dat hij langzamer als een fiat panda was, en voelde je de motor schokken. als ik terugschakel naar een lagere versnelling, komen er knallen in de uitlaat. maar wanneer ik het gaspedaal volledig intrap, hoor je de motor wel een zwaarder geluid maken, maar de auto gaat niet harder rijden.

ik heb tot nu toe vervangen, bobine, bobinekabel, Bougies, bougiekabels, rotor+verdeelkap. elke keer als ik wat vervangen had, deed de motor het steeds een stukje beter.
nu met een koude start als ik dan de motor in z'n vrij, naar de 2000 toeren breng, loopt hij onregelmatig, alsof er een cilinder minder meeloopt, ga ik hoger in zijn toeren, is het probleem weg. stationair draait hij perfect, 900 toeren, en schommelt ook niet op z'n toeren. als ik er nu mee rij, houd de motor vooral in tussen de 2 en 3000 toeren. maar met de rest van de toeren heeft die ook moeite, maar trekt het wel beter. de auto rijd momenteel niet harder als 140/150 de knallen in de uitlaat zijn tevens ook nog niet verdwenen, ik heb het idee dat de knallen alleen maar harder zijn geworden, wat mij ook tevens logisch lijkt, want de vonk is sterker geworden. het is een probleem om gek van te worden, ik heb pas een volledige tank op net aan 300 km leeg gereden.
enig idee iemand?

chris024

Geplaatst door chris024 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Chris

Knallen uit de uitlaat duid meestal op een probleem in de ontsteking of bv een te rijk mengsel..

Zitten de bougiekabels in de juiste volgorde aangesloten ?

Heb je hem al eens laten uitlezen ? Zo ja, wat waren de storingen + nummer ?

Meet eens de weerstand van de koelvloeistof temp sensor en plaats die waarde even hier..

Of loopt de motor echt op 3 cilinders ? Ermee door rijden brengt dan schade toe aan motor en uitlaat..Controleer in dit geval welke cilinder niet mee loopt, is er vonk en brandstof aanwezig ? Meet eens de compressie of controleer de timing van de distributie.

Gr Stefan

chris024 (0), 14 jaar geleden

Hoi stefan,

de kabels zitten op hun juiste volgorde, de cilinder draait tijdens het rijden gewoon mee, en dat die uitvalt bij het starten heb ik vanmorgen verholpen. ik heb hem al eens laten uitlezen, maar daar kwamen geen fouten op uit.
al met al, hij rijd momenteel goed, maar nog steeds hetzelfde probleem dat hij tussen de 2000 en 3000 toeren in houd, en dat varieerd ook nog wel eens, soms houd de motor bij alle toeren in, maar meestal tussen de 2 en 3000 toeren. de compressie is goed, alleen de timing moet ik nog nakijken, maar zijn dit wel problemen die duiden op een foutief afgestelde ontsteking? omdat de motor zich niet altijd hetzelfde gedraagd. ik zal de weerstand van de koelvloestof temp. sensor eens nameten, maar mijn temperatuurmeter komt ook niet meer op bedrijfstemperatuur, heel af en toe, maar meestal zit die zo'n 20 graden eronder. is dit niet een probleem met een of andere sensor? mvg

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Chris,

De sensor moet je meten ( ohm ) tussen pen 1 en 3, het is al het goed is een 4 polige sensor..te vinden links boven de ontsteking ( verdeelkap )

Dat hij niet goed op temp komt kan komen door een slecht werkende thermostaat, het signaal van de temp sensor gaat naar de ECU en regelt daar op het mengsel op, dus niet de waarde die je meter op het dashbord aangeeft want dat staat er los van..

Je zou de weerstand van de sensor even bij koude als warme motor kunnen meten, even de stekker van de sensor aftrekken, contact kun je gewoon uit laten, en op de aansluiting van de sensor meten.

Gr Stefan

daypay (0), 14 jaar geleden

Ik heb lang geleden denk ik zoiets gehad en dat had dacht ik te maken met een of andere sensor bij de uitlaat, dit was was wel bij een TDI?!

Ik zal kijken of ik hier nog meer over kan vinden., groeten

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Sensor bij de uitlaat, bedoel je een lambdasonde ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.