Hoi,
Ik heb een VW Golf MK7 2015 met standkachel (origineel / in fabriek geïnstalleerd). Hij is er laatst mee gestopt: als ik hem probeer aan te zetten (afstandsbediening of knop in de auto) gaat ie meteen weer uit. Op het scherm (in de standkachel-instellingen) staat "error: auxiliary heating"
Ik heb met een VAG OBD scanner de auto uitgelezen en hij heeft de volgende 3 foutcodes:
B138215: "recirc. pump, Open circuit/short circuit to B+"
B138515: "Glow plug with flame monitoring, Open circuit/short circuit to B+"
B138F00: "Heater unit locked"
Wat kan dit zijn? Zouden de waterpomp en glow plug (?) tegelijk kapot kunnen gaan? Of is er een kans dat het een elektrisch probleem is aangezien die iets zegt over kortsluiting of geen verbinding (open circuit)?
Voordat ik ermee naar de garage ga of onderdelen koop om het zelf op te lossen (als ik dat zou kunnen), kan ik iets anders proberen om het op te lossen?
Nog wat meer info van de OBD scanner:
VAG: 5Q0963272B
Component: STH-MQB
Hardware: 006
Software: 0069
ASAM/ODX ID: EV_AuxilParkiHeateWos
AXAM/ODX Ver: 002014
Als er nog info mist, laat maar weten!
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou ook een visuele inspectie doen....bij de heater en kabels en connectoren.
evt de stroomverzorging (+) en (-) met testlamp..(stroomschema proberen te vinden)
Weet je toevallig waar in de auto het zit? Is er ergens een schema beschikbaar online? Ik vind het moeilijk te vinden aangezien het niet standaard is
11 maanden
even op duitse sites zoeken met vriendje google? standheizung, golf7 schaltplan als woorden....
Bedankt, in duits googelen had ik niet aan gedacht
11 maanden
Ik weet het niet precies, heb het niet kunnen vinden nog. Ik denk Webasto
Ik heb de zekeringen onder de motorkap doorgemeten en ze zijn allemaal goed (volgens het boekje is F37 voor de standkachel en die is goed iig)
Ik wilde de foutcodes verwijderen, maar krijg: “Erase failure. Turn key on with engine off”
Het is een start/stop knop, dus kan sowieso niks met sleutel doen. Deze error krijg ik voor aux heater
Als ik codes verwijder voor een ander VW systeem, zegt die “Performed!” (Er zijn geen foutcodes, maar hij geeft geen error tijdens het verwijderen iig)
11 maanden
met start stop knop gaat dat ook. normaal als koppeling niet is ingetrapt en de versnelling ingeschakeld zal de auto alleen op contact gaan. dan wissen en opnieuw uitlezen mogelijk systeem starten
Het is een automaat.
Dus hoe moet dit?
- klik start/stop (dashboard en ventilators etc gaan aan)
- scanner verbinden
- codes wissen
Zoiets? Want dat heb ik gedaan. Ook in andere volgordes. Dus auto aangezet zonder rem in te trappen
11 maanden
vreemd, je hebt het goed gedaan na mijn idee, kun je wel iets aan sturen de ventilator of de pomp.
Ook apart dat ik voor bijv “steering wheel” wel de foutcodes kan wissen (ook al zijn die er niet). Ik neem aan dat ie alsnog hetzelfde probeert te doen als er geen codes zijn
11 maanden
ik kwam dit tegen: https://forum.obdeleven.com/thread/2487/...
Hebben Volkswagens met start/stop knop en keyless ook nog ergens een contact voor de sleutel (als backup) of helemaal niet?
11 maanden
Even in je handleiding lezen mbt keyless. Soms sleutel ergens tegen aanhouden. Of dmv sleutel die keyless button indrukken. Er zit ergens een transponder.
Duitsland is meer van de standkachels….vandaar de tip. Ik zelf heb geen VAG spul mbt info.
Ik heb gevonden waar de sleutel tegenaan moet, en de auto herkent het (want zegt nu “press brake to start”) maar helaas nog steeds dezelfde foutmelding als ik codes probeer te verwijderen. Ik snap er niks van
11 maanden
Weet iemand toevallig of het ook mogelijk is om een elektrische standkachel in deze auto te installeren? Ik neem aan dat de andere er wel eerst uit moet natuurlijk
11 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 maanden