Bij deze een vraag over een Golf 3, de auto start wel rond maar pakt niet aan, totdat je sleutel los laat, dan pruttelt die een beetje alsof die hem aan wou pakken.
Brandstofmeter stond laag maar zat genoeg in om mee te kunnen rijden. maar toch 8 euro erin gegooid.
Maar nog steeds niks, als je auto op contact zet, hoor je brandstofpomp.
Wie weet wat dit kan wezen?
Zelf heb ik gehoord dat de bobines soms wel kapot willen gaan, kan dit het wezen??
Bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
8 benzine is tegenwoordig ook niet veel meer.... Bobine's gaan vaak kapot,denk in dit geval ook. Vonk kan onder (compressie)druk wegvallen.... Anders even gaan meten (weet niet hoe handig dat je bent)
Hoe ist met de alfa afgelopen?
oke, ik probeer wel even met bobine, want brandstof meter komt toch bijna uit reserve, dus lijkt me dat dat wel goed zit, met meten ben ik niet de meest handige in.. met alfa is het nog niet veel beter, dit ook omdat we de klant nog niet weer gezien/gehoord hebben
13 jaar
maakt het contactslot goed contact, beweeg eens met de sleutel terwijl je start , misschien merk je dan verschil.
ik was alleen vergeten te zeggen dat ik dit probleem 1x eerder mee heb gemaakt, ongeveer een half jaar terug, toen deed de auto precies het zelfde, en een dag later deed die het weer, komt iemand dit bekend voor?
Petros: als het contactslot geen goed contact zou maken zou ik dat dan niet eerder gemerkt moeten hebben.
Terouwens auto heeft nu paar dagen stil gestaan, als ik het goed heb nu sinds vorige week vrijdag.
13 jaar
net toch even geprobeerd met contactslot sleutel op en neer bewogen maar dit hielp ook niet, toen geprobeerd met reserve sleutel maar dit hielp ook niet.
Het probleem is nog steeds hetzelfde, wel ronddraaien, maar niet aanpakken totdat je sleutel los laat dan lijkt het alsof die wel wou aanpakken.
Accu is vol dus auto start snel rond.
En zoals ik al zei ik heb dit probleem 1x eerder gehad, en toen deed die het een dag later weer. Maar deze keer dus niet.
Met vriendelijke groet,
Mike
13 jaar
zo juist met mijn vader auto aangesleept, na 3 pogingen elke keer afslaan, bleef die de 4de keer wel lopen. maar zodra ik gas gas was het afgelopen, daarna weer aangesleept en stationair laten lopen tijdens slepen. en toen sloeg die na 5-10 minuten niet meer af.
Komt iemand dit bekend voor, misschien hydraulische klepstoters?? auto kreeg benzine en had vonk.
Groeten
13 jaar
Als je start en hij wil niet aanslaan, stinkt de uitlaat dan erg naar benzine?
Heb je al eens een bougie eruit gedraaidt om tekijken of deze nat is van de benzine?
Je weet zeker dat je een goede vonk hebt?
In de bovenste waterslang voorop de cilinderkop zitten 1 of 2 voelers , 1 is voor de choke werking hij zou teveel of veel teweinig benzine kunnen krijgen.
Want toen je hem warm had lopen kon je toen wel normaal gas geven.
ja vonk was goed, en hij kreeg benzine, auto heeft natuurlijk wel een week stil gestaan dus kan dit niet wat met de hydraulische klepstoters te maken hebben, als de auto morgen nog loopt laat ik het wel weten.
13 jaar
Bij deze toch maar weer een berichtje, nadat de auto het gisteren goed deed zodra die warm was, doet die vanmorgen weer niks, alleen rond starten maar niet aanpakken, iemand nog een idee??
Bedankt
13 jaar
Haal de verdelerkap er eens af en kijk of de rotor wel goed draaidt en of deze misschien los zit.
En leg de verdelerkap eens op de bovenste waterslang of een andere geisoleerde plek , start de auto en kijk of er geen vonk van de verdelerkap naar massa springt.
Springt er een vonk over is de verdeelkap kapot.
Ook al geeft hij vonk op de bougies kan deze toch kapot zijn , zelf een keer gehad met een golf 3 GTI
gisteren deed de auto het weer omdat de zon er op scheen, toen ook maar meteen thempratuursensor in thermostaat huis vervangen, en vanacht tegen 3:00 weer geprobeerd te starten, en starten en lopen, dus bij deze is het probleem verholpen..
Bedankt iedereen voor het mee denken.
13 jaar
Hello,
Het is weer onder de 1 graad hier, en jah hoor het golfje doet het weer niet, dus schijnbaar ook geen themperatuursensor.
En als ik hem start, start die mooi snel rond maar pakt niet aan, en toerenteller komt niet van de 0.
Iemand nog idee??
Groeten
13 jaar
[quote=mike006]Hello,
en toerenteller komt niet van de 0.
Groeten[/quote]
Klinkt als hall-sensor. Zit in onstekingshuis.
Als deze bij het draaien van motor geen pulsen geeft dan heb je geen vonken + benzine. En de toerenteller doet het dan niet.
Maar het kan ook nog steeds best het contactschakelaar-blokje zijn.
Zelf ook gehad: wel ronddraaien maar niet aanslaan.
Je kunt ook meten of de bobine spanning krijgt tijdens het starten. Zo niet: contactschakelaar-blokje verdacht.
13 jaar
Gisteren andere ontsteking gemonteerd, maar als ik hem nu start pakt die wel aan, maar blijft die schokkend lopen, iemand een idee? ik heb afgetekent hoe de ontsteking moest komen te zitten en ik heb kabels nummer 1 tot 4 gegeven. En ook op de oude verdelerkap heb ik de punten genummerd.
Ik denk eigelijk niet dat ik zo dom ben geweest om de bougie kabels verkeerd te monteren, maar als iemand een foto heeft van een ABD motor en dan de verdelerkap met bougiekabels een nummer kan geven en deze hier plaatsen, dan kan ik kijken of ik het goed heb.
Ik weet zeker dat de ontstekingsvolgorde 1-3-4-2 is.
Dus als iemand mij misschien kan zeggen of kan laten zien met een foto wat er misschien verkeerd is, hoor ik het graag!
Groeten
13 jaar
Dit is de ontstekingsvolgorde zoals ik hem nu heb,
Als de auto loopt, dan komt er ook rook uit de uitlaat en deze ruikt sterk naar benzine, dus misschien toch iets wat niet goed zit.
13 jaar
[quote=mike006]Dit is de ontstekingsvolgorde zoals ik hem nu heb,
Als de auto loopt, dan komt er ook rook uit de uitlaat en deze ruikt sterk naar benzine, dus misschien toch iets wat niet goed zit.[/quote]
Bij deze mijn foto
http://imageshack.us/photo/my-images/257...
13 jaar
Als ik het zo bekijk op de foto denk ik dat de 2e en 3e cilinder omgewisseld zijn. De motor draait rechtsom bij de distributie dan draait hij linksom bij de rotor, als je zeker weet dat 1 goed zit heb je nu 1 2 4 3 als volgorde.
je had inderdaad gelijk, meteen ff gekeken, en inderdaad niet slim nagedacht, auto heeft nu geen problemen meer!!
uiteindelijk lag het dus aan de ontsteking.
Iedereen bedankt voor het mee denken..
13 jaar
Mooi dat het weer opgelost is.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar