hallo
ik heb een wagen staan golf 1.9sdi is uitgevallan en niet meer te starten
heb deze uitgelezen geeft fout code17971 N146 ik heb gezien dat heel uitleg komt
er is iets mis met de brandstof pomp maar wat juist weet ik niet waar moet ik zijn herstellen of andere brandstof pomp
er brand ook nog gloeispieraal en de motorstorings lapmjes mee
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
home → lijst met foutcodes
foutcode: 17971 P1563 (de overeenkomstige 'oude VAG code' is 01268)
nl Inspuitregelaar (N146) (regelaar voor de brandstofhoeveelheid in de brandstofpomp) onderlimiet op een verkeerd moment bereikt.
du Mengensteller (N146) unterer Anschlagwert
en Quantity Adjuster (N146) Lower Limit Attained
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
loopt slecht / schokkerig tijdens stationair en op constante snelheid (1200-2000rpm); met optrekken geen problemen
Mogelijke oorzaken:
N146 staat onjuist ingesteld
Fout in de bedrading
Fout in de brandstofinspuitpomp
Mogelijke oplossingen:
Kontroleer bedradingen en aansluitingen
Kontroleer de brandstofpomp op gebroken veren, want die veren zorgen voor de teruggaande slag van de plunjer. Als er veren gebroken zijn kan de inspuithoeveelheid gaan variëren
Maak de versteller van de inspuithoeveelheid (N146), onderdeel van de injectiepomp, goed schoon. Daar kan metaalstof in zitten, die aan de elektromagneet van de versteller blijft hangen en de regeling wat in de war schopt. Leesvoer.
Vervang desnoods de hele brandstofpomp
Een powerbox kan ook de oorzaak van deze fout zijn. De ECU test namelijk het inspuit-mechanisme door, zodra het contact wordt ingeschakeld, het maximaal aan te sturen. Als je powerbox dan al is ingeschakeld wordt het teruggekoppelde signaal verlaagd, waardoor de mengsteller te veel wordt uitgestuurd en als het ware tegen zijn eindstop aanloopt. Met de foutmelding als gevolg.
Extra info:
Let op: negen van de tien keer bij deze fout is de brandstofpomp de schuldige.
De N146 is geïntegreerd in de brandstofpomp. Zijn taak is om de juiste brandstofhoeveelheid in te spuiten.
Is er soms een electronische modificatie (powerbox?) aanwezig die de brandstofhoeveelheid beïnvloedt? Als er inderdaad een powerbox aanwezig is komt het waarschijnlijk doordat het kontakt een keer kort achterelkaar in, en weer uit, en weer in geschakeld is. Dan is namelijk de tijdvertraging in de powerbox nog in werking en komt bij het inschakelen de QA tegen zijn eindwaarde aan. Tijdens het inschakelen wordt namelijk het 'mengstellwerk' door de ECU getest en vol aangestuurd. Vervolgens wordt er gekeken welke waarde er terugkomt uit de pomp. Als de powerbox dan al is ingeschakeld krijg je deze fout.
Bron: ----->>> Gerrit Speek.
martijn
dat heb ik ook gelezen maar waar moet ik gaan zien heb bijna alles gezien van bedrading
gaspedaal reageert ook niet op intrappen
mag ik N 146 demomteeren en om te zien
als ik de contakt op zet saat op de scherm motorstorg werkstatt !!
13 jaar
de d,s riem staat op punt heb de eerste gegeken de wagen heeft 135dkm op
teller
zo iets heb ik nog niet gezien en ook niet gehoord,ik heb ze gisteren in
gang gekregen met moterstorings lampje aan en gloeilampje aan na enkele
keren stilzetten en terug starten ging wel,maar stil gezet niet meer te
starten
heb ook de stekker van de pomp los getrokken en de storing blijf nog
aanwezeig,als ik de realis109 los trek is de storing weg
hoe kan dat als ik de stekker van de brandstofpomp los trek en de kontakt op
zet dat ik nog storing heb
13 jaar
was toch de brandstofpomp deze defekt was
probleem is er niet meer
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar