Volkswagen Jetta 1989: Starter aansluiten

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: Gu, Motorinhoud (cc): 1800

Ik heb bij het verwijderen niet gefotografeerd hoe men startmotor op men automaat bak aangesloten zit.
Nu bij het terug steken blijkt deze niets te doen. Dus vraag is
Hoe word deze correct geplaatst en aangesloten en hoe bevind het hitteschild zich?
Als ik starter rechtstreeks op versnellingsbak steek met 3 bouten past deze goed aan. Maar dan heb ik een koperkleurige bus over en alle bevestigingen van het hitteschild.

Iemand die mentaal hand van foto’s verder kan helpen ?

Cali

Geplaatst door Cali (120) , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Jetta? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

Monteur Senior (935), 1 maand geleden

startmotor vast op de bak die moet zijn massa pakken vanaf de bak, het hitteschild zit aan de bouten vast aan de uiteinde met een extra moer

Cali (120), 1 maand geleden

Dit vind ik op het net.
Maar zou willen weten bout nummer 50 gaat door het hitteschild, daarna door de startmotor en dan pas in de bak ( denk ik) maar wat dan met busje nummer 53?
En dan heb ik beide beugels 3 en 3b
Welke hoort tegen de startmotor als eerste?

.

harry4203 (1040) PRO, 1 maand geleden

bus (53) is de centreerbus voor de starter, deze past maar op 1 plek in de startmotor. (Tussen de starter en de bak uiteraard.)

    Oei. En op de starter zie ik nergens een plaats waar deze in past? - Cali (120), 1 maand geleden

arjankempeneers (25) PRO, 1 maand geleden

Bij sommige zit nummer 53 in de bak gemonteerd voor de lagering van as startmotor. Maar ik denk niet dat dit bij een automaat nodig is. Heb je een nieuwe startmotor? Het kan dan zijn dat je een verkeerde hebt.

    Het busje komt zowizo van de originele startmotor af. Ik heb een okkazie gehaald ( komt van een 1.6 ipv een 1.8) maar als je ze naar elkaar legd identiek dezelfde ( buiten de nummers natuurlijk) - Cali (120), 1 maand geleden

kaleido 1 (2880) PRO, 1 maand geleden

De bronzen bus komt deze niet van de punt van de startmotor steunlagering voor startmotor

    Ik weet niet wat u juist bedoeld. - Cali (120), 1 maand geleden

Hans4040 (505) PRO, 1 maand geleden

De bus zit voorop de bendix as en is gewoon los te koop.

    Ik heb de Benfica niet er af gehad , daar komt ze dus niet van - Cali (120), 1 maand geleden
    Bendix sorry - Cali (120), 1 maand geleden

arjankempeneers (25) PRO, 1 maand geleden

Plaats eens een foto van de startmotor

Cali (120), 1 maand geleden

. .

arjankempeneers (25) PRO, 1 maand geleden

Is er een van de 3 gaten groter, zodat daar het busje in past?

Monteur Senior (935), 1 maand geleden

deze heeft geen centreerbusje voor op de as,deze zit gewoon met 3 bouten vast en achterop zie jij de boutjes zitten waarop dit schildje met eventueel een bevestigingsbeugeltje komt te zitten dat kan toch niet moeilijk zijn de beugeltjes ertegen houden dan zie je toch hoe ze vastzitten laat dat busje voor wat het is de startmotor is toch in zijn geheel

    Ja dacht ik ook. Vind alleen gek dat die niet draait - Cali (120), 1 maand geleden
    Klikt het relais wel? En zit de pluskabel van de accu op de startmotor? - arjankempeneers (25) PRO, 1 maand geleden
    Ik hoor niets klikken of draaien. De accu plus zit op de schroef met moer.
    En de starter cancel hangt aan een fiche links van deze schroef - Cali (120), 1 maand geleden
    Ik heb op de bendix 3 aansluitklemmen nummer 30 ( dikke bout ) hier zat de + op, en dan 2 schuifklempen. Nummer 15a en nummer 50
    Kan wel zijn dat ik hier niet de correcte heb genomen - Cali (120), 1 maand geleden

Monteur Senior (935), 1 maand geleden

draait hij ook zo los op de werkbank niet?startkabels erachter op en de massa op de startmotor als jij met een startkabel plus op het pinneke van het startrelais en tegelijk op de grote dikke draad zet moet hij werken, de klem van de startkabel plus open knijpen zo kun je deze twee punten raken en de andere startkabel min op het huis vd startmotor dan moet hij werken

    Had ik dus best eerst getest voordat ik deze monteerde - Cali (120), 1 maand geleden

Monteur Senior (935), 1 maand geleden

toch wel de kabels er goed opgezet? ook het kabeltje van het startrelais,de dikke rode plus zoals ik op de foto zie de bovenste aansluiting van je startrelais

Theo Sparenburg (30), 1 maand geleden

Kan inderdaad zitten in de plaats van de 2 schuifstekkertjes. Op aansluiting 15a komt het stekkertje van de voorschakelweerstand. Op aansluiting 50 komt de draad van het contactslot om te starten. Welke draad op aansluiting 50 moet komen is makkelijk uit te testen door even spanning op de draad te meten in rust en tijdens het starten.


vr.gr. Theo

    Ik heb maar 1 draad? Een gele stekker - Cali (120), 1 maand geleden

Theo Sparenburg (30), 1 maand geleden

Ik denk dat die op aansluiting 50 hoort. Op die draad moet spanning komen als je start.


vr.gr. Theo

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Jetta of stel zelf een nieuwe vraag.


"topic" // resources/views/layouts/app.blade.php