close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: startmotor

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi

goedenavond,

ik heb een golf 4 1.9 tdi met een (af en toe) probleem staan.
een half jaar geleden startte de motor af en toe niet (alleen het relais van de startmotor tikte maar de startmotor ging verder niet rond), ik heb toen de startmotor vervangen en het probleem was opgelost.
tot vorige maand hetzelfde probleem begon de startmotor is toen terug gegaan en ik kreeg een andere onder garantie het ging daarna weer 2 weken goed en toen begon het weer dat de startmotor af en toe alleen tikte en niet rondging. ik heb het elektrisch gedeelte van het contactslot daarna ook vervangen, probleem blijft helaas terug komen . ik heb dit verder gecontroleerd: de accu deze heb ik getest met de midtronic tester en is oke(is trouwens ook half jaar geleden vervangen), de massakabel heb ik losgehaald en de weerstand gemeten deze is ook oke, ook heb ik gelijk de massapunten schoongemaakt. de constante plus op de startmotor is ook gewoon 12,4 volt. en tijdens het starten van de motor komt er 12volt op de kleine aansluiting op startmotor. ik heb wel deze verschillen ontdekt bij het meten op het moment dat van de startmotor het relais alleen tikt (dus verder de motor niet rond gaat) dan zakt de constante 12v aansluiting van 12,4 naar 0v en blijft dit dan ook tot je de sleutel loslaat , en op het moment dat de startmotor wel werkt zakt de 12v aansluiting van 12,4v heel even naar 9v daarna loopt de motor gewoon en komt er netjes 14,4 volt op.

ik heb het misschien niet heel makkelijk uitgelegt maar hoop dat jullie het snappen en mij kunnen helpen, ik ben er namelijk zelf nog steeds van overtuigd dat de startmotor die ik weer heb gekregen gewoon niet goed is, maar dit zou wel HEEL toevallig zijn en wil dit ook wel graag bevestigd hebben als ik er weer mee terug wil gaan.
de startmotors die ik heb zijn niet van de sloop ofzo maar gewoon ruilstartmotors.

mvg marvin

Geplaatst door

marvinstb (0)
badge

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De constante 12 V meet je deze op de + plus van de accu of aan de dikke plus van de startmotor?
Als de startmotor tikt , monteer dan eens een startkabel , tussen het motorblok , min , zo dicht mogelijk bij de startmotor en de min klem van de accu.
Controleer ook eens het plusblok op de accu zelf , daar wil ook nog wel eens narigheid ontstaan , ondanks dat het er op het eerste gezicht goed uit ziet , los maken en reinigen.

kaleido 1 6595
badge vip badge

10 jaar

bedankt voor je snelle reactie. de constante 12v+ heb ik gemeten op de dikke aansluiting van de startmotor. dus het plusblok lijkt me in orde. ik zal morgen je tip met de extra massa dmv startkabel eens proberen. hoop ik wel dat de startmotor weer een aantal keren wil tikken ivm dat het niet altijd gebeurt en hij soms een aantal dagen gewoon goed werkt. groetjes

marvinstb 0
badge

10 jaar

Je meet dus na je plus aansluiting op de accu , kan dus nog steeds de aansluiting op de accu de oorzaak zijn.

kaleido 1 6595
badge vip badge

10 jaar

probleem opgelost verbinding tussen startmotor en versnellingsbak was niet goed na alles loshalen en reinigen was het opgelost..

bedankt

marvinstb 0
badge

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.