close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: Startprobleem

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Hallo Met Jan
Ik Bezit Een Vw Polo 1.4 Van Bj 2001 Een 6n2
Telkens Wil Mijn Polo Niet Starten
Als Ik Start Draaid De Motor Snel Genoeg Rond Maar Slaat Niet Aan
Vreemd Is Als Ik Start En Dan Stop En Direct Snel Weer Opnieuw Start Dan Slaat Hij Wel Aan
Maar Geeft Een Geluid Op Dashboard Stijdens Starten Alsof Je Het Portier Los Hebt Staan Met Licht Aan
Dat Duurd Totdat Hij Aanslaat Dan Loopt De Motor En Is Geluid Ook Weg
En Vreemd Is Als Hij Wel Loopt Dan Geeft Ondanks Dat De Motor Warm Is Geen Temp Meer Aan
Zo Moet Ik Hem Telkens Starten
Wie Kan Mij Aub Raad Geven
Alvast Bedankt

Geplaatst door

VDESSCHERT (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Toch eerst maar eens laten uitlezen lijkt me het beste..

Doet hij hetzelfde met de reserve sleutel ?

Branden er ook lampjes op het dashbord ? Zo ja, welke ?

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Lijkt erop dat de brandstofdruk te laag is tijdens het starten.
Brandstofdruk laten meten na een tijd stil staan (liefst de hele nacht).
Of als alternatief: gaat de benzinepomp draaien als je het contact aan zet? Zo ja, wacht dan 2 seconden voor je start.
Zo nee, 2 seconden starten en dan contact weer uit. Daarna normaal starten.

Meestal is de oorzaak hiervan de benzinepomp zelf.

oldford 0
badge

14 jaar

[quote=stefan84]Toch eerst maar eens laten uitlezen lijkt me het beste..

Doet hij hetzelfde met de reserve sleutel ?

Branden er ook lampjes op het dashbord ? Zo ja, welke ?

Gr Stefan[/quote]
HALLO STEVAN
NOU WAT NORMAAL MOET BRANDEN DAT BRAND OP HET DASHBOARD EN GAAT OOK UIT
BIJ UITLEZEN GEEN FOUT VREEMD

VDESSCHERT 0

14 jaar

Nou Wat Brandem Moet Aanchecklampjes Enzv Brand En Gaat Ook Uit Als Hij Aanslaat
En Er Zijn Geen Fouten Bij Uitlezen Vreemd /????

VDESSCHERT 0

14 jaar

[quote=oldford]Lijkt erop dat de brandstofdruk te laag is tijdens het starten.
Brandstofdruk laten meten na een tijd stil staan (liefst de hele nacht).
Of als alternatief: gaat de benzinepomp draaien als je het contact aan zet? Zo ja, wacht dan 2 seconden voor je start.
Zo nee, 2 seconden starten en dan contact weer uit. Daarna normaal starten.

Meestal is de oorzaak hiervan de benzinepomp zelf.[/quote]
DRUK VAN BENZINE POMP IS OOK AL NAGEKEKEN BIJ GARAGE EN WAS GOED NA DAG EN NACHT STILSTAAN

VDESSCHERT 0

14 jaar

[quote=stefan84]Toch eerst maar eens laten uitlezen lijkt me het beste..

Doet hij hetzelfde met de reserve sleutel ?

Branden er ook lampjes op het dashbord ? Zo ja, welke ?

Gr Stefan[/quote]
OOK RESERVE SLEUTEL HELPT NIET

VDESSCHERT 0

14 jaar

Kun je een controleren of de krukaspositie sensor wel een signaal geeft als er gestart word maar hij niet aanslaat ?

Ik denk dat je probleem met de temperatuur een sensor kan zijn, of gaat dat samen als hij niet meteen start ?

stefan84 0

14 jaar

HALLOSTEFAN
DAT MET DIE TEMP METER GAAT SAMEN MET ALS HIJ NIET WIL STARTEN MAAR NA WEER OPNIEUW STARTEN EN WEL LOOPT GAAT METER OOK NIET MEER OMHOOG
NET WEER BIJ GAR GEWEEST EN VREEMDE HIJ GOOIT GEEN FOEN BIJ UITLEZEN
MEN ZIJ DAAR MISSCHIEN ZIT HET IN BLOKJE ACHTER STUURSLOT WAARMEDE HIJ GESTAT WORDT HET ELECTRISCHE GEDEELTE
BEN HEM ER AAN HET AFHALEN MAAR KRIJG KAP OP STUUR ER NIET AF EN DIE ZAL ERAF MOETEN WANT STUUR MOET ERAF

VDESSCHERT 0

14 jaar

Jan

Het contact blokje komt inderdaad ook nog wel eens voor..

Als het stuur eraf is, heb je er een trekker voor nodig om de ring eraf te trekken, anders moet je even de stuurstang onderaan bij de pedalen los maken, dan trek je alles zo eruit..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

[quote=stefan84]Jan

Het contact blokje komt inderdaad ook nog wel eens voor..

Als het stuur eraf is, heb je er een trekker voor nodig om de ring eraf te trekken, anders moet je even de stuurstang onderaan bij de pedalen los maken, dan trek je alles zo eruit..

Gr Stefan[/quote]
HALLO STEVAN HOE KRIJG JE DE KAP VAN HET STUUR ER AF OM BIJ MOER TE KOMEN WAAR STUUR MEE VAST ZIT

VDESSCHERT 0

14 jaar

Jan,

Zie ook :

[url=http://img213.imageshack.us/i/96629668.p...][img]http://img213.imageshack.us/img213/6531/...[/img][/url]

Normaal zit het erin geklikt..

stefan84 0

14 jaar

hoi steuan
nou sttur eraf en van onder bij pndalen de bout eruit gehaald zodat het het gedeelte iets omhoog kan
schroefje eruit en nu het schroefje er weer in
wordt een heel probleem want het stuurgedeelte met kontactslot kan net niet hoog genoeg om schroefje te zien waar het electrische gedeelte mee vsat zit
je kunt het niet hooggenoeg krijgendoor spanning van veer onder aan stuurkolom kan er net niet of zeer slecht bij
aners moet er nog meer los waar stturkolom aanvast zit
je hoort beslist hoe het afloopt kerel
houd je op de hoogte
tof van je

VDESSCHERT 0

14 jaar

[quote=VDESSCHERT]hoi steuan
nou sttur eraf en van onder bij pndalen de bout eruit gehaald zodat het het gedeelte iets omhoog kan
schroefje eruit en nu het schroefje er weer in
wordt een heel probleem want het stuurgedeelte met kontactslot kan net niet hoog genoeg om schroefje te zien waar het electrische gedeelte mee vsat zit
je kunt het niet hooggenoeg krijgendoor spanning van veer onder aan stuurkolom kan er net niet of zeer slecht bij
aners moet er nog meer los waar stturkolom aanvast zit
je hoort beslist hoe het afloopt kerel
houd je op de hoogte
tof van je[/quote]
hallo stefan
nou effe excusses voor de taalfouten
moest even snel gebeuren
maar nu wat anders
het blokje achter stuurslot erop en alles weer gemonteerd en wat denk je
lopen als een tierelier
hij loopt en start nu weer goed en de temp meter doet het ook
hopen dat het zo blijft
dat is wel de bedoeling althans
nog even laten inlezen op eventuele foutcodes maar niets van dat alles
ik bedank je dan ook bij deze voor je raad en bijstand kerel
echt klasse en de kosten 28.30 euro voor een nieuwblokje
het oude blokje ( kontactslot electrische gedeelte ) losgehaald en was totaal versleten althans 2 kontactjes waren half weg
nogmaals bedankt en mocht er weer wat wezen dan neem ik kontact op met je op weet alleen niet of ik je dan te pakken krijg op een of andere manier
daar heb je wat aan aan zon hulp mensen
mag best gezegt worden
stefan bedankt bij deze nogmaals
tof

VDESSCHERT 0

14 jaar

Jan

Mooi om te horen!

We zijn er tenslotte om elkaar te helpen,

Mocht er weer eens wat zijn, dan horen we dat graag.

Bedankt voor de feedback!

stefan84 0

14 jaar

hallo
heb een kleine anderhalve week een probleem geplaats op deze site ( forum)
en wel over startprobelem met mijn polo 1.4 uit 2001
een 6n2
die waren met behulp van een ene stefan zo verholpen
welnu er bied zie weer een probleem aan
nu dit keer niet met starten maar met de inspectie waarschuwing op het dasbgard van mijn polo
de garage heeft de fout die hij aangaf van alsof hij een beurt moest hebben weggehaald
doch hij zit er nu alweer voor de derde keer in
wie weet wat dit probleem is en wat ik daar tegen kan doen
hoor graag
groet

VDESSCHERT 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.