Volkswagen Polo: Auto valt uit

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 mot.aee 1598cc 55kw

Hallo, ik heb ´t deze week al een aantal keren gehad dat m´n auto onder ´t rijden terugviel in toerental terwijl k ´t gaspedaal in dezelfde positie hield.. Soms vallen de toeren helemaal weg en als k een paar keer met de koppeling speel(deze overnieuw op laat komen en/of terugschakel) begint de motor soms weer te draaien..


Na een paar keer gas geven loopt de auto weer naar behoren..


Maar toen k net terugreed naar m'n huis viel de auto uit en deed helemaal niets meer.. Geprobeerd overnieuw te starten, ook dat hielp niet.. Hij blijft wel starten maar slaat niet aan.. Brandstofpomp werkt ook gewoon en er zit ook voldoende benzine in de tank..


Ik dacht aan de Hallgever maar om 't probleem daar meteen te zoeken lijkt me een beetje gekkenwerk aangezien die krengen aardig wat kosten..


Zouden 't de verdeler of de rotor kunnen zijn?


De kabels en/of bougies lijken me niet aangezien de gevolgen dan anders zijn..


Ik hoop dat jullie mij hier meer antwoorden over kunnen geven..


Met vriendelijke groet,

H.R.J. Mandigers

HRJ.Mandigers

Geplaatst door HRJ.Mandigers (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Harald

De BDP sensor ( hall-gever in ontsteking ) kun je even testen als hij niet meer aanslaat.

Tussen pen 1 en 3 van de kabelboom stekker moet je min 4,5 Volt meten ( contact aan )

Neem dan een led-testlamp, druk de stekker weer op de ontsteking, en meet tussen pen 1 en 2, bedien de startmotor en kijk of de led knippert.

Meestal zijn problemen met de hall-gever dat hij bij een warme motor niet meer aanslaat,bv na een stop bij het tankstation, maar weer na een paar minuten of als deze ver afgekoeld is..

Ook kun je hem eens laten uitlezen om wellicht wat wijzer te worden van het probleem, noteer dan gelijk even de storingscode's

Rotor en verdeelkap vernieuwen kan trouwens nooit kwaad en dat zijn de kosten niet.

Is er wel een vonk aanwezig ? Dus op het moment dat hij wel start maar niet aanslaat ? Anders kan het ook nog de bobine zijn.

Ook kun je de bougiekabels eens nat sproeien als de motor loopt, zie je dan vonken,dan slaan de kabels door en moet je ze vernieuwen.

Gr Stefan

HRJ.Mandigers (0), 14 jaar geleden

Er is wel een vonk.. K ben er net nog mee naar huis gereden toen hij ineens weer wel aansloeg..


Ik haalde er net de verdeler af en dat middelste pinnetje dat tegen de rotor aan komt was helemaal wit uitgeslagen en volgens mij afgebroken want hij hoort normaal in gedrukt te worden en dat lukte niet..


Hoop dat dit ´t is..


Bedankt voor je tips Stefan!

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Nou Harald, even snel naar de automaterialenzaak gaan en een nieuwe verdeelkap met rotor halen.

Het stiftje wat in de verdeelkap zit, kun je normaal gesproken indrukken en komt dan weer terug..

Mocht je weer stil vallen, zou het fijn zijn als je even kan controleren of er nog wel een vonk aanwezig is, dan weet je waar je het ongeveer zoeken moet.

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.