Hallo beste heren,
Ik heb het volgende probleem namelijk: tijdens rijden begint de motor ineens te stotteren/haperen en dan brandt ineens de epc lamp en wat gebeurt er vervolgens? de auto neemt automatisch gas terug en dan valt ie uit, is daarna niet meteen te starten, als je ff 1 tot 3 minuten wacht, dan start ie weer, je kan hem weer verder rijden, maar dan begint hij weer het zelfde te doen.Dit gebeurde gewoon midden in de centrum en op de snelweg, noem maar op.Nou ik heb hem op eenof ander manier bij de Vw dealer weten te slepen.daar hebben ze hem uitgelezen, nou er kwam meer dan 5 storingen uit.dat zijn: -koelvloeistoftemp.regeling,-motorregelapp.geen communicatie,-magneetklep van uitlaatgasterugvoer, snelheidsignaal,signaal hoogte sensor/inlaatspruitstukdruk, en nog iets van potentiometer.Ze hebben deze storingen gewist en ingeleerd naar de nulwaarden, maar toch geen resultaat.De dealer zegt steeds dat zij meer tijd nodig hebben om uit te zoeken en elke keer geen resultaat. Kosten tot nu toe bijna incl.btw 300 euro.Ik ben ten einde raad, ik weet morgen meer hierover, want er zijn een paar uit de 5 storingen 3 weggebleven, dus ik ben benieuwd. mijn vraag is heeft iemand ook zulke kuren met zijn vw. Ik hoor het allemaal van jullie , alvast heel erg bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Symptomen beschrijven een onderdeel dat warm wordt en dan de geest geeft.
Meestal is dat de krukaspositiesensor maar het kan ook de bobine zijn.
Maar zo te horen is dat niet het enige probleem met dit motortje.
Hallo oldford, bedankt voor u reactie, auto moet ik nog ophalen bij de vw dealer, want die weet er ook geen raad mee, dan ga ik zelf op onderzoek uit, want het kost me nu echt veel geld .ik ga de krukaspositiesensor en de bobine nog controleren.Zodra ik meer weet volgt er een update.groeten danny
14 jaar
Met zoveel verschillende foutmeldingen, denk ik dat de foutmeldingen zelf geen aanwijzing geven.
Dit is meer zoiets als een losse voeding of massadraad naar het motorregelapparaat, de aarding van de motor zelf, een kapot regelapparaat, doorslag van hoogspanning naar laagspanning etc.
Ik zou beginnen met triviale dingen te bekijken: connectoren schoonmaken, accuspanning tijdens het rijden meten en wat een dealer ook kan (maar o.a. VAGCOM ook) rijdend waardes loggen. Ruil de accu eens met je cupra.
14 jaar
ik denk dat het motorregel apparaat defect is dit komt vaker voor ik heb dit al een paar keer meegemaakt nieuw regelapparaat klacht is weg
Hallo dutch en necfan, de reacties van jullie geeft mij een heel goed gevoel, bedankt. Ik kan niet wachten tot de auto bij mij terug is, ik ga hem vandaag ophalen en dan ga ik aan de slag.De spannende oorzaken laat ik het zeker weten, groetjes heren.
14 jaar
Hallo beste heren,(Dutch123 en de rest)
Polo had ik opgehaald van de vw dealer, Op de factuur stond alleen de storingen:inlaatspruitstuksensor, egrklep, motorregelapparaat, snelheidssignaal.
Ik heb het grondig uitgezocht; stekkers, pluggen, zekeringen, relais, accupolen, kabelbomen, enz. En raad eens wat ik tegen kom, de massa draden vlak onder bij de accubak, deze waren helemaal beschadigt en geoxideerd, 1 draadje(bruin) was zelfs doorgeknipt, nou alle draden hier hersteld, toen auto gestart, motor draaide in het begin heel netjes, km teller(snelheidsensor) deed het weer, check lampje in het dashboard meteen weg.Ik was heel blij, maar toen na 5 min.begon hij weer te haperen, epc lampje ging aan en toen viel hij uit.Na 5 min.startte hij weer.Check lampje blijft wel weg, dus ben wel wat stapjes verder, a.s.maandag wordt de egr klep vervangen, opnieuw uit laten lezen en dan kijken wat hij doet.Mijn vraag is, waar zit de inlaatspruitstuksensor eigenlijk??Is dat de map of maf sensor? beste heren ik hoor van jullie alsvast heel erg dank, p.s:update volgt.
14 jaar
Inderdaad Danny
De sensor in het inlaatsprutstuk is een Map-sensor..
Gr Stefan
14 jaar
Hee stefan84, jij bent een toffe peer, alvast bedankt en ik gaat nakijken en dan hoor je het van me groet danny
14 jaar
Danny,
Als je iedere keer moet laten uitlezen kost jou dat veel geld. Waarom koop je zelf geen uitleesapparaat? Ik denk dat je dat er zo uit hebt.
Bijvoorbeeld:
Als je het groter wil aanpakken zit er ook nog een interfacekabel bij, zodat je je laptop op je auto kunt aalsluiten, maar ik denk dat je aan deze uitlezer voldoende hebt. Volgens mij een koooopje, bij EBAY wel letten op verzendkosten!
Verder: vraag bij uitlezen eens naar de FReeze Frame data en post die bij de foutcodes. Dit zegt iets over de omstandigheden toen de storing zich voordeed.
Gr. Erwin
14 jaar
Hoi Erwin2907 heel ergggg bedankt voor je reactie,
Je hebt gelijk en helemaal mee eens, een week geleden had ik eentje aangeschaft, vagcom,heb toen uitgelezen, er kwam uit:throttle valve controller malfunction, coolant temperature sensor.wat betekent deze storingen?? en waar zitten ze precies?en ik zal ff kijken over de freeze frame data en ik ga alles hier posten zodra ik meer weet, groetjes danny..
14 jaar
Kun je niet regelen dat de dealer een ander motorregel apparaat inbouwd, die ze weer terugnemen als het probleem daar niet in zit?
14 jaar
Denk niet dat dat erin zit Erwin..
Danny,
Wat is dat foutcode nr van de temp sensor ?
Kijk eens in de meetwaarde blokken ( 08 ) en dan in groep 01, daar staat de temp van de koelvloeistof in het 2e hokje als ik me niet vergis..controleer deze temp eens bij koude motor, bv na een nacht te hebben stil gestaan, de temp die weergegeven word moet ongeveer hetzelfde zijn als de buitentemp. Controleer hem ook eens bij warme motor, het kan zijn dat deze dan 120 graden aangeeft en dus heel weinig brandstof gaat inspuiten wat het inhouden kan veroorzaken, of deze geeft een veel te lage temp aan dan hij daadwerkelijk is en zodoende meer brandstof inspuit dan nodig waardoor hij kan gaan pruttelen / stotteren wat kan duiden op een te rijk mengsel.
Gr Stefan
14 jaar
Erwin en stefan, bedankt voor jullie reacties, heb de dealer gevraagd over de regl.app. maar dat zit er inderdaad er niet in erwin.Stefan, heb net een nieuwe koelvl.temp.sensor gehaald en deze vervangen, dus de temp.gaat niet meer hoog laag.Motor draait nu veeel beter, alleen heb ik nu last van de Epc, deze gaat ineens branden en stationair valt de motor uit. Tijdens rijden gaat hij ook niet meer uit.Heb een nieuwe map sensor besteld, krijg hem morgen binnen en dan vervang ik hem.Moet ik altijd rekening houden met vervangen van sensoren aan motor of iets dergelijks???en stefan ik check morgen ff de meetwaardeblokken, dan laat ik het weten.p.s. Gasklephuis schoongemaakt en ingeleerd, egr vervangen en ook ingeleerd.vanmorgen uitgelezen, kwam er een storing van engine start blocked, immobilizer.morgen weet ik meer, dan horen jullie van me, groetjes danny
14 jaar
Beste Danny,
Dan wachten we even tot morgen, ik had gedacht dat je eerst even de sensor controleerde alvorens deze te vervangen, want nu zullen de waardes wel moeten kloppen..
Controleer anders ook even de bedrading of werking van de map sensor..
Als hij echt kapot is heb je hem snel vervangen, het is jammer als je onderdelen vervangt zonder deze ook daadwerkelijk kapot zijn..
Plaats morgen even de exacte storingscode's hier die je in vagcom ziet.
Gr Stefan
14 jaar
Ben toch bang dat je het vervangen van de componenten niet de oplossing is van je probleem. Je hebt in mijn ogen te veel verschillende foutcode's die zo te lezen weer snel terug komen. Meestal kom je dan op één ding uit en dat is de computer. De tijd zal het leren, maar ik heb al meerdere malen een ECU vervangen voor dit soort gevallen. Verleden week toevallig nog en die had dezelfde motorcode.
hoi danny ik ben het met alexander eens ben vaker uitgekomen op een defect regelapparaat vooral met de 14-16v aua motorcode is echt een probleem motor kun je via vagcom achter het regelapparaat nr komen dan check ik op het werk of hij in de probleem catogerie zit gr van martijn
Hallo Profs(3x), ik ben het helemaal eens met jullie, regelapp.nr.:036906034D, morgen als laatste de map sensor vervangen en dan lees ik hem uit en meteen hier posten.Alle nieuwe componenten vervangen aan de motor is alleen maar goed en beter dacht ik, en niet opgeven gewoon doorgaan.Jullie zijn gewoon onze redders bij zulke problemen met de auto's.ik dank jullie allemaal en jullie horen van me doei doei.
14 jaar
Hallo heren hier een update, de map sensor heb ik net vervangen, een stukje gereden, hij hapert niet en stottert ook niet meer. evt.storingen uitgelezen, geen foutcode's meer.Nog een stukje gereden, toen viel hij uit zonder eerst te haperen en te stotteren.nou starten en maar starten, lijkt alsof hij geen benzine krijgt, dit is heel duidelijk.na een paar min. starte hij weer en houdt heel erg in en weer niet, en toen snel naar huis gereden.
Nou weer uitgelezen meteen in de auto: 2x storingen uit gekomen: -engine control module> no communications- intermittent.- en als tweede -17978 engine start blocked by immobilizer p1570-35-10 intermittent.Ik heb deze 2 storingen gereset en gewist, en weer opnieuw uitgelezen, ze staan er weer in. Heren wat zeggen jullie? ik heb nu echt hoofdpijn.ik denk dat ik nu een motorregel app. ga zoeken en vervangen en met de 2e storing weet ik geen raad mee, heren help me met de laatste loodjes, mvg danny.
14 jaar
Danny
Foutcode 17978, zie :
foutcode: 17978 P1570
nl Motor Regel Eenheid Geblokkeerd door Beveiligingssysteem
du Motorsteuergerät gesperrt
en Engine Start Blocked by Immobilizer
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke verschijnselen:
de motor start, maar slaat onmiddellijk weer af
Mogelijke oorzaken:
geprobeerd te starten met een verkeerde/beschadigde sleutel
de motorregelmodule is vervangen zonder aan de startblokkering te zijn aangepast
de ECU is onjuist
de ECU krijgt geen stroom
startblokkering defect of er zit een fout in
de sleutel / het slot is geprobeerd te manipuleren
Mogelijke oplossingen:
pas de steutel(s) aan op de Instrument Module en de ECU
check stroomvoorzien op de ECU
de ring om je contactslot is niets anders dan een antenne, hiervoor hoef je de sleutels niet opnieuw in te leren. Als de storing zich maar af en toe voordoet is de goedkoopste methode eerst de stekkeraansluiting van de spoel (ring om je contactslot) naar de wegrijblokkering schoon te maken. Met een klein beetje contact-spray. Niet in de spoel zelf spuiten, anders kan de spoel door de contact-spray defect raken.
Extra info:
Als er geen andere gerelateerde fouten in de startblokkering zijn opgeslagen en de startblokkering gerelateerde meetwaardeblokken zijn in orde (behalve dat de start van auto niet is toegestaan), probeer dan een 'koude start'. Haal beide stroomkabels van de accu af. Houd beide uiteinden van de stroomkabels gedurende 15 seconden tegen elkaar aan (een eind uit de buurt van de accu!). Verbind dan weer de accu. (Voorbeeld, engelstalig)
Gr Stefan
14 jaar
Hee Stefan dank voor je professionele reactie, ik moet je ff bijvertellen dat deze auto half jaartje heeft stil gestaan bij een rare garage in rotterdam, daar hebben ze waarschijnlijk een en ander onderdelen omgeruild en weggehaald.En wat nog meer met de auto is gedaan/gebeurd, weet alleen god.Slechte mensen bestaan wel.maar ok. Ik kwam er achter dat op deze auto een alarm zat, want ik het zien aan de sensoren bij zonneschermen(l+ R).Bij de zekeringenkast kon je zien de alarmkastje er niet meer was, want er hing 2x grote stekkers los.Aan de stekkers hing een labeltje, er stond merk Texton op.Op de Beide stekkers waren er 2x korte kabels doorverbonden, en wat ik denk dat dat te maken had met de startonderbreker, dat wist ik eerst niet.De 2 korte draadjes, zijn losgeraakt en ik wist niet meer van waar het kwam, toen starte de auto helemaal niet meer.Vw dealer gebeld en verhaal verteld, enige oplossing is een nieuwe kastje + montage en codering, etc.etc. 500 euro.Dus ik was ten einde raad, heb dus de hele installatie zorgvuldig eraf gegooid.Heb nu dus 2x grote stekkers met kabels compleet afgekoppeld.Ik denk dat de startonderbreker nog op de auto zit denk ik, en deze beheert de brandstofpomp enz.. enz..of niet heren? Morgen krijg ik hopelijk een zgan motor regelapp. en dan vervangen en dan kijken wat ie doet.Moet ik nog op andere punten letten:contactblokje, stuurslot, sleutel, etc.En nog iets, toen ik de kapje onder de stuur had gedemonteerd, viel er een stukje van de sleepring van de airbag,dus geel stekkertje, ik weet niet of het hiermee te maken heeft, ik hoor het wel, alvast bedank groet danny.
14 jaar
hoi danny als je een ander regelapparaat gaat zoeken vergelijk dan wel de nrs en je moet hem opnieuw inleren door leerwaarden te wissen en daarna de startblokkering weer op het regelapp aanpassen dit mun je misschien niet zelf dan moet de dealer dit doen gr en succes
Hallo Necfan, bedankt voor je reactie, ik heb vandaag een gebruikte regel.app. ontvangen met 3 mnd garantie, nou deze gemonteerd, en auto gestart, deze start wel maar gaat na 2 sec weer uit.met de vag com uitgelezen, staat: start engine blocked bij immobiler. en computer module no comnunications.hoe moet ik trouwens deze regel app. inleren?. van de startblokkering en sleutel chip, aanpassen op ecu dat snap ik wel , dat moet echt bij de vw dealer.Tot waar kan ik zelf iets doen, dat ik tenminste naar de dealer kan rijden, anders moet ik de oude weer aansluiten, maar wil eigenlijk niet aan beginnen. ik heb trouwens een precies het zelfde regel app.gekregen.
ik hoor het wel beste heren, groet danny.
14 jaar
Normaal moet je daarvoor naar de dealer omdat ECU te laten inleren, het kan niet anders of misschien toch wel............. als je in het bezit ben van een VAG-COM dan kan je....ECU - Wisselen met een andere wagen om bij de dealer tekomen om in te leren.
Stap 1:
Wissel de ECU's om. Hou er ook rekening mee dat de de donor-ECU van een identieke wagen moet komen. Dus dezelfde motorcode, bouwjaar en modeltype. Al is het bouwjaar iets minder belangrijk. Zo kan een ECU van een 1998 polo ook in een 2000 polo. Maar dan weer niet in een 2002 polo. Het veiligste is om hetzelfde bouwjaar te nemen.
Stap 2:
Leer de nieuwe ECU aan, zodat de IMMO de wagen ontgrendeld. De IMMO zit in de teller. En daarvoor moet je dus in module [17 - Instruments] zijn. (Of module [25 Immobilizer]
[17 - Instruments]
[Adaptation - 10]
Kanaal "00"
[Read]
[Save]
Stap 3:
Haal de sleutel uit het contact en wacht minstens 15 seconden.
Stap 4:
Start de wagen. Als alles goed gegaan is, dan mag de wagen niet stilvallen.
Ik hoop dat dit gaat werken.
Beste Danny
Zo te lezen heb je met die nieuwe ECU dezelfde 2 foutcode's als met de oude ?
Ik hoop dat het nu in orde komt, of moet je het toch ergens anders zoeken..?
Gr Stefan
14 jaar
Hallo Tiguan en stefan, alvast bedankt voor de reacties, ik ga ff proberen wat bij Tiguan staat, en ik hoop dat het werkt, anders gaat hij toch komende di/wo volgende week naar de dealer.Dan moet het eindelijk goed komen, want ik heb nu eigenlijk alleen de probleemjes met startblokkering, immo, ecu inleren of herkennen, aanpassen.Heb bijna alles aan de motor vervangen aan sensoren, ik krijg ook geen storingen uit de motor te zien.Ik laat jullie duidelijk weten over de bevindingen. ok groetjes danny.
14 jaar
Hoi Tiguan, ik heb het geprobeerd, maar helaas hij start wel , maar slaat onmiddelijk weer af. Ik ga proberen met de oude ecu bij de dealer te komen, en dan zie ik wel wat de dealer voor mij in petto heeft, ik wacht het af en update volgt, groetjes heren... ........ ik ben echt moe.... en wil heel graag deze polo in de oceaan gooien...!!!!
14 jaar
Nou Danny, de auto de maas ingooien is wel het laatste wat ik zou doen.
We wachten even af..
14 jaar
hallo beste heren,
heb de goeie ecu door de vw dealer laten plaatsen, zij hebben geen problemen kunnen constateren en ook nog een stukje rond gereden, geen problemen zeiden ze en ook geen storingen en foutmeldingen bij uitlezen.Kosten 130 euro.Ok, ben toen richting huis gereden, dit duurde 10 minuten, ik sloeg in een weg naar rechts en hoppa hij hield effetjes in( in de drukke verkeer), gelukkig pakte hij weer gas en reed weer.Ben toen gestopt, hij draaide stationair en viel uit, starten en maar starten, nee dus. Na een minuut starte hij weer, nog een stukje gereden, reed goed, en weer terug op de parkeerplaats draaide ff stationair en viel hij weer uit, dus het blijft nog steeds gevaarlijk om met deze auto te rijden, het is nu echt de druppel, omdat ik heb vervangen:nieuwe mapsensor, nieuwe koelvloeistof temp.sensor, Egr klep, Ecu apparaat, brandstof pomp + filter, gasklephuis gereinigd en ingeleerd. Verder aantaal keren bij de VW dealer geweest, bij uitlezen geen een storing.
Dus voor de duidelijkheid, wat de auto nu doet is tijden rijden of stationair slaat hij af of valt hij uit.Wat is hier eigenlijk aan de hand heren , hebben jullie nog meer oplossingen of zien we iets boven het hoofd of wat help me heren... groet danny
14 jaar
Klinkt nog steeds als een onderdeel dat warm wordt en er dan mee stopt. Hoofdverdachte is dan de BDP-sensor en een goede tweede de bobine.
Balen, man dat het je nog niet gelukt is! Ik heb het al een keer gezegd, maar is je misschien nog niet gelukt: wat zijn de freeze frame data? Deze kun je uitlezen als het goed is met jouw apparaat.
Op het moment dat de storing optreedt MOET er ergens een signaal wegvallen oid. Wil niet zeggen dat je dit met freeze frame data eruit haalt, maar het is een kans. Of anders de hele auto met alle componenten doormeten, maar da's geen doen.
Als ik zo de symptomen hoor blijf ik denken aan een gammel contact ergens of een draadfout/ sluiting.
Wat het uitvallen betreft denk ik dat het "simpel" is, ofwel je hebt geen vonk OF geen brandstof. Jij hebt nog gewoon bougiekabels, als je auto weer eens niet start moet je zo'n inductietang om een bougiekabel gooien en kijken of je bougie wel spanning krijgt.
ps, als je elektrische schema's oid nodig hebt geef maar even een bericht
14 jaar
Een grote mogelijkheid die er nu nog bestaat is wat Oldford al aangaf, de krukaspositie sensor..
Het beste is op het moment dat hij niet meer start, te controleren of er nog een vonk aanwezig is, neem een bougie mee, en als hij ermee stopt, trek je een bougiekabel eraf, stopt de bougie erin, en start hem, of laat iemand starten, bij geen vonk kan deze sensor heel goed het probleem veroorzaken.
Als je dit test, laat de bougie dan wel massa maken op bv de motor, dus leg hem niet op een stuk plastic.
Gr Stefan
14 jaar
hoi oldford en Erwin, heel erg bedankt voor jullie reacties, geeft een goed gevoel dat jullie reageren.
OLDFORD: Is de BDP sensor niet de map sensor?zo niet hoe ziet het eruit en waar zit ie? en een tweede boine ga ik zeker proberen..bedankt alvast.
Erwin:Ik zal dezer dagen ff weer goed kijken naar de plek waat ik eerder de draadbreuk vond en op andere plekken ook.Ik ga het allemaal nog even nachecken.
Waar ik aan zat te denken is de lamda sonde, wat denken jullie heren, wat voor verschijnsel zou die geven als de lamda stuk was?En dan nog een verdachte onderdeeltje , hij zit vlak bij de reservoir stuurbekrachtiging, klein ronde bruine ronde ding, lijkt op een benzine filter met een slangetje voor en achterkant, er staat een diode logo op, wat voor onderdeel is dit? Ok heren als ik meer weet horen jullie van me en ik wacht af op jullie antwoord. groeten danny.
14 jaar
De lambda kun je uitlsluiten, daarvan krijg je dit probleem niet.
Ik zou beginnen bij de BDP sensor.. ( En dat is geen MAP sensor )
Je vind hem op het onderblok, als het goed is even naast de bak, zit met 1 boutje vast en er zit een kabel aan ( 3 polige stekker )
Dat andere iets wat je bedoelt weet ik ook even niet.
Gr Stefan
14 jaar
Hallo heren,
ff een update: na het vervangen van de brandstofpomp en brandstoffilter is het aanzienlijk veel beter geworden.Hij rijdt nu veel beter, valt niet uit tijdens het rijden.Ik heb veel rondjes gemaakt en op de snelweg gereden, zo'n halfuur, geen problemen, maar soms zodra ik stil sta, dus stationair, dan valt hij uit.hij start daarna meteen weer.tot nu toe rijdt hij gewoon perfect, bij scherpe bochten doet hij niet meer raar, dus het enige , is dat ie heel gek ALLEEN bij stilstaand stationair soms uitvalt. Dus alleen nog dit uitzoeken, dan heb ik eindelijk wat bereikt: namelijk een heel goed rijdende POLO.
Heren ik wil alleen heel zeker weten of de BDP sensor op de bak zit(stefan, ik heb hem niet gevonden of ik moet nog een keer goed zoeken ) of in de bobine ingebouwd!! laat het weten, alvast heel erg bedankt, groet danny.
14 jaar
Danny
Je zou het gasklephuis eens in de basisstand kunnen zetten, waarschijnlijk is het afslaan dan ook verholpen!
De krukaspositiesensor zit op het onderblok, kort bij de versnellingsbak.
Google maar eens op deze sensor, dan zie je hoe hij eruit ziet.
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar