Volkswagen Polo: start niet

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 d

ik krijg mijn polo niet meer startend,heb ondertussen gloeibougies vervangen en brandstoffilter

hij start alleen als hij wordt aangetrokken,wat kan dit zijn ?

anne1969

Geplaatst door anne1969 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

33 Reacties

berendonck (0) PRO, 14 jaar geleden

Startsnelheid te laag.

Accu op zijn eind of startmotor.

Gr. Harry

anne1969 (0), 14 jaar geleden

startmotor draait vlot rond dus denk niet dat de accu op is,het is net of hij geen diesel op pomt

berendonck (0) PRO, 14 jaar geleden

Weet je zeker dat hij gloeit ???

Trek de stekker eens van de koelvloeistoftemperatuursensor en kijk even of hij dan wel aanslaat.

Gr. Harry

anne1969 (0), 14 jaar geleden

gaan we even opzoeken,waar zit die ongeveer /

berendonck (0) PRO, 14 jaar geleden

Onder de 4e gloeispiraal zit een plastichuis waar hij in zit.

Gr. Harry

anne1969 (0), 14 jaar geleden

zitten 4 nieuwe gloeibougies in en er staat spanning op als je gloeit,temperatuur sensor stekker eruit gehaald maar hielp niets

berendonck (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik denk toch dat je starttoerental te laag is.

Als je hem aansleept draait hij sneller rond.

Hij krijgt brandstof hij gloeit en krijgt lucht dus moet hij ook lopen !

Gr. Harry

anne1969 (0), 14 jaar geleden

heb net een nieuwe accu geprobeerd,mocht niet baten in ieder geval bedankt
iemand vertelde mij dat de diesel terug loopt als ik hem uitzet dat een 1 of ander klepje niet werkt is dat mogelijk ?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Start hij wel met wat remreiniger ? Dus iemand laten starten en een beetje remreiniger rechtstreeks de inlaat inspuiten..

Volgens mij is bij deze het start toerental 'niet zo belangrijk' als bij bv de TDI.

Controleer de retour slangen van de verstuivers eens op lekkage, net zoals die bij het brandstof filter..Ze hoeven niet eens te lekken,maar kunnen wel valse lucht aanzuigen..Zie je ook geen luchtbellen in de brandstofleidingen zitten ?

Gr Stefan

anne1969 (0), 14 jaar geleden

ja er zitten wel wat luchtbelletjes in de leiding

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Controleer die slangen maar eens, start hij wel met start-pilot of remreiniger ??

anne1969 (0), 14 jaar geleden

overal nieuwe slangklemmen gemonteerd even doorstarten en hij liep nu afwachten of hij het morgenochtend ook nog doet,bedankt zover voor de adviezen

stefan84 (0), 14 jaar geleden

We zijn benieuwt!

volkswagen1802 (0) PRO, 14 jaar geleden

Gaat het voorgloeilampje wel branden als hij niet start??!
Probeer anders eens het 109 relais door te verbinden(voedingsspanningsrelais van de motor)
Mocht hij morgen niet starten.

anne1969 (0), 14 jaar geleden

moest iets langer doorstarten als normaal maar hij startte wel,luchtbellen zijn uit de aanvoerslang ik ben benieuwd of het zo blijft

stefan84 (0), 14 jaar geleden

De retourslangetjes e.d. vormen wel vaker een probleem, je kunt ze ook nog altijd even vernieuwen, ze kosten toch niks, maar ik denk dat hier je probleem gezeten heeft.

anne1969 (0), 14 jaar geleden

heb nu ook alle slangen vevangen aanvoer en retour en wacht nu tot hij weer koud is,ben benieuwd of hij dan vlotter start

anne1969 (0), 14 jaar geleden

start nog steeds moeilijk [lang doorstarten]

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Blijft hij niet doorgloeien wat kan betekenen dat de gloeibougie's weer kapot zijn ? Dus meet eens na een paar minuten dat de motor loopt of er nog steeds spanning op de gloeiers staat ?

Of anders bij koude motor of hij wel uberhaupt gloeit, dus niet naar het lampje op je dashbord kijken want dat zegt ook niet alles!

Zijn de luchtbellen wel verdwenen nu ?

Diesel krijgt hij dus, net zoals lucht, ook trekt hij geen valse lucht aan door lekke slangen, de startmotor draait zoals je zegt goed en hard rond, dan zou het als verder alles in orde is, toch in de gloei installatie moeten zitten.

Is dat probleem ineens ontstaan of na reparatie van bv de distributieriem o.i.d. ?

anne1969 (0), 14 jaar geleden

gloeibougies laten testen zijn goed,luchtbellen zijn weg,werd me verteld dat misschien de pomp timing niet meer goed staat

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Geef dan even antwoord op mijn vraag die ik stelde over reparatie of distributie..

anne1969 (0), 14 jaar geleden

is onlangs geen nieuwe distributiesnaar opgekomen of een reparatie of iets dergelijks aan gebeurd

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Dan word het meten ( = weten! )

berendonck (0) PRO, 14 jaar geleden

Als je de stekker van je koelvloeistofsensor haalt en je zet hem op kontakt meet je dan 12V op je gloeispiralen ???

Gr. Harry

anne1969 (0), 14 jaar geleden

ga ik straks even proberen kom net uit de nachtdienst,heb vannacht de auto weer aan moeten laten slepen ,ik denk dat ik vandaag de gloeibougies eruit haal en ze zelf ga testen

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ja dat lijkt me ook verstandig.

Als je de stekker van de temp sensor afhaald moet je spanning meten op de gloeiers..

Als je dat wel meet, moet je kijken of ze ook daadwerkelijk gloeien, door ze er bv uit te halen, ze moeten mooi fel gloeien, en niet een klein beetje..

Voorzichtig eruit draaien, dus een paar slagen los draaien en weer even vast, wat verder los en weer een beetje vast..ze kunnen soms nog wel eens vast zitten!

anne1969 (0), 14 jaar geleden

staat spanning op de gloeiers,heb voor de zekerheid even de kap van de distributie riem eraf gehaald ik vond dat de riem er erg los op zat kon hem 2 a 3 cm indrukken

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Dat is veel te slap!

Gelijk even de staat van de riem controleren, en zonodig vervangen of bij stellen!

Je kunt nu de kap eraf is, wel de timing even controleren, niet dat hij dalijk een tandje versprongen is.

Maar ook moet je er zeker van zijn dat hij wel doet gloeien, spanning kun je wel meten, maar of ze ook daadwerkelijk allemaal ( goed ) gloeien zie je zo niet.

anne1969 (0), 14 jaar geleden

auto naar de garage gebracht,vond hem ook te slap staan,gaat even de timing controleren ,,wordt vervolgd

anne1969 (0), 14 jaar geleden

monteur van garage belde dat hij het probleem gevonden had,hij stond wel op tijd heeft de snaar gespannen en heeft voor de zekerheid de gloeibougies eruit gehaald......................alle 4 kapot.dus als het goed is kan ik straks weer rijden.

iedereen bedankt voor de adviezen en tips

stefan84 (0), 14 jaar geleden

In bericht # 21 staat dat de gloeiers getest zijn en in orde waren, en nu zijn ze alle 4 kapot ??? Laat ze eens controleren of ze niet blijven door gloeien, anders zijn deze nieuwe binnen de kortste keren ook kapot, en zal het start probleem weer van voren af aan beginnen..

Gr Stefan

anne1969 (0), 14 jaar geleden

het probleem zat hem in de m8 moertjes die waren te strak aangedraaid zodat het bovenste gedeelte kapot[los] gedraaid was en dus de stroom niet doorgegeven werd.hoe ze getest zijn [#21]weet ik niet ben er verder niet bij geweest ,ik denk net zoals ik ze getest heb meter erop en kijken of het lampje brand,hij start gelukkig nu weer als vanouds.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Nou mooi, het probleem is dan gelukkig opgelost.

Bedankt voor de feedback!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.