Een Passat 1.9 TD van 1992 slaat slecht aan met koude motor, en in mindere mate ook met warme motor. Met uitgetrokken koudstartknop is het probleem minder. Stationaire loop is ook onder de maat waarbij enige rookontwikkeling is te zien. Voorgloeien doet de auto perfekt, verstuivers zijn reeds getest, en de compressie is ook goed.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als het probleem veroorzaakt wordt door een vaak voorkomende oorzaak met de TD motoren,moet je de auto niet te lang meer laten lopen, want waarschijnlijk is de timing verlopen door een afbrekende spie in van de krukaspoelie. Dit heeft in het verleden ons een cilinderkop gekost, want als je nog een tijdje blijft doorrijden, komen de kleppen tegen de zuigers met alle gevolgen van dien.Oorzaak van dit afbreken van de spie en slijten van de krukas spiebaan is de zgn, trillingsdemper.Dus als dit inderdaad de oorzaak is, niet alleen de krukas poelie en spiebanen controleren, maar ook de trillingsdemper vervangen, want anders heb je in no-time hetzelfde probleem voor garantie te repareren.
Als de storing bij de krukas zit is deze niet goed vlak.
Er is een frees in de handel welke speciaal is ontwikkeld
voor het vlakken van de krukas van vw.
Deze frees is te bestellen via Klann, uit eigen ervaring werkt
deze zeer goed.
22 jaar
Inderdaad; de krukaspoelie was losgelopen. Betreffende onderdelen vernieuwd en rijden maar weer.
Wij hebben er op het moment ook een, waar een jaar geleden de bout losgelopen was. Het pasvlak was niet gevlakt, maar nu dus weer het zelfde probleem. Dus eerst frezen/vlakken en daarna weer monteren!!!! Eigenlijk wel een slechte constructie van VW. Zitting is veel te ondiep.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar