close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Lt 35: startproblemen

Bouwjaar: 2003

We hebben hier een LT 35 staan met een 2.8TDI 156pk commonrail industriemotor.Het probleem is dat hij wel goed rond gaat maar niet aanslaat, de motor heeft 60000km en als je hem een beetje aan startpiloten laat ruiken van ver dan slaat hij meteen aan en loopt meteen goed en hij trekt als een lier! Zou de startmotor zijn starttoerental niet halen of commonrail pomp die zijn druk niet haalt? Het lampje op het dashboard van de transponder stond te knipperen dus uitgelezen gaf de volgende storing ,sleutel spanning laag, contactsleutel verkeerd signaal, en leespoel startblokkering! Gewist en proberen te starten maar geen invloed het lijkt of hij niet snelgenoeg rond gaat want als je hem aantrekt dan loopt hij binnen de meter!

Geplaatst door

snaponboy (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

probeer eens te starten met een extra accu, parallel gemonteerd. Doet ie het dan wel goed, zou ik toch de accu vervangen.

sjaak10918 0
badge

18 jaar

vandaag hetzelfde probleem aan de hand gehad
accu spannig te laag
vorige week al de accu verv 3 dagen stil gestaan probleem deed zich weer voor
wat blijkt bij sommige type met een niety orginele radio
moet er een addapter stekker gemonteerd worden voor de radio
doe je dat niet dan trekt de radio de accu leeg de boord spanning komt onder de 12.2volt en de aansturing van de pomp komt niet vrij
vandaag stekker gemonteerd probleem opgelost

gr

webro 0
badge

18 jaar

Ik heb nu deze wagen bij mij staan en wat blijkt geen storingen maar wel 2 lekke commonrail verstuiver ik bedoel de lek is veel te groot tijdens het starten! Wie kent er een goed merk van meetgereedschap om die lek te meten! Het moeten schijnbaar 4 of 6 potjes met maatverdeling zijn met slangetjes die je op de verstuivers kunt aan sluiten. Dan starten en dan zie welke verstuiver het meest lekt! Zou het zin hebben om de verstuivers te laten reinigen of moet ik ze gewoon weg gooien? Misschien toch nog coulance of toch niet! 60000km en 2,5 jaar oud ?

snaponboy 0
badge

18 jaar

vervang de verstuivers maar dan is je probleem opgelost dit is een bekent probleem en heeft niets met lek te maken je krijgt hier ander type voor dit is ook coulance bij de vw dealer is hier een schrijven van en bij een lekkende verstuiver loopt hij niet binnen een meter denk daar maar een over na groetjs roland

roland10246 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen LT of stel zelf een nieuwe vraag.