close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Transporter: Startproblemen na lange ritten

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Motorcode: 96 kW 2,5 TDI

De T5 van 1 van mijn monteurs heeft startproblemen nadat hij een uur heeft gereden (snelweg) en vervolgens de auto uit zet bij een benzinepomp of een klant en binnen een uur weer wil starten. Na lang doorstarten en flink gas ga de auto met veel moeite weer aan. Indien hij de auto langer dan een uur laat staan en helemaal afkoelen, start hij zonder problemen.
Ook kan het gebeuren wanneer de auto na lang rijden stationair draait (bijvoorbeeld bij verkeerslicht of de McDrive) en vervolgens het gas laat komen, de auto afslaat en hetzelfde startprobleem vertoont.
Vorig jaar juni waren reeds dezelfde problemen geconstateerd. Toen kon de storing worden gereproduceerd bij de VW dealer en is de brandstofpomp in de tank vervangen (te weinig druk) en het brandstoffilter. Totale kosten incl. diagnosekosten van woensdag zijn 857,- excl.BTW. (de hele tank moet er onderuit).

Vervolgens is het enige tijd goed gegaan maar de laatste weken wordt het probleem weer steeds erger en heeft de monteur er dagelijks mee te maken. Tevens gebeurt het soms dat de auto trilt alsof je op een klinkerweggetje rijdt (terwijl het gewoon asfalt is).
Ditmaal is er bij het uitlezen bij de VW geen storing gevonden. Tevens hebben we de auto een dag naar de dealer gebracht om allerlei metingen te doen en te proberen de storing te reproduceren.
Hun bevindingen:
- Er zijn geen afwijkingen gevonden: de brandstofdruk bleek op allerlei punten goed.
- Auto vervolgens een uur stationair laten draaien, vervolgens een stukje snelweg gereden, bij de garage de auto uitgezet. Opnieuw starten bleek geen probleem.
- Wel is een lekke voetpakking van de turbo geconstateerd welke moet worden vervangen, maar dat heeft volgens de dealer niets met het probleem te maken (400,- werkloon)
Nu kunnen ze nog verder gaan zoeken door spruitstuk etc te demonteren maar onderhand begint t aardig in de papieren te lopen en heb ik de auto maar weer op laten halen.
Wie heeft dit probleem eerder meegemaakt of weet een oplossing / diagnose ??

Geplaatst door

Peter3871 (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

wij hebben zo n soort probleem bij een ambulace met ook 2.5 motor gehad daar bleek er een scheurtje bij de verstuivers in de kop tezitten en moest de kop vervangen worden.
het probleem is dat het veel werk is om de verstuivers eruit tehalen want dan kun je pas de zitting bekijken.
zie je daar niks aan dan moeten er nieuwe ringen om de verstuivers alvorens ze gemonteerd kunnen worden.
dit moet trouwens altijd als ze eruit zijn gehaald.
door die scheutjes kwam er bij warme motor uitlaatgas in de brandstof als hij af gezet was.
ging je na een uurtje weg zat er dus gas in de brandstof en daar door slecht aan slaan na lang starten.
bij langer laten staan was dat door afkoeling blijkbaar minder waardoor hij wel goed starten.
groetjes jan.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.