Volkswagen Golf III: stationair schommelt

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8I

de toerental van mijn golf vr6 schommelt steeds bij stationair.
heb luchtmassa meter al schoongemaakt,en alle verbindingen gereinigd.
wie heeft er een oplossing?
en wie kan het klaarmaken,want hij verbruikt naar mijn weten teveel benzine,volle tank net 300 km.

freddie30

Geplaatst door freddie30 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Tiguan (0) PRO, 16 jaar geleden

Luchtmassameter schoon gemaakt!??? (dat is niet de oplossing, zo maak je meer kapot dan....) probeer en andere nieuwe Luchtmassameter.

schommelt steeds bij stationair controleer
- Temp.voeler
- Bougies+kabels

Groet Tiguan

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

vr6 is geen kampioen in zuinig rijden en wat betreft de lmm voorzichtig reinigen met remmenreiniger kan wel degelijk effect hebben zeker als er een k&n filter voor zit waar vettigheid uitkomt.

freddie30 (0), 16 jaar geleden

heb de kabels vernieuwd,nwe bougies,nwe verdeelkap,nwe rotor.
STK schoongemaakt.
en tiquan,waar zit die temperatuurvoeler?
zag op de voorkant van het blok 3 naast elkaar zitten,de geheel rechtse zit er niet in,en kan ook geen stekker vinden,die erop hoort.
zou je eventueel een foto erop kunnen zetten,met pijltje naar de temp voeler?
dan kan ik dat nog ff proberen

johndoornbosch (0) PRO, 16 jaar geleden

[url=http://imageshack.us][img]http://img394.imageshack.us/img394/9733/...[/img][/url]
By [URL=http://profile.imageshack.us nr 13 is de 2 polige blauwe temp sensor vaao motronic.

freddie30 (0), 16 jaar geleden

en moet ik die voeler reinigen?
of is ie te vervangen?
en mijn relais nr 67 tikkert,heb een nwe bij de vw dealer gehaald,maar hij tikkert nog.
en soms gaat het abs lampje branden tijdens het rijden,en als dat brandt,en ik zet de auto uit,dan gaat alles op nul op de boordcomputer,en het klokje op nul.

zijn 3 dingen maar hoop ellende zo,wat kan ik eraan doen?

Tiguan (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=freddie30]heb de kabels vernieuwd,nwe bougies,nwe verdeelkap,nwe rotor.
STK schoongemaakt.
en tiquan,waar zit die temperatuurvoeler?
zag op de voorkant van het blok 3 naast elkaar zitten,de geheel rechtse zit er niet in,en kan ook geen stekker vinden,die erop hoort.
zou je eventueel een foto erop kunnen zetten,met pijltje naar de temp voeler?
dan kan ik dat nog ff proberen[/quote]
volgens mijn moet je de 2 van links hebben 3 is optie...

ik weet niet zeker maar:
1 voeler= temp_naald instrumentenpaneel
2 voeler= info Ecu

[url=http://img516.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img516.imageshack.us/img516/5711/...[/img][/url]

freddie30 (0), 16 jaar geleden

de 3 stekkers op een rij waar je tegen aankijkt,waar ook de temp voeler zit?
zitten gekleurde ringen op,waaronder blauw en geel.
de gele zat niet op de gele,maar op de linkse.de blauwe gewoon in het midden.
hebben nu de gele op de gele gedaan,en de blauwe was goed.maar de linkse zit geen in,waarvan is die dan?

Nwe accu besteld,nwe blokje voor contactslot,en dat zwarte driesprong achter het blok die ook op de luchtfilterbuis is aangesloten,met twee uitgangen aan de voorkant,en een nippel aan de zijkant.deze blijkt lek te zijn,zuigt waarschijnlijk valse lucht aan.deze driesprong loopt naar het blok toe,en zat een blauw filtertje in,maar was helemaal
gaar,kwam er brokkelig uit die filter.
maar wou graag weten wat die stekker geheel links is aan de voor zijde van het blok(die 3 naast elkaar).
en of het contact slotblokje sluiting kan veroorzaken.
En nu is mij vertelt dat de relais nr 67 de brandstofpomp is?(zit een nwe relais op maar blijft nog tikkeren in de zekeringskast)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.