mijn vento loopt bij koude motor hard stationair +/- 2000 toeren
na korte tijd gaat hij terug naar de juiste toeren 850 maar loopt dan wel onregelmatig (stoterig) zet ik de airco aan dan gaat hij weer bij 2000 toeren beginnen
en zakt dan langzaam weer naar de juiste waarden doe ik de airco uit dan zakt hij wel gelijk naar de 850 toeren
geregeld komt het voor als die warm is dat hij ook weer te veel toeren gaat maken
heb hem uit laten lezen en gaf aan massa sluiting lamba sonde en de hall voeler
heb daarna de ontsteking vervangen en opnieuw laten uitlezen en gereset maar het probleem was niet weg
hierna weer laten resetten en opnieuw ingeleerd
daarna het volgende allemaal vervangen
stappenmotor stroomverdeler bougies verdelerkap + rotor bougie+bobinekabels temperatuurvoeler alle vacuumslangetjes nagelopen op valselucht
maar alles zonder enige resultaat
de motor heeft +/- 220.000 km gedraait zonder deze problemen
het probleem is ontstaan nadat ik de startmotor heb vervangen het enige verschil in de startmotor was dat die er opzat was een kort model en die er nu opzit is een lange uitvoering maar volgens de sloperij gaf dit geen probleem
ik zit nu nog te denken aan een kapotte lambasonde of de carburateur(gasklephuis)het is een monopoint injector
maar ik wil nu graag wel eerst zeker weten wat ik moet vervangen anders gaan de kosten zo langzaam nog boven de waarde van de auto uitkomen
bij deze alvast bedankt en hopend op een goede oplossing
groetjes herman
hardenberg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Aan de storing massa lambdasonde heb je nog niks gedaan? Zou eens bij een vag specialist te rade gaan omtrent de verschillen in de startmotoren...
de storing aan de lambasonde was er nier meer bij de tweede keer uitlezen en resetten wat de startmotor betreft zeiden ze in de garage
dat de startmotor eigenlijk geen invloed heeft over het functioneren van de motor
kan hem wel laten uitzoeken bij de vag dealer maar dan is het een verrassing wat de prijs is want vooraf geven ze geen prijs indicatie of wat de mogelijke oorzaken zijn
en ik heb verder geen goede ervaring met deze vag dealer in de buurt
het hoge toerental word geleidelijk alleen maar erger zodra de temperatuur zo rond de 50 graden ligt gaat hij weer naar de normale waarden +/- 850 toeren
maarloopt dan niet mooi egaal maar stoterig
groetjes herman
11 jaar
hierna weer laten resetten en opnieuw ingeleerd
daarna het volgende allemaal vervangen
stappenmotor stroomverdeler bougies verdelerkap + rotor bougie+bobinekabels temperatuurvoeler alle vacuumslangetjes nagelopen op valselucht
maar alles zonder enige resultaat
Dit heb je toch wel ingeleerd,heb je je lmm al getest?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar