auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: Stotterd bij koude motor, P0301, 1.6 16v

Bouwjaar: 2002, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 16V

Ik heb het volgende probleem:

Bij het vervangen van mijn bougies kwam ik er achter dat 1 van mijn bougie gaten vol olie stond. Dit werd veroorzaakt door de klepdeksel pakking.
om deze te vervangen moet de riem eraf en daar had ik op dat moment geen tijd voor dus bobines er weer in gedaan.
Maar toen ik de motor vervolgens starte liep deze slecht en gaf meteen foutcodes. Ik verwachte dat dit zou komen door de olie in het bougie gat en heb dit daarom schoongemaakt.
De storing bleef en de motor bleef slecht lopen maar alleen bij koude motor.

Het weekend erop heb ik de klepdekselpakking vervangen en de storingen gewist. Ik ben met warme motor naar huis gereden en dit gaf geen problemen. Maar toen ik de volgende ochtend de auto starte liep deze weer slecht en gaf storing (p0301 missfire op cil. 1).

Dus ik dacht of bonine of bougie omdat ik verder niks heb veranderd. Ik had normale bougies gemonteerd maar na deze storing heb ik deze vervangen door LPG bougies. Ook heb ik de bobines van cilinder 1 en 4 verwisseld.
Vervolgens was het probleem weer verholpen tot ik hem de volgende ochtend starte. Hij liep weer slecht en gaf weer storing.

Als de motor half warm is is er niks maar aan de hand loopt goed geen storing. Wie kan mij helpen?

Geplaatst door

bascruijsen (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bedankt voor alle reacties!! Zaterdag compressie meting gedaan. Cilinder 1 gaf 6 bar tegenover 16 bar van de andere cilinders. Kop eraf gehaald en kop weggebracht naar een revisie bedrijf. Een lektest wees uit dat van cilinder 1 de uitlaat kleppen lekte. Tevens bleek dat de overige kleppen te ver in de kop waren gezakt. LPG had hier schuld aan volgens het revisie bedrijf.

Nu de keuze reviseren of 2de hands kop erop.

bascruijsen 0

12 jaar

Bedankt voor alle reacties!! Zaterdag compressie meting gedaan. Cilinder 1 gaf 6 bar tegenover 16 bar van de andere cilinders. Kop eraf gehaald en kop weggebracht naar een revisie bedrijf. Een lektest wees uit dat van cilinder 1 de uitlaat kleppen lekte. Tevens bleek dat de overige kleppen te ver in de kop waren gezakt. LPG had hier schuld aan volgens het revisie bedrijf.

bascruijsen 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.