Hallo,
Sinds kort heeft een kennis van me een passat gekocht uit 1999 een 1.8 5v.
Alleen doet auto heel raar bij starten. Toerental schommelt ff en het lijkt of auto wilt afslaan. Je moet wel ff gas bij geven anders slaat ie zeker af. Wat kan dit zijn? Gasklephuis? Zo ja waar ligt ie? En is dit zelf te reinigen? LMM? Zo ja is dit zelf te reinigen of beter een nieuwe?
Morgen gaan we toch ff voor zekerheid langs dealer om uit te laten lezen.
Toch nog alle info is welkom.
PS. koelvloeistof temp. staat steeds op 80 graden. Dit moet altijd in het midden staan. Hij gaat pas naar 90 graden als je heel lang op snelweg zit. Anders blijft hij constant op 80 graden. Is dit thermostaat? Zo ja waar zit ie en is dit zelf te doen?
Bedankt voor alle info...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Eerst uit laten lezen op eventuele storingen.
Mogelijk thermostaat of temp.sensor defect.
Gasklephuis reinigen en weer in basis zetten met de testkast.
Vacuumslangen laten controleren,gaan nog wel eens lek.
Ricky bedankt voor je snelle reactie.
Vandaag ff langs dealer dan om uit te lezen. Als het de temp sensor is geeft testkast dit dan aan?
En die gasklephuis waar zit ie ergens. ruimte is best wel krap....
16 jaar
[quote=mister1]Ricky bedankt voor je snelle reactie.
Vandaag ff langs dealer dan om uit te lezen. Als het de temp sensor is geeft testkast dit dan aan?
En die gasklephuis waar zit ie ergens. ruimte is best wel krap....[/quote]
Temp.sensor hoeft geen storing aan te geven,ik denk zelf de thermostaat die open blijft staan.
Gasklephuis zit achteraan het blok als je voor de auto staat,volg de inlaatbuis maar,maar je kunt er niet ze goed bij.
Vandaag laten uitlezen er kwam 2x dezelfde foutcode's: 17967 gasklepregeleenheid.
Dit heeft een kennis met vagcom gedaan. Hij zei het is iets met gasklephuis. Bij dealer kost nieuwe gasklephuis 434 euro. Best wel prijzig. Dealer zei je kan beste eerst reinigen daarna pas vervangen als het niet helpt.
Bij thuiskomst goed gekeken naar gasklephuis. We zagen naast de gasklephuis een lange schroef die je vast kunt draaien aan de ronde kabelhuis. Zeg maar waar je gaskabel op vastkomt te zitten. Dat hebben we gedaan en probleem is tijdelijk weg. Kan dat het zijn? Omdat die schroef zeg maar de kabel een beetje gespannen houdt....
Ps. kennis kon foutcode niet uitwissen. Je zou zeggen dat die gasklephuis kapot is ofzo.... Hij heeft hem niet in basisstand gezet ofzo....
16 jaar
Oplossing is eerst gasklephuis schoonmaken en weer op de juiste manier in basis zetten met de testkast.
Waarschijnlijk is het dan verholpen,maar vacuumslangen gaan ook wel eens lek,dat heeft ook veel effect op het stationair draaien.
Gasklep echt defect komt niet vaak voor,schoonmaken daar integen wel.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar