Volkswagen Golf IV: stotterde ff en schoeilucht

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 V5

heb net een nieuwe thermostaathuis er in laten zetten en reed daarna perfect maar toen ik een nieuwe radio erin zetten ging ie opeens
stottere continu ook gewoon onder het rijden en schroeilucht door de blowers toen heb ik de auto ff 5 min uit gezet en de frontje van de radio eruit gehaald en nu niet meer gehad zou dit daadwerkelijk met me radio te maken kunne hebben of wat zou het anders kunnen zijn ???

vast bedankt

mvg Jeroen

Golfie 4 2.3 v5 Highline

Geplaatst door Golfie 4 2.3 v5 Highline (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Jeroen,

Ja dat zou heel goed kunnen, zeker de combinatie van stotteren en een brandlucht..

Koppel de radio even helemaal af en kijk wat hij dan doet, is de radio zelf ingebouwt en wat is het voor een merk ?

Doet hij het nog steeds zonder radio ? Laat hem dan gelijk even uitlezen, en rij er dan liever niet meer mee, het kan zijn dat hij dan op 1 cilinder minder loopt, ermee door blijven rijden kan op deze motor schade met zich mee brengen.

Gr Stefan

Golfie 4 2.3 v5 Highline (0), 14 jaar geleden

hoi stefan

tnx voor de respons

ik had de radio zelf ingebouwd het merk is Kenwood, hiervoor nooit problemen gehad met radio's inbouwen
maar nu ik hem afgekoppelt had deed hij weer normaal (gister) en vandaag nog een poging gewaagt en alle drade goed gecontroleerd
en nu geen probleem meer. de garage monteur zei wel tegen mij als tip dat ik mijn bougies en bougiekabels ff moest vernieuwen want als je de auto ff op ze flikker geeft dat ie dan voor ongeveer 2 sec met een cillinder minder pakte, kan dit het probleem zijn of ook wat met de radio ??

nogmaals bedankt,
Mvg Jeroen.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Jeroen,

Volgens mij was het stotteren een probleem met de radio of aansluiting ervan, iets klopte niet en dat stoorde dus blijkbaar..

Als hij weer goed loopt, zou ik de boel zitten laten, een bougie gaat daar echt niet kapot van, net zoals de kabels, Als het bouwjaar klopt heb je nog ene met kabels..

Een AQN motor, de 170 Pk versie die heeft voor elke cilinder een aparte bobine, dus geen bougiekabels, heb je de AGZ, 150 pk motor zoals in jou geval, dan heb je wel bougiekabels en 1 bobineblok met kabels.

Al zijn de bougie's en kabels wel vaak een onderdeel dat regelmatig de geest geeft en waardoor hij kan gaan stotteren, wat je kan proberen, laat de motor lopen en sproei in het donker eens de bougiekabels en bobine nat, als de motor nu afslaat of je vonken ziet dan weet je hoelaat het is en dient het onderdeel vervangen te worden.

Gr Stefan

Golfie 4 2.3 v5 Highline (0), 14 jaar geleden

stefan,

hoi ik heb nu weer het probleem van het stottere en schroeilucht gehad maar rare is dat ik dacht rijd heel rustig naar huis 1 a 2 km verderop
en onder het rijde stopte het opeens en reed hij weer normaal en toen ik eenmaal thuis wilde pakeren kwam het probleem weer (terwijl me radio ondertussen maar weer helemaal afgekoppelt was) maar ga zow ook maar ff dat nat sproeien proberen kijken wat dat doet,mocht die vonken of uitslaan kan dit dan ook het probleem zijn van het stotterre en schroeilucht ?

Mvg Jeroen.

Golfie 4 2.3 v5 Highline (0), 14 jaar geleden

stefan,

hoi ik heb het net geprobeert het nat sproeien maar zie geen vonkjes en slaat ook niet uit
ben wel benieuwd wat het nu kan zijn :(

Mvg Jeroen.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik zou hem bij de dealer of serieuze universeel laten uitlezen. Eerst kijken of er codes zijn en die oplossen.
Daarna signalen van de sensoren goed bekijken, want iets is er niet goed.

Het gevaar van een vernielde katalysator is niet theoretisch als je doorrijdt met deze storing, ik kom ze met enige regelmaat tegen.
Gevolgen lopen uiteen van niet meer door de eerstvolgende APK-keuring komen, tot aan het smelten en daardoor verstoppen van de katalysator.
Als gevolg van de verstopping zal de motor afslaan en nooit meer aanslaan. Volgens de wet van Murphy gebeurt dat midden in de nacht
in de middle of nowhere. Dat gaat een dure grap worden. Auto afslepen, taxi naar huis plus nog een nieuwe kat en mogelijk ook nog lambdasonde.

harnak (0), 14 jaar geleden

kwam de schroeilucht uit de buurt van je contactslot?

Golfie 4 2.3 v5 Highline (0), 14 jaar geleden

hoi

ik heb de katalysator nog geen 7 maanden geleden vernieuwd (nieuwe geen tweede hans ) me garage monteur vermoed dat als ie op ze ze klote krijgt ff op een pit minder werk maar mischien zeg ik het verkeerd het is stottere maar je kan het ook schrokke noemen en de schroeilucht komt nie bij de sloten in de buurt maar uit me blowers

Mvg Jeroen.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Als er af en toe een bougie uitvalt is dat DE manier om deze katalysator ook weer te vernielen.
Voor dat je de katalysator verving, had je toen dezelfde klachten? En wat is er toen aan gedaan?
Wat is er allemaal wel of niet onderzocht?

Golfie 4 2.3 v5 Highline (0), 14 jaar geleden

hoi

hij is van me broertje geweest toen ik ga ff aan hem vrage wat toen de reden was maar ik weet wel dat toen de katalysator voor niks
was vervangen want dat probleem deed zich toen nog steeds voor maar weet ff niet meer welk probleem

Mvg Jeroen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.