Volkswagen tdi: stotteren



STOTTEREN TOT EEN BIJNA TOT STILSTAANDE TDI





WORD HET NIET HOOG TIJD DAT EEN ORGANISATIE ALS PON ZICH DIEP MOET SCHAMEN HOE MEN MET EEN DERGELIJKE KLACHT OMGAAT


MEN NEEMT GEEN ENKELE VERANTWOORDING OP ZICH ALS ER PROBLEMEN ZIJN OOK BV LUCHTMASSAMETERS DIE ALS BROODJES GAAN


EN OOK NOG HARSTIKKE DUUR


HEEFT DE FIRMA PON DAT MEN EEN MERK TE VERANTWOORDEN HEEFT !!!


WAT DOEN WE HIERAAN ?????????????

Hoogterp

Geplaatst door Hoogterp (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

fazertje (0), 20 jaar geleden

Ik kreeg na 3 jaar 70% korting op de LMM, opzich niets mis mee.

en wat het stotteren betreft is dit een hardware fout of een software fout ?

Bij een software fout zou ik me in kunnen denken dat Pon of de VAG dealers een gratis update erin schieten.

Bij een hardware fout zijn de kosten iig veel hoger, maar zou Pon ook bv een deel van de kosten voor hun rekening kunnen nemen,

Maar over welke aantallen praten we eigelijk ?

remus19 (0), 20 jaar geleden

Hoi, ik heb het precies het zelfde probleem en ik heb gehoort dat iets met snelheids signaal aan de hand is. Maar aan wie kunnen we over klacht indienen of iets in die richting.


Want het is echt niet normaal hoeveel mensen er last van hebben.

dutch123 (55), 20 jaar geleden

Door het signaal van de snelheidssensor begint de motor te schudden bij het uitrollen. Haal je de sensor los, dan schud hij niet meer. (maar trekt hij ook niet meer lekker op en heb je geen snelheidsaanduiding meer)

Het signaal zelf is niet het probleem. Het is een probleem in de regeling van het toerental. (instabiele regeling volgens de regeltechniek met een frekwentie van 1.5 omwenteling)

De oplossing is het vervangen van de ECU, maar dit doet VW vanzelfsprekend niet graag.

Op www.tdiclub.com is al erg veel gediscuseerd over dit probleem.

Hier een mpegje hoe dit eruit ziet en hoe dit klinkt.

http://www.geocities.com/tech4tdi/pictur...

Niet zo fraai, hoewel veel mensen het niet merken.

jeroen5378 (0), 20 jaar geleden





Ik heb deze discussie al een tijdje gevolgd. Ik heb alleen nog niet gehoord of dit probleem schadelijk is voor de motor en of het probleem zonder een nieuwe ecu aan te schaffen op te lossen is. Ik ben ook naar de dealer geweest maar ze doen er een beetje geheimzinnig over. Ze wilden in iedergeval niet een nieuwe ecu plaatsen. Beetje raar allemaal.Kan iemand hier antwoordt op geven op deze vragen?






P.S Tevens wil ik iedereen bedanken voor de hulp over de vragen die ik gesteld heb over de volkwagen motor. (het stotteren bij 2800 toeren). Het probleem was idd. de druksensor.

Hoogterp (0) PRO, 20 jaar geleden

Wat betreft het stotteren / schudden van de motor: de vraag waarom ze bij de dealer nogal stiekem doen is als volgt.



De klacht kwam ook al voor bij auto's die nog geen 3 jaar waren en nog geen 100.000 km gedraaid hebben. Alleen bij die mensen die met de klacht bij de dealer kwamen, werd er een nieuwe computer gemonteerd. Bij de mensen die de klacht niet merkten of die aan het lijntje gehouden werden dat het niks voorstelde, kregen dus niks vergoed. Want Pon was niet zo fair om alle VW's met deze klacht terug te roepen en daarom rijden er nu nog veel stotterende VW's rond, als ik goed geïnformeerd ben allen met een "a.g.r"-motor.

fazertje (0), 20 jaar geleden



dealers die zo handelen zijn iig geen profs.

Ik wordt al particulier altijd correct behandeld door mijn dealer, ook worden nodificatie's zonder aandringen (als ze nodig zijn) uitgevoerd.

Walter11916 (0), 20 jaar geleden

vertel mij even welke dealer jij hebt dan.... hier in de omtrek zijn zo'n 5 dealers maar overal wordt je slecht behandeld.



Als je bij een vw dealer komt met een probleem behandelen ze je alsof je de tent leeg komt stelen!

Opeltje (0) PRO, 20 jaar geleden

ik vind bovenstaand wel opmerkelijk.....blijkbaar ligt het niet aan pon, maar eerder aan de dealer.....





Jan 1983 (0) PRO, 20 jaar geleden

wij zijn bezig om de ecu's met dit probleem te laten aanpassen

dit voor een aanzienlijk goedkoper bedrag dan de dealer

heeft iemand interesse neem dan contact met ons op.



dutch123 (55), 20 jaar geleden

ECU aanpassen? Dat lijkt me een knap stukje stukje werk. Hoe komen jullie aan de informatie die je daar voor nodig hebt? Ik neem aan dat je een EPROM herprogrammeert. Verander je echt software, of stel je de brandstofhoeveelheid bij? (dat werk soms)

vaartlandbcs (0) PRO, 20 jaar geleden

Het elektronische probleem van de schuddende motor bij een uitrollende TDI kunnen wij gegarandeerd verhelpen op een relatief simpele manier.Dus koop vooral geen dure ECU waarmee nog niet eens altijd het probleem verholpen is

vaartlandbcs (0) PRO, 20 jaar geleden

Sorry het was niet commercieel bedoelt het ging mij er om dat er diverse dure oplossingen besproken worden die lang niet altijd helpen terwijl er een simpele manier bestaat.




vaartlandbcs (0) PRO, 20 jaar geleden

Naar aanleiding van de vele verzoeken wil ik bij deze vertellen wat wij doen aan de schuddende motor bij een uitrollende TDI.

Zoals reeds eerder opgemerkt loopt de motor op het moment dat de auto stil staat direct perfect stationair.

Onze oplossing is dan ook het onderbreken van het snelheidssignaal op het moment dat de koppeling of het rempedaal wordt ingetrapt.

Heel simpel twee hella wisselrelais in het snelheidssignaal draadje naar de computer plaatsen en de ene laten bedienen door het rempedaalschakelaartje (maakcontact) en het andere relais laten bedienen door het koppelingspedaal schakelaartje (let op,is verbreek contact dus pedaal los is het relais bekrachtigd en moet het relais contact het snelheidssignaal doorgeven).

We hebben reeds een aantal AGR TDI's uitgerust met deze oplossing naar volle tevredenheid.







Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.