auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Passat: Stuurbekrachtiging

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI

Hoi,

Ik heb vorige vrijdag een ongeluk gehad met m'n wagen waardoor de Fusee is afgebroken, deze heb ik reeds vervangen en geeft nog een beetje speling (waarschijnlijk moet één van de chappen nog beter vastgezet worden) maar de wagen rijdt terug. Het probleem is nu dat volgens mij de stuurbekrachtiging lekt want het reservoir is leeg en deze werkt dus ook niet meer.

Als je nieuwe olie in het reservoir doet dan werkt de stuurbekrachtiging perfect, maar slecht een korte tijd (ik vermoed dus dat er een redelijk groot lek is). Ook zie je aan de bestuurderszijde onderaan de motor de olie van de stuurbekrachtiging weglopen. Het probleem is nu dat ik niet weet waar het lek zit.

Heeft er iemand misschien een idee waar ik het lek zou kunnen vinden en of de pomp van de servo niet gewoon kapot is? Elke tip is welkom, bij een Passat zit de stuurbekrachtiging op een naar mijn mening heel moeilijk bereikbare plaats wat het dus enorm moeilijk maakt om de juiste oorzaak te vinden.

Groeten,
Jo

Geplaatst door

j-unit (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Je zou toch de auto op de brug moeten zetten en van onder kijken waar het lek is,als je al een plas onder de auto hebt,is het lek zo te vinden.

Ricky,

ricky 10
badge

18 jaar

knijp eerst maar eens in de harmonicabalg van het stuurhuis of daar olie in zit.....,
waarschijnlijk door de klap de boel verbogen, einde stuurhuis dus.

audia4 0
badge

18 jaar

Hoi,

ik heb vanavond een leiding vervangen die vanaf het reservoir naar de servo loopt. Volgens mij is het lekken nu voorbij, maar hij maakt af en toe nog steeds een geluid. Hierbij komt ook nog dat het stuur niet recht staat wanneer de wielen wel recht staan. Kan het zijn dat er door de klap van het ongeluk nog iets anders vervangen moet worden? Het geluid dat de stuurbekrachtiging maakt is veel minder en niet constant..

Het niet recht staan van het stuur, kan dit opgelost worden door de auto te laten uitlijnen?

Een extra vraagje: Na het vervangen van de fusee zit er blijkbaar nog een beetje speling op het geheel (enkel langs de rechterzijde waar de fusee vervangen is). Kan het zijn dat ik gewoon de chappen nog eens moet nakijken en beter vastzetten?

Elke raad is welkom.

Groeten,
Jo

j-unit 0

18 jaar

Harry had gelijk: Het stuurhuis was lek. Heb de wagen dus maar binnen gedaan bij de dealer en ben er met 1000 Euro vanaf gekomen (nieuw stuurhuis + werkuren).

Bedankt voor de reacties.

j-unit 0

17 jaar

(Foutje)

j-unit 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.