Hoi,
Van de week bij een klant geweest. Deze had een origineel setje cruise-control bij VW gekocht (inclusief nieuw regelapparaat (16-Stuurwiel)). Na installatie bleef er een lampje branden. Uitlezen gaf aan dat de stuurhoeksensor (G85) opnieuw gecalibreerd diende te worden. Dit schijnt gebruikelijk te zijn en stond ook al in de handleiding.
Ik kon echter nergens meer de stuurhoeksensor calibreren. Niet in 03-Remmen, niet in 44-Stuurhulp en niet in 16-Stuurwiel. Ik mocht 'm nergens in de basisstand zetten. Ook (gebruikelijke) meetwaardeblok 60 bleef leeg. Ook inlogcode 40168 bood geen soelaas...
Is er een aparte procedure bij de Golf V Plus? Of moet je eerst naar een ander meetwaardeblok? En in welk regelapparaat? 03 of 44. Heb nog gekeken of er een apart regelapparaat voor Stuurhoeksensor (04) was, maar die bestond niet....
Bij voorbaat dank,
Guido Priemus
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is het niet een kwestie van bij draaiende motor het stuur een kwart slag naar links draaien, dan een kwart slag naar rechts en dan weer het stuur in de rechtuitstand draaien?
inleren moet via interactieve functies gebeuren met een vaskast (weet niet of het ook met andere kasten kan)
daarin sensor caliberen kiezen en dan is het zo gepiept.
mvg
Hoi Blijegeit,
Maar wat doet de VAS dan precies. In welk regelapparaat gaat-ie en dan in welke kanalen etc.?
dat is het nadeel van de moderne vas kast. je kunt niet meer zien welke kanalen gebruikt worden. staat allemaal in een automatisch testprogramma.
ondanks dat je een set hebt gekocht bij de dealer...... het is vast en zeker niet het goede regelapparaat. als je dit door je dealer op chassisnummer uit laat zoeken, dan zul je zien dat het een gewijzigd nummer is.. normaal gesproken gaat het lampje echt uit als je gaat rijden. ook zonder vas of vag.com. dit heb ik zelf ook gehad. een set besteld en vervolgens blijven branden die lamp en niet te calibreren enz. het probleem met interactief zoeken is simpel; je kunt gewoon niet meer zien welke stappen je doet. wanneer er nu echt iets mis is dan komt het ouderwets op boerenverstand aan..... dus hierbij het advies; laat de magazijnman kijken naar het juiste onderdeel..
succes
caddy
heb dit probleem ook gehad met een caddy 2006 bleek na veel zoeken dat we het verkeerde setje hadden gekregen.
er zijn verschillende setjes 1 voor met board computer en 1 voor zonder board computer.
is de regel eenheid aan stuurkolom wel goed deze gaan ook wel eens defect maar dan kan je meestal geen communucatie maken met ecu en dat kan jij wel.
succes
volgens mij was het stuurelectonica... maar kanaalnummer weet ik er niet bij... (zover ik me kan herinneren word dit ook niet aangegeven in de interactieve functie met een VAS kast)
mvg
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar