Volkswagen Golf: g60 begint te stotteren als ie warm wordt

Bouwjaar: 2006

mijn golf g60 (1990) die begint sinds een tijdje te stotteren als ie warm wordt meestal vanaf 70 graden hij begint in te houden en op 3 cilinders te lopen als ie koud is dan loopt hij wel perfect stationair en met rijden ook maar als ie warm wordt slaat hij ook vaak af onder het rijden als ik trugschakel voor een bocht de lamdasonde kan het niet zijn want die hangt al los dus loopt de computer op noodloop ik zit echt met dit probleem en kan het echt niet vinden

mark

alvast bedankt

markg60

Geplaatst door markg60 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

ron10356 (0), 18 jaar geleden

heb wel de ervaring dat ze gevoelig zij op de ontsteking... ik zou ff de rotor en de verdelerkap vervangen!! kost 10 eurootjes...
suc6

stefan84 (0), 18 jaar geleden

waarom trek je de sonde los ????

logisch dat hij nu ook zo beroerd loopt..zeker met je lambdasonde los..

ed-g60 (0), 18 jaar geleden

blauwe sensor in koelwater kanaal al vervangen??

ron10356 (0), 18 jaar geleden

lambdasonde los hoeft niet veel uit te maken, ik heb er 1 gehad met 220 pk en dat merkte je niet..... hij ging als een gek!! ook met die sensor los. blauwe sensor is ook een goeie idd!!
grtz

victor 18 GTI pf (0), 18 jaar geleden

Maar wat is het dan jongens als je die blauwe sensor los trekt want het is hetzelfde als mijn golf gti.Het zijn trouwens beide dezelfde motoren beide pf alleen mark heeft een g60 erop.
hij loopt wel goed zonder die sensor maar ik heb hem verv. maar hij stottert nog!! of heb je al een oplossing mark g60?? Ik ben namelijk ook het spoor bijster.
groet victor

stefan84 (0), 17 jaar geleden

ron

ik neem aan dat je weet wat een lambdasonde doet ?

of je nu een auto hebt met 50 of 500 Pk

zo'n sonde zit er niet voor niks op!

en doet wel degelijk zijn werk!dus als je hem loskoppelt loopt hij in een noodloop,en je zult er vroeg of laat zeker wat van merken,is het niet met normaal rijden,is het wel plankgas of de snelweg..probeer maar eens.

Stefan

victor 18 GTI pf (0), 17 jaar geleden

bij mij was het de lambdasonde en hij rijd nu weer als een trein
had ook een lmm geprobeert maar toen deed ie het nog dus mark g60 is misschien ook wel de oplossing
maar een lmm is wel duur hoor dus probeer maar eerst een lambdasonde die is wat goedkoper. De lambdasonde gaat pas echt meten als ie 180 graden is ff voor de weet misscien heb je er wat aan.
succes

lompe (0), 17 jaar geleden

er zit op een G60 geen lmm deze werkt met een Map sensor (intern in de computer) controleer eens de vacuumslangen achter op het gasklephuis deze willen wel eens " afrotten" vacuumlek is nl volgas dus rot lopen in koude toestand is een rijk mengsel geen probleem

Voyagerz (0), 17 jaar geleden

Heb je al eens nieuwe bougies er in gezet ??? Bijna het zelfde probleem gehad met een Corrado G60, stotteren en inhouden, na het plaatsen van nieuwe bougies was het over.....

Intelligence (0), 17 jaar geleden

Je moet sowieso geen sensoren los halen! Alles moet aangesloten blijven, trek je een sensor los gaat je computer in het noodloopprogramma en weet ik zeker dat jij niet jou gewenste vermogen haalt. Zorg eens eerst dat je alle sensoren naloopt en zeker aansluit, ze zitten er niet voor niets op!

tinusg60 (0) PRO, 17 jaar geleden

inderdaad die vacuumslang van je inlaatspruitstuk naar je computer eens controleren , die willen nog wel es verrot zijn, De blauwe temp.sensor inderdaad , ook effe vernieuwen. Lambda-sonde merk je niks van tijdens het rijden, heb jaren zonder gereden .ALs je die vacuumslang van je computer vernieuwd let er dan wel op dat je hem precies een meter lang maakt, want anders schijn je een afwijking in de meeting van je map-sensor te krijgen??????
Dit word door vw voorgeschreven dus het zal wel niet voor niets zijn

jos20 (0), 17 jaar geleden

hallo wie weet wat het is als mijn c60 in de 1 wel goed trekt en in de rest minder wort en het was eerst wel goed en de g lader is wel goed

max7602 (0) PRO, 17 jaar geleden

beste jos, lekker veel info geef je.. hoe weet je eigenlijk dat je G-lader ok is?? net een 'zo goed als nieuwe, net gereviseerde daarna weinig mee gereden' lader gekocht van een wazig mannetje via marktplaats.nl???
en over l-sondes, ik heb meegemaakt dat bij de ene gti geen ruk uitmaakt, en bij precies een zelfde gti een hele hoop uitmaakt.. denk dat een g60 er wel problemen mee kan hebben als sonde weg is.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.