hoi, mijn t3 schakelt slecht van vrij naar 1 en van 1 naar vrij. (ratelend geluid) . De koppeling slipt niet, het schakelen van 1 naar twee van twee naar drie en van drie naar vier gaat ook slechter dan voorheen. Bij stilstaan met auto in eerste versnelling gaat de auto met volledig ingetrapte koppeling toch heel langzaam rijden.
mijn vermoeden is dat het ligt aan de olie in de koppelingcilinder( te weinig druk ).
Is het zo dat het remoliereservoir ook het oliereservoir is van de koppelingcilinder?
ik heb nl. vorige week de hoofdremcilinder vervangen en achteraf bedenk ik me dat sindsdien het probleem erger is geworden.
En nog wat anders, weet iemand hoe ik aan een werkplaats handboek / monteurshandleiding van deze auto kan komen?
alvast bedankt, groeten Bart
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
koppelingscilinder ontluchten, moet je eigenlijk even met een overdruksetje op het remvloeistofreservoir doen, door de lange leidingen onder deze wagen valt het niet mee dit er door te pompen met het pedaal. Oftewel, setje aansluiten, en nippel achter bij de werkcilinder op de versnellingsbak open draaien totdat je alle lucht kwijt bent.
Komt ie daarna nog niet vrij is waarschijnlijk de koppeling/drukgroep zelf de oorzaak. (vast zitten op prise as b.v.) Motor moet er dan uit.
Niet mee doorrijden, de versnellingsbak waardeert deze mishandeling niet, en dit zijn niet de allersterkste bakken te noemen.
bedankt! ik ga er mee aan de slag, groeten Bart
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar