Volkswagen Golf 2015: Tanken / Ontluchting ????

Bouwjaar: 2015, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: CUK, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 110

bij het tanken slaat die slang af en loopt de buis vol en is tanken een RAMP duurt een kwartier om 40 liter te tanken iemand hier ervaring mee wat het probleem kan zijn

Betreft een Golf GTE 2015

Dennis56789

Geplaatst door Dennis56789 (50) PRO , lid sinds 4 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

arjankempeneers (0) PRO, 2 jaar geleden

Is dat plotseling gekomen? Tank je altijd bij dezelfde pomp? Soms ligt het aan het vulpistool.

Dennis56789 (50) PRO, 2 jaar geleden

heb het bij iedere pomp helaas ...

jcent (0), 1 jaar geleden

Ha Dennis,

Is het ooit nog opgelost? Heb hier hetzelfde met mijn Golf GTE uit 2015. Echt hopeloos...

Zie ook https://www.amtgarageforum.nl/volkswagen.... Ook specifiek met een Golf GTE uit 2015.Ik kan als particulier geloof ik niet bij deze antwoorden. Wellicht lukt het jou als professional wel?

Mocht je tips hebben hoe het probleem is te verhelpen, dan verneem ik dat graag!

Dennis56789 (50) PRO, 1 jaar geleden

Hoi Jcent

Heb de auto zo verkocht en het er netje bijverteld geen idee hoe het verder is afgelopen ....

lukadj (0), 1 jaar geleden

Hey Jcent,

hier hetzelfde probleem. garage komt er niet uit dus ben maar aan het googlen geslagen.

helaas nog niks gevonden.

MrDikneus (0), 1 jaar geleden

Zijn bij jullie de problemen al opgelost? Hier ook sinds een paar maanden last van dit probleem. Lijkt alsof de brandstof niet vlot genoeg doorloopt en daardoor de pomp afslaat. Dus ook een GTE uit 2015. Misschien een productiefoutje?

Vandaag bij de garage gebracht; kapot actief koolstoffilter blijkbaar. Zij hebben het over een prijs voor alleen het filter van bijna 300 euro, incl arbeid op totaal 380...

jcent (0), 1 jaar geleden

Problemen zijn hier inmiddels opgelost, maar idd wel na een forse rekening voor het vervangen van het actieve koolstoffilter. Lijkt idd op een issue van de GTE. Van wat ik als leek heb begrepen zit er in de GTE vanwege het elektrisch kunnen rijden een klep in die het koolstoffilter kan afsluiten. Hierdoor kan verdroging optreden en het filter na een aantal jaar verstopt gaat zitten.

Ik heb het voor nu laten repareren, maar heb nog geen antwoord op de vraag of het terug kan komen.

Succes!

    Het gaat om het "absorptie-koolfilter" - jcent (0), 1 jaar geleden
    Krijg wel overal gevonden dat het een groot drama is met die filters, maar krijg nergens daadwerkelijke artikelen en prijzen gevonden. Is die gepeperde rekening inderdaad een soort van te verantwoorden? Had dit bij de gemiddelde dealer om de hoek goedkoper gekund? - MrDikneus (0), 1 jaar geleden
    Dat filter staat bij mij bij de merk dealer (van den Brug) voor 160 euro excl. BTW op de factuur met nog wat kosten voor uit- en inbouwen (een kleine 55 euro excl. BTW). - jcent (0), 1 jaar geleden
    Dan kom je dus op pakweg 215 excl. btw, wat neer zou komen op 260. Over de telefoon hadden ze het bij mij over alleen al 300 euro voor het filter, dan komt de arbeid er nog bij. - MrDikneus (0), 1 jaar geleden

audia3etron (0), 1 jaar geleden

Heb hetzelfde probleem met een a3 etron, nu zie ik de onderdelen ook op onderdelenlijn. Weet iemand of dit verstandig is een gebruikte te kopen, en weet iemand waar dit koolstoffilter zich bevind?

    Of het verstandig is om een gebruikte te kopen durf ik geen antwoord op te geven. Waar het koolstoffilter zich bevindt is in de buurt bij de tankdop. Op de factuur van de garage die ik heb gekregen was het hele werk opgedeeld in 3 delen; het vervangen van het filter (0.1 uur), het verwijderen en terugplaatsen van het wiel (0.1 uur) en het verwijderen en terugplaatsen van het spatbordgebeuren (die wielomkasting, paar schroefjes) 0.2 uur. Ongeveer een half uurtje werk dus. Maak er 2 uur voor vrij en je hebt het zelf zo gedaan denk ik. - MrDikneus (0), 1 jaar geleden
    Bedankt voor je snelle antwoord en uitleg! Ik zal het voorleggen bij mijn eigen monteur en even kijken wat een nieuwe los kost bij mijn dealer! - audia3etron (0), 1 jaar geleden
    Het onderdeel zelf kostte bij mijn dealer (De Waal Zaltbommel) pakweg 160 euro excl btw, een tweedehandse zal altijd goedkoper zijn. - MrDikneus (0), 1 jaar geleden
    Zou het toevallig om 5Q0201797C moeten gaan? (je kan het eventueel googlen)
    Op een orginele duitse onderdelensite vragen ze er 472 euro voor haha - audia3etron (0), 1 jaar geleden

audia3etron (0), 1 jaar geleden

Zou het toevallig om 5Q0201797C moeten gaan? (je kan het eventueel googlen)
Op een orginele duitse onderdelensite vragen ze er 472 euro voor haha

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.