close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: te hoog stationair bij warme motor

Bouwjaar: 1987

hallo,
mijn vw golf 2 1.6 uit 1987 met carburateur, loopt veel te hoog
stationair...

als ik smorgens start (dus als ie koud is) dan loopt ie even goed en rustig.
hij start ook meteen. maar eigenlijk vrijwel vlak na het starten gaat ie nogal te keer. alsof ik het gas half indruk...

nou heb ik GISTEREN een nieuwe carburateur (van de sloop ;)) erop gezet, juist om dit probleem op te lossen.

met mijn vorige carburateur heb ik wat liggen draaien en toestanden, toen
liep ie redelijk goed stationair, maar startte hij smorgen niet goed...

ik weet dus nu niet meer waar het aanligt, want volgens mij ligt het NIET
aan de carburateur, of is het juist een ander onderdeel van de carburateur.

heeft iemand hier ervaring mee? (ik ben trouwens leek, dat het gelukt is met de carburateur omzetten is een wonder ;-)

Geplaatst door

Lugia (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Deze carburateur is behoorlijk ingewikkeld. Voordat je daar aan gaat verstellen heb je een goede vraagbaak nodig. Zonder kennis van de carburateur kun je alleen controleren of er vacuumlekken zijn (al die dunne slangetjes en de aansluiting op het spruitstuk. En of de voetpakking niet lekt. Dit test je door bij draaiende motor aan de carburateur te wiebelen. Gaat de motor dan anders lopen dan lekt die pakking en moet je die vervangen.
Test eerst deze dingen en heb je nog vragen dan gaan we proberen je erdoor heen te loodsen.
Succes,
Paul

Paulus8636 0
badge

19 jaar

ga ik proberen!! alvast bedankt, ik ben benieuwd.

maar je zegt: "al die dunne slangetjes en de aansluiting op het spruitstuk." bedoel je de aansluiting van de vacuum slangetjes op het spruitstuk? spruitstuk is toch het deel waar de uitlaat begint? :S:S:S

Lugia 0

19 jaar

Er zijn twee spruitstukken. Een voor de inlaat. Dus de verdeler van een carburateur naar vier cylinders. En een voor de uitlaat. De verzamelaar van vier cylinders naar een uitlaat.
Ik bedoel de slangetjes naar het inlaatspruitstuk.
Gr.
Paul

Paulus8636 0
badge

19 jaar

meestal is het rubber spruitstuk onder de carbuteur lek klijne haar scheurtjes dus doen wat paul al zij dan komt het wel goed gr michel

michel7714 0
badge

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.