close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Corrado: te lage oliedruk bij warme motor (Corrado G60)

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i G60

Ik heb een originele oliedrukmeter in mijn g60 gezet, omdat de zoemer afging bij 2000 rpm en t olielampje gaat knipperen (bij warme motor).

Nu heb ik :

1,5 bar bij 2000 rpm (ipv 2 bar) en 0,5 bar stationair (ipv 1 bar)

Mijn blok zit net 3000km in elkaar, nieuwe drijfstang- en hoofdlagers. Vorige week ook maar de oliepomp vervangen. Er zat geen rotzooi in t carter. Nieuwe 10w-40 olie en een origineel vw filter.

Iemand een idee waar t aan ligt?

Ben van plan om morgen mijn drijfstang- en krukaslagers maar es te bekijken en de kogels van de oliesproeiers onder de zuiger op werking te controleren.

Waar zit het reduceerventiel wat zorgt voor de lagere oliedruk naar de g-lader en wat moet de druk zijn op die leiding?

alvast bedankt!

Geplaatst door

Ralf_g60 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoi ralf

kijk maar eens eerst wat jouw olie druk doet met een mechanische oliedruk meter .dus een meter waar ook echt de olie in komt .
als je dan nog te lage waardes hebt lijkt t erop dat je een verstopping of een vernauwing in systeem hebt .maar je zegt dat de moter al 3000km gelopen heeft . was deze klacht in het bgin er dan ook al .?
met vr gr Willem

WLS 0
badge

17 jaar

die klacht was er eerst niet.

Eeen verstopping kan niet omdat elke verstopping zal leiden tot een te hoge oliedruk en niet te lage. Ik zal morgen even de oliedruk meten met een losse meter.

Ralf_g60 0
badge

17 jaar

[quote=Ralf_g60]die klacht was er eerst niet.

Eeen verstopping kan niet omdat elke verstopping zal leiden tot een te hoge oliedruk en niet te lage. Ik zal morgen even de oliedruk meten met een losse meter.[/quote]
Goh, als de aanzuigzeef verstopt gaat dit verhaal niet op hoor, en zo ook het hele systeem voor de druksonde..........

Je spreekt over een gerevideerd blok, is de lagerspeling gemeten voor montage (plastigage??)

audia4 0
badge

17 jaar

kijk ralf heel zwartwit gezien als je een nieuwe olie pomp monteerd en het probleem doet zich nog voort :dan verlies je geheid de druk op je lagers en zitten er misschien niet een paar lagers in die een verkeerde maatvoering hebben .en dan bedoel wel het goede doosje maar het verkeerde lager erin .dit heb ik wel eens meegemaakt en sinds dien meet ik alles na voordat het weer in de moter komt .
gr willem oja ik heb eens ooit gehad bij een vw polo dat daar boven in de kop bij de nokken as een klein spoeiertje zat deze was voor de lage druk en toen bleef de zoemer met regelmaat gaan het probleem was toen dat het sproeiertje er uit was gegaan en daardoor er alleen nog een groot (te groot) gat overbleef nieuwe sproeier er in gelijmd en het probleem was weg.

en als je een nieuwe pomp zou monteren maak het zeef met de aan zuig buis goed schoon.

vr gr Willem

WLS 0
badge

17 jaar

Zit dit ding ook in de Corradokop?
Ik help ralf mee met dit probleem. Nieuwe drijfstanglagers hebben het probleem niet opgelost namelijk. De oliepomp en de remjam is ook nieuw.

De oliepomp-pasvlak nagemeten en voor de zekerheid gemonteerd met wat locktite 512.

Nog altijd te lage druk. Waar kan ik olie verliezen?

Zijn er kenners voor de vw-corrado/andere 1.8 motoren? de hulpas die oliepomp en onsteking aandrijft, zit aan de zijkant 'gelagerd'. Kan op dit lager druk verloren worden, wat is dit voor lager en hoe vervang je dit? Het lijkt mij niet meer dan een ronde schijf (i.e.g. geen lagerhelften).

Riel 0
badge

17 jaar

jij hebt het over drijfstanglagers; heb je ook naar de hoofdlagers gekeken; en de speling op de nokkenaslagers?? als het blok met een slechte oliepomp of verstopt filter/aanzuigbuis heeft gelopen kan dit ook uitgesleten zijn.

Die hulpaslagers is zo'n beetje het laatste wat je kapot kunt krijgen aan deze blokken, de 1.8 van vw is zeer sterk te noemen en kan zonder problemen 500.000 km aan; mits een beetje met respect behandeld uiteraard.


Dat je ergens teveel olie verliest ligt aardig voor de hand.

kortom, tijdens de aktie de drijfstanglagers te vervangen ben je volgens mij vergeten de hoofdlagers van de krukas na te kijken.
Trek ook de lagerkappen van de nokkenas eens en kijk mbv plastigage of deze uitgesleten zijn.

audia4 0
badge

17 jaar

IK heb een corrado g60 maar start niet het lijkt er op dat de motor verzuipt de carter zit ook vol met benziene
graag ontvang ik enkele tips over dit probleem

dirkcorrado 0

17 jaar

[quote=dirkcorrado]IK heb een corrado g60 maar start niet het lijkt er op dat de motor verzuipt de carter zit ook vol met benziene
graag ontvang ik enkele tips over dit probleem[/quote]
Het beste is om een nieuwe topic te openen over dit probleem,is overzichtelijker.

ricky 10
badge

17 jaar

Probeer eens met een dikkere olie bv 10w50 of een verdikkingsmiddel. Als hij dan meer druk opbouwt dan ligt het toch aan een ruim lager og misschien je hydraulische klepstoters.

Succes, Ted.

tedkroon 0

17 jaar

Ik heb goeie ervaring met een vol synthetic, bij motoren met lage oliedruk bij hoge belasting.
Verder ,mijn ervaring is dat dikkere olie niet helpt

dafcoupe 0
badge

17 jaar

hoi ralf
heb je al je olidruk gemeten met een mechanische meter? en wat dat sproeiertje betreft heb ik nagezocht dat heeft deze moter niet.
kijk het is heel gemakkelijk : jouw oliepomp zorgt voor de oliedruk ongeacht welk type motorolie je gebruikt.dik of dun maakt echt niet veel verschil uit . dit wordt vaak gedaan bij juist hoge of juist lage temperaturen waar je rijdt is het buiten extreem koud vriezen dan neemt men een dunnere olie en bij warm weer andersom een dikkere kwaliteit.
waar jij mee te maken hebt is of ergens teveel speling op de lagers of een verstopping resp.vernauwing van de kanalen.

mijn vraag als je er al zolang mee rond rijdt dan moet je moter toch bijgeluiden maken of allang kapot gelopen zijn.?

en wat je nog zou kunnen controleren is je bypasklep of die niet vast zit of heel stroef gaat.
succes

vr gr Willem

WLS 0
badge

17 jaar

o ja

nog 1 ding zijn er met revisie misschien oliekanalen opgeboort of het oliefilter huis iets aan verandert?

gr Willem

WLS 0
badge

17 jaar

ja en nog ff dit

iemand vroeg voor die lagers van de hulpas:
deze zijn 1geheel dus gewoon rond en moet je van de voorkant vervangen.
het voorste lager is groter dan het achterste .voor deze te monteren moet je een hulpstuk draaien en dan tik je ze er zo in.
LET OP DAT JE HET GAT VOOR HET OLIE KANAAL ER PRECIES VOOR HEBT ZITTEN WANT ANDERS VERLIES JE OLIEDRUK EN SMERING OP DE LAGERS.

gr Willem

WLS 0
badge

17 jaar

hey ralf

ik rij zelf een corrado g60 en heb hetzelfde probleem gehad.
een corrado is standaard met 3 verschillende hoge druk zenders geleverd.
een grijze van 0,9 bar een zwarte van 1,4 bar en een witte van 1,8 bar
deze zender zit in het oliefilter huis het dichtst tegen het blok.
de lage drukzender hoord te schakelen bij 0,25 bar en deze veroorzaak meestal geen problemen.
meestal ligt het probleem bij een te dunne olie in combinatie met een zwarte of witte drukzender.
ik rij zelf met kendall 20w50 en een zwarte drukzender en heb zinsdien geen problemen meer gehad.
succes

Frankundig 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.