auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen golf tdi 90pk: temperatuurmeter blijft lang op koud staan

Bouwjaar: 2000

De temp.meter van deze golf tdi blijft vrij lang (5-6 km)in de linkerhoek, dan kruipt ie langzaam naar de 90 graden.

Moet ik het zoeken in de NTC sensor(en)?

Foutcodes worden niet gegeven.


Geplaatst door

golfkar (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hartelijk dank voor deze input. Het zal me ervan weerhouden om een standkachel in te bouwen (LOL)

We "pruttelen" maar rustig door;-)



golfkar 0

21 jaar

5-6 km is echt niet lang hoor. Vooral niet met dit koude weer.

Behalve als je m meteen flink op z'n staart trapt, wat natuurlijk errug slecht is en je meteen maar door kan rijden naar de sloop met een inmiddels wel warme motor voor een nieuwe...



Maargoed, Mijn tdi uit 95 doet er minstens net zo lang over.

Waarschijnlijk is er pas echt iets aan de hand als hij op bedrijfstemperatuur alsnog rare/verkeerde waarden aangeeft.



kortom: rustig doorpruttelen, daar zijn diesels tenslotte voor gemaakt! succes...

Diz 0

21 jaar

john er zijn wel problemen bekent met de temp sensor.

maar ie kan je uit lezen

laat de motor stationair op temp komen en voel aan de slangen het kan namelijk ook zijn dat de thermostaat open blijft staan

het duurt dan langer voor dat de motor op bedrijfs temp komt.

Er zijn echter ook gevallen bekend dat de waterpomp het probleem is maar in dat geval zal de motor erg warm worden als je een stuk aan het rijden bent.

succes

lightsomedog 0
badge

21 jaar

De moderne diesels hebben een hoog rendement dus er gaat weinig energie verloren in warme. Dat is de reden dat dit 5 a 6 kilometer duurt. Er zijn diesels waarbij dit nog veel langer duurt, zoals bijvoorbeeld de nieuwe JTD motoren in de Fiat Ducato. Er zijn ook diesels met een extra hulpverwarming omdat de motor niet voldoende warmte afgeeft. Omdat de motor daarna mooi op 90 graden blijft is er m.i. niets aan de hand.

Sjors10975 0
badge

21 jaar

[quote=golfkar]Hartelijk dank voor deze input. Het zal me ervan weerhouden om een standkachel in te bouwen (LOL)

We "pruttelen" maar rustig door;-)[/quote]
mag ik vragen welke input je bedoelt?

ik lees nergens iets over een standkachel, en ik was juist naar die info op zoek

Hisham 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.