Mijn buurman heeft een Golf IV TDI met ongeveer 220.000 KM op de teller.
Als je stilstaand het toerental verhoogt naar 2000 rpm en dan op de rem trap valt het toerental terug naar ogeveer 1100 rpm.
Uitgelezen van zowel module 01 (motormanagement) als module 03 (ABS) geven geen foutmeldingen.
Ook diverse blocks bekeken van module 01 maar alle waarden ligggen binnen de gespecificeerde en/of gevraagde waarden.
Heb zelf een Passat TDI en heb dit (nog) niet uitgeprobeerd of die het ook doet.
De vraag is dus of dit een normaal verschijnsel is en zo niet wat dan de oorzaak zou kunnen zijn???
Groeten, Ad.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je stilstaand het toerental verhoogt naar 2000 rpm en dan op de rem trap valt het toerental terug
quote
ik zie geen enkele reden waarom men dit zou doen ? actie vraag om een reactie... en dat blijkt, de motor reageert daar dan ook op.
paul,
Het heeft inderdaad geen enkel nut om stilstaand het toerental te verhogen en dan op de rem te trappen maar het verschijnsel openbaarde zich rijdend en is stilstaand dus zo ook op te roepen. Het is wat praktischer en veiliger om dit stilstaand te doen dan rijdend en het verschijnsel is hetzelfde.
17 jaar
[url=http://imageshack.us][img]http://img206.imageshack.us/img206/5272/...[/img][/url]
controleer deze vacuumslang maar eens even, komt vanaf de rembekrachtiger > naar vacuumpomp aan de cilinderkop.
paul,
Het hoort zo dat hij dan in toeren terug valt,op de een of andere reden doet het regelapparaat dit.
Probeer het maar eens,dit hebben bijna alle vw's.
Ricky,
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar