auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf III : tikkende klep in vr6 blok

Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.9 vr6

sins vanmiddag hoor ik een tik in mijn blok
het is er zomaar ingekomen mijn vermoeden is een klep
weet iemand of je dit kan laten afstellen?
en kun je hier ook gewoon mee door rijden?
en wat zal als het mogelijk is laten afstellen kosten?

Geplaatst door

vr676 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Afstellen is niet mogelijk.

Ik hoop voor je dat er een klepstoter tikt en geen drijfstanglager, want dan kost het knaken, heb zelf laatst ook een drijfstang lager kapot gereden, ook plots in 1 keer..Drijfstang of krukas heeft een tik gekregen en is goed voor de oud ijzer boer, zaterdag komt er een andere motor in.

Maar eens niet tever voorruit lopen,

Maar eens een opname met tel of camera en plaats die op youtube, dan horen we ook iets.

Klepstoters hoor je trouwens vaker bij deze motoren ligt tikken, dan kan opzich geen kwaad, wat ook nog vaak voorkomt is dat de kettinggeleider sneuveld en dat gaat hij ook klapperen, door slijtage laten de klinknagels los en ligt de voering half los ( spanner kant ) of de hard plastice geleider aan de andere kant is half afgebroken, indien dat het geval is, dan moet je de zaak vernieuwen, een set kost een 250 euro maar ook de versnellingsbak moet er dan achter weg gehaald worden, anders kun je n.l. niks vernieuwen.

Hoeveel km heeft deze gelopen ?

stefan84 0

13 jaar

hij heeft er nu 202 000 op zitten
maar toen wij hem kochten vorig jaar juni had het blok groot onderhoud gehad
en een complete kop revisie.

maar gaat die ketting dan niet zo lang mee?

nu hoor ik dus hier en daar ook iets van een motorflush doen en daarna nieuwe olie in het blok dan was het bij de meeste ook opgelost tik was dan weg.
ik heb er net even mee gereden rustig dan hoor j e m heel lichtjes maar stationair hoor je m weer meer.
ik heb er vorig jaar oktober 3 van die tubetjes in gedaan van toralin dat repareert slijtages in het blok revitalizant daarna liep hij echt perfect echt gewoon rustig geen tik of wat dan ook.
heb er ook een flesje motor up extreme bij gedaan dat hecht zig aan het metaal voor extra bescherming nooit in die tussentijd problemen gehad verder tot gister dan.
http://www.toralin.nl/motor-slijtage-her...

ik zal morgen eens het geluid opnemen het is echt een licht ratelent tot schavend achtig geluid de motor loopt verder gewoon perfect.

vr676 0

13 jaar

Loopt de tik mee op met het toerental?

Luister eens aan het carter als je daar een tik hoort als de motor draait.
Mijn Passat tikte ook, dacht ook dat het een klepstoter was.
Nadat ik aan het carter luisterde en de oliefilter controlleerde wist ik genoeg.

ducati 12 0

13 jaar

Een ketting revisie zit meestal bij 160.000 km, de één wat eerder en de ander rijd er langer mee.

Dat onderhoud en die koprevisie zegt me helemaal niks, als heeft hij dit ondergaan, dan hebben ze nog de geleiders niet kunnen vernieuwen, 1 geleider kun je zo verwijderen, maar voor de rest moet de bak eraf.

Die toevoegingen tegen geluid of de motor beter maken geloof ik niet in, het helpt geen moer, daarbij maak je een versleten motor niet beter door e.o.a. toevoeging.

Nieuwe olie kan nooit kwaad, maar ik ben wel eens benieuwt welk geluid hij maakt, mocht het een klepstoter zijn, kan dat wel helpen..Is het iets anders, dan moet je even zoeken waar het probleem zit.

Een defecte geleider kun je wel zien, maar daarvoor moet de inlaat en het kleppendeksel eraf, net zoals de bovenste distributie deksel, daar waar je rotor of Dis blok op zit.

stefan84 0

13 jaar

Weet je zeker dat je een 2.9L hebt en niet een 2.8L? Tenzij je met een synchro rijdt.
De toevoegingen zijn leuk en aardig maar dat is slechts uitstel.
Voor de rest sluit ik me bij het bovenstaande aan. Graag even een opname maken.

Anton472 0

13 jaar

[quote=Anton472]Weet je zeker dat je een 2.9L hebt en niet een 2.8L? Tenzij je met een synchro rijdt.
De toevoegingen zijn leuk en aardig maar dat is slechts uitstel.
Voor de rest sluit ik me bij het bovenstaande aan. Graag even een opname maken.[/quote]
het is een 2.9 blok het is geen synchro
heb gister motorflush gedaan en daarna nieuwe olie er in 5w30 en een toevoeging om de kleppen extra te smeren
nu is het getik al stukken minder.

weet iemand ook waar je een oliefilter voor een 2.9 kan bestellen?

vr676 0

13 jaar

Aan de zijkant van de motor, dus bij het luchtfilter, onder de kop staat de motorcode, even met een doekje eroverheen gaan en je ziet wat meer, AAA is een 2.8 en ABV is een 2.9

Die 5W30 is veel te dun, indien hij al wat olie verbruikt ( wat me niks zal verbazen ) zal het verbruik nu nog hoger worden, hou dat in de gaten! Ik zou het bij een 10W40 houden.

Wat betreft je oliefilter, daar waar je de olie gekocht hebt, die kunnen je ook aan een oliefilter helpen, ofwel gewoon bij de automaterialenzaak of dealer, filter kost een 20 euro ongeveer, haal voor de zekerheid even de oude eruit en neem die mee, je hebt n.l. 3 verschillende soorten filters.

stefan84 0

13 jaar

[quote=stefan84]Aan de zijkant van de motor, dus bij het luchtfilter, onder de kop staat de motorcode, even met een doekje eroverheen gaan en je ziet wat meer, AAA is een 2.8 en ABV is een 2.9

Die 5W30 is veel te dun, indien hij al wat olie verbruikt ( wat me niks zal verbazen ) zal het verbruik nu nog hoger worden, hou dat in de gaten! Ik zou het bij een 10W40 houden.

Wat betreft je oliefilter, daar waar je de olie gekocht hebt, die kunnen je ook aan een oliefilter helpen, ofwel gewoon bij de automaterialenzaak of dealer, filter kost een 20 euro ongeveer, haal voor de zekerheid even de oude eruit en neem die mee, je hebt n.l. 3 verschillende soorten filters.[/quote]
10w40 was op en de olie was al uit het blok had het bij kwikfit laten doen volgende week komt er 10w40 in.
maar nu heb ik een ander probleem
als ik langzaam rij hoor ik achter een aanlopend geluid net of er iets blijft hangen of dergelijks de remmen doen het gewoon goed
maar het is knap irritant het is voral bij langzaam rijden bij hogere snelheid is het weg
wat zou dat kunnen zijn?

er staat trouwens abv op het blok

vr676 0

13 jaar

Is dat aanlopend geluid geen ( versleten ) remblok die je langs de schijf hoort lopen ?

Kijk eens naar de dikte van de voering die nog aanwezig is.

Je kunt ook eens de handrem rustig aantrekken als je langzaam rijd, wellicht hoor je het nu niet meer.

stefan84 0

13 jaar

het is een soort loei geluid wat je wel eens bij vrachtwagens hoord als ze langzaam afremmen
de remmen achter werken gewoon goed je hoord het soms ook met langzaam een bocht nemen maar het is dus altijd als je stapvoets rijd.
ik zal het eens proberen met aantrekken handrem zou je er ook rem reiniger tussen kunnen spuiten?

vr676 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.