auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: Toerental GTI '87 bij 120 km/u

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 107 pk

Hallo,

Mijn GTI draait 4000 toeren bij 120 km/u. Is dat normaal? Vind het vrij veel, als je max 6000 toeren kunt maken zou hij niet harder dan 180km/u lopen. Ligt het misschien aan de banden (175/70 R13)?

Geplaatst door

melandri (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dat klopt wel hoor in die tijd maakten de auto s bij 120 km/h allemaal; 4000 t/m dat is verandert later in kombinatie met een vijf bak.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

17 jaar

[quote=jan T]dat klopt wel hoor in die tijd maakten de auto s bij 120 km/h allemaal; 4000 t/m dat is verandert later in kombinatie met een vijf bak.

groetjes jan.[/quote]
Maar ik heb een 5-bak.........

melandri 0

17 jaar

ja maar dan maakte ze nog zoveel toeren want dat was meestal nog geen overdrijf.

groetjes jan.

jan T 155
badge vip badge

17 jaar

OK, dank je wel. Zal de A6 even opzoeken dit weekend om te zien wat er gebeurt :-)

melandri 0

17 jaar

zonder flitpalen dan wel he,haha..

je zou eventueel ook de 5e versnelling kunnen veranderen,je komt hier tenslotte toch van buitenaf aan en zo veel werk is het gelukkig ook niet,zodat hij minder toeren maakt bij dezelfde snelheid,ofwel hij zal een hogere top halen dan nu,alleen de trekkracht in de 5 zal dan ietsje afnemen.

als je dit zo stoort is dat wel een optie..iets anders kun je denk ik niet doen voor dit te vermijden.

Stefan

stefan84 0

17 jaar

de 5 veranderen is geen optie, je krijgt dan een te groot gat tussen 4 en 5. Dat is echt geen rijden. En een 5e versnelling met een tandje meer bestaat simpel weg niet. (of jij moet degene zijn die een tandwielsteekbank in een hoekje heeft staan)

Ik heb met deze wagens goede ervaring met een diesel 5 bak. En evengoed is ie behoorlijk snel met wegtrekken dan.... (100 in de 2e versnelling is geen probleem met zo'n bak. De meeste anderen hangen dan al in 3)

Met een beetje geluk rijd je hem dan zonder problemen naar de 200 km/h...... (op de teller)

audia4 0
badge

17 jaar

Het ligt wel zeker aan de banden, sterker nog : aan de velgen.
De originele maat voor een GTI is 185/60HR14.
Jou wielen zijn dus te klein, vandaar het hoge toerental en de (te) lage topsnelheid.

mvg,
Hans.

Hans4040 1430
badge vip badge

17 jaar

Dat dacht ik eerst ook, maar in mijn instructieboekje staan - naast 14 inch velgen - ook deze velgen en banden genoemd. Ik meen zelfs dat ze standaard waren op de eerste serie Golf 2 GTI (met spigels op de deuren, dus met spijltje in het raam).

melandri 0

17 jaar

Kijk eens op deze site:
http://passiongolfgti.com
Ik denk dat uwe Gti een Golf 2 is met 5 versnellingen 1800cc. 8 klepper
Bij deze was 5° versnelling nodig om topsnelheid te halen .
groetjes van een Gti-fan !

vwgti 0

17 jaar

175-70-13 komt qua afrolomtrek overeen met 185-60-14, daar kan het dus niet aan liggen.

indd met een diesel schakelbak kan deze auto ook prima uit de voeten.

arie549 0
badge

17 jaar

@ Harry

wat zo een bak van een diesel onder een 1800 16V KR presteren denk je ?

nee heb zo'n tandwielen-fabriek nog helaas niet in de kelder staan.;-)

Stefan

stefan84 0

17 jaar

yep, deze bakken zijn alle van het type 020 of 02a, de laatste is sterker maar heeft kabelschakeling.

Verschil zijn tandwielen en eindoverbrenging. Maar ze kunnen de krachten allemaal aan. (ca 150 pk bij beetje normaal gebruik is geen probleem op deze bakken)

een KR wordt er een stuk zuiniger mee....

audia4 0
badge

17 jaar

zuiniger mag best wel hoor,

bij normaal rijgedrag en veel stukken snelweg,waar hij dan toch al veel toeren maakt is het verbruik 1/8

auto'tje is voor erbij en voor de hobby maar kon best wat zuiniger,maar loopt verder lekker en als een speer.

stefan84 0

17 jaar

tja, het is maar wat je wilt, wil je snel zijn met een lange (diesel) bak dan moet je terugschakelen (motor boven de 4000 rpm jagen), maar mijn ervaring is dat ze een stuk rustiger (relaxter) rijden met een lange bak, en de nadelen er van wegen niet op tegen de voordelen. Deze motoren hebben koppel zat om dit te doen.

audia4 0
badge

17 jaar

dat is waar harry

zuinig rijden en het stevig op zijn .... trappen zijn er 2 en het blijft dan ook logisch dat het niks meer met het verbruik te maken heeft dan,alleen als je eens wat gas wilt geven moet je het hogere toerental ervoor over hebben,maar 9 van de 10 keer relaxed rijden komt met die diesel bak dan wel ten goede..voor het 'zuinig rijden' dan.

Stefan

stefan84 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.