auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: Toerental valt terug tijdens rijden VW Golf 1.4 16v benzine 1998

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v

Beste mensen,

Helaas heb ik al geruime tijd een probleem met mijn VW Golf 4 1.4 16v Benzine uit 1998 met 135.000 km op het klokje.

De auto rijdt super, alleen valt af en toe op lange en korte afstanden en bij elke snelheid het toerental plus minus 500 rpm terug. Dit duurt nog geen seconde maar geeft een vrij heftige schok.

Ik heb al veel dingen geprobeerd en erg veel geld gespendeerd aan het probleem

-gasklephuis vervangen en ingeleerd
-EGR klep schoongemaakt en ingeleerd
-nieuw ABS slang
-nieuwe bougies + kabels
-nieuwe BDP sensor
-nieuwe nokkenas sensor
-bekabeling BDP en nokkenas sensor

Er zitten geen foutcodes in de motor en de motor is inzeer goede staat. Olie wordt wekelijks gecontroleerd en zijn nergens lekken te vinden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want zowel auto garages als ikzelf weten niet meer wat te doen.

Alvast bedankt voor suggesties en hopelijk een oplossing.

Gr Lars

Geplaatst door

larsvanderwal (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dus 0,0 storingen in het systeem?
Op wat voor manier valt hij dan uit? Alsof je contact uitzet dus even compleet dood? Of doet de motor nog wel wat maar met minder vermogen?
Je hebt in princiepe al de meeste gangbare delen al vervangen maar brandstofpomp zou nog kunnen of een relais defect of elec. deel van contactslot of de bobine/bedrading hiervan. Ook de egr kan soms blijven hangen. Tandriem kan te slap staan door kapotte spanrol. Er zit ook vaak een verwarmingselement op de carterslang en die wil nog wel eens kortsluiting geven (deze zit vaak aangesloten op voedingsdraad van bobine). Toch lastig te zeggen dit, zoiets moet je eigenlijk zelf voelen wat hij dan doet.

ricky 10
badge

12 jaar

Beste Ricky,

Het gaat als volgt: Ik rij bijvoorbeeld al 10 km onveranderd 130km/h. Dan valt het toerental terug met een schok en de motor blijft gewoon door draaien. het is net alsof je de koppeling heel snel indrukt en weer loslaat.

De Distributieriem heb ik dit weekend nog bekeken, staat goed op spanning en ziet er uit als nieuw.
Tevens zijn alle kabels van het contactslot + de relais doorgemeten en deze zijn goed werkend.

Ik hoop dat ik op deze manier een iets duidelijker beeld schets. EGR zou goed moeten zijn.

Groet en bedankt,

Lars

larsvanderwal 0

12 jaar

Iemand? help!

larsvanderwal 0

12 jaar

Leg het toch ff beter uit want je zegt dat hij met een schok uitvalt en dan zeg je dat het net is alsof je de koppeling even intrapt maar dan voel je normaal geen schok dus is beetje tegenstrijdig.
Heb je ook al die andere dingen gecontroleerd die ik zei?

ricky 10
badge

12 jaar

De auto valt niet uit. het toerental valt terug en pakt hem daarna weer op. dus bijvoorbeeld van 3500 naar 3000 en dan weer 3500.
De punten die jij noemt zijn gecontroleerd en zijn goed.

larsvanderwal 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.