Volkswagen Golf: toerenteller + olielamp

Bouwjaar: 1992

mijn toerenteller van de golf GTI type 3
doet niks meer waar kan dat aan ligen
waar zit de toerental censcor van die auto.
mijn olie lamp knippert als ik hem op contact zet
en blijft branden als ik hem start.
2 oliecenscors heb ik doorgemeten die zijn goed ook bij draaiende motor schakelen de senscoren.
geef me de gouden tip!!

postma49

Geplaatst door postma49 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

johndoornbosch (0) PRO, 18 jaar geleden

draadjes op de dynamo nazien

postma49 (0), 18 jaar geleden

er zitten maar twee draadjes op
een dikke rode draad de +
en 1 dunne blauwe kleur is die van de toerental dan??

blijegeit (0) PRO, 18 jaar geleden

je toerentelcensor zit waarschijnlijk achter op je versnellingsbak met 1 draad/kabel erop bevestigd.
En je zegt dat je de sensorenvan de oliedruk hebt doorgemeten.... maar heb je de oliedruk zelf ook nagekeken?! lijkt me een handige stap om te doen...


suc6, en laat het even weten als je het gevonden hebt.

arie549 (0) PRO, 18 jaar geleden

als de toerenteller niks doet, en het olie lampje brandt, en het acculampje brandt zwak.
dan is je dynamo overleden.

succes

vraagje (0), 18 jaar geleden

toerenteller komt volgens mij bij dynamo vandaan duszz zoek ut daar of de diode achter opje tellerklok kan ook ze beste tijd hebben gehad

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Toerenteller op de dynamo is bij diesel.... Dan wordt de W aansluiting gebruikt.
Deze dynamo's hebben 3 aansluitingen n.l. B+ D+ en W. Als je dus 2 draden hebt kun je er van uitgaan dat de toerenteller op de ontsteking loopt.
Gezien het feit dat de motor werkt kun je er dus van uit gaan dat de ontsteking goed is.
Houd je over de bedrading en de cockpit.
Check eerst maar eens of de bedrading en stekers achter op de zekeringkast nog in tact zijn. (verrotten door waterlekkage....) Dit kan beide problemen veroorzaken. Daarna cockpit uitbouwen en stekers controleren.
Als laatste de cockpit vervangen voor een sloopexemplaar.
Wat die oliedruk aan gaat, het contact op de kop is een maakcontact, die op het filter is een verbreekcontact.

Maar ik verwacht een probleem in de cockpit of de bedrading van de onsteking (via de zekeringkast) naar de toerenteller, deze geeft namelijk ook het "motor loopt" signaal aan de print van de cockpit en dit verklaart waarom de olielamp blijft branden.

Moet om deze storing te vinden eigenlijk even een elektrisch schema hebben.

succes

Audifreak763 (0) PRO, 18 jaar geleden

@ blijegeit: een toerentalsensor op je versnellingsbak?. Is dat ding niet voor de snelheidsmeter?.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.