Hallo, Ik heb een probleem met mijn golf 3. Of athans dat denk ik. Mijn auto maakt boven de 3000 toeren enorm lawaai. Heel schel geluid en bovendien wil mijn auto niet harder als 180 (op duitse autobaan gecontroleerd hoor). Heb geen middendemper meer. En een sebring eindemper. Egr gedicht. Betreft een 110 pk tdi met rode i. Meende dat deze tegen de 200 moet kunne lopen. OOk houdt mijn auto in bij 2000 toeren even om vervolgens bij 3000 toeren weer te sprinten. Wat kan het probleem zijn en wie weet wat er aan te doen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Doorschakelen naar zijn 5e versnelling.......?
Haha ja dat zal wel heel gemakkelijk zijn. Als dat het probleem was. Maar nee hij zat toch echt in zijn 5. Verder nog iemand?
17 jaar
Heb je hem al laten uitlezen? Zo kun je in ieder geval de meest voorkomende storingen eruit pikken.
Voorts kan je LMM incorrecte waarden geven waardoor hij niet goed trekt.
Geeft een beetje het gevoel alsof er iemand stiekem aan je handrem trekt. Topsnelheid blijft dan meestal hangen rond de 185.
Beste is om hem rijdend uit te lezen.
Een en ander is echter al beantwoord bij jouw vraagstelling op de TDI-club.
Maar de op de snelheidsmeter aangegeven snelheid hangt ook af van de velg/bandcombinatie.....................
17 jaar
Heb hem reeds uitgelezen door mezelf. Heb laptop met vag-com. Geeft geen enkele storing aan. Idd heb idd het geveoel of soms iemand aan mijn handrem trekt. Snelheid is gebaseerd op gps snelheid (tomtom). En km teller geeft exact de zelfde snelheid aan. Banden maat is 205/40/17.
Ga hem idd maar eens rijden uitlezen. Alleen had ik bij mijn vorge auto ook lmm kapot alleen was er toen echt niet mee te rijden. Die reed toen slecht en trok slecht. Vind het bij deze golf nog wel meevallen. Maar ja ben ook van 82 pk naar 110 pk gegaan dus mischien dat ik het onjuist inschat. Maar plaats hier en op tdiclub wel mijn log na dat ik het gemeten heb. En idd 185 gaat die nu.
17 jaar
bredere banden verlagen ook de topsnelheid.
Jep, daar doelde ik dus ook al op alhoewel de banden NIET van invloed zijn op de Tomtom.
Pascal, geloof me, een LMM die niet de juiste waarden doorgeeft geeft GEEN storingsmelding maar laat de auto rijden zoals ik omschreef.
Bij mijn eigen auto zat er een "dip" in tijdens het accelereren. De turbo kwam erin en direct daarna ging de handrem erop. Geen storingsmelding in de ECU.
Rijdend uitlezen liet zien dat de waarden van de LMM toch incorrect waren....
Dat moeten ze bij de TDI-club toch zeker ook weten.
17 jaar
overigens het schelle geluid kan heel goed veroorzaakt worden door de verwijderde middendemper in combi met de sebring einddemper.
de middendemper zit er niet voor niks, en heet niet zomaar DEMPER.
ook ik zet mijn zakcentjes in op de lmm..qua trekkracht.
overigens als die 185 echte km's zijn, mankeert daar niet zoveel aan..daar zit het zo'n beetje bij een tdi..
hallo,mijn 3tje origenele110 van 97 met 256000km origenele wielen 14'',verlaagd, op de klok net 200km/h
[quote=rgt705]hallo,mijn 3tje origenele110 van 97 met 256000km origenele wielen 14'',verlaagd, op de klok net 200km/h[/quote]
Daar heb je het, de jouwe is ORIGINEEL !!!!!!!!!!
bredere banden ga je niet harder van, ook een andere uitlaat, doet niets aan vuldruk en inspuiting, geeft enkel tegenwerking in het bestaande programma, omdat uitlaatpulsen niet meer kloppen.
Ikzelf, zou het proberen met een set dikke spoilers, side skirts, getint glas, racegaas, recarostoelen met 5-puntsgordels, dikke luchthappers op de motorkap zetten neonverlichting eronderbouwen, en petje opzetten.
Dan zal hij de 200 wel halen.
Groeten Marcel
daar red je het niet mee santa, der moet een open luchtfilter op...en spoorverbreders...dan moet je het net redden..hehehe
Nou moe, Arie, zonder te kijken neem je aan dat alleen IK zo tegen "tuning" aankijk......???
Ik ben Santa, geen Batman.........
17 jaar
Ja ik ben er ook niet blij mee dat mijn middendemper verwijdert is. Was al toen ik hem zo kocht. Diesel moet je niet lawaaierig maken. En daarbij is met grotere velgen vaak topsnelheid meer daar je met kleine velgen sneller optrekken en wijkt km teller af. Van mij dus totaal niet. Geen mm. Dus die theorie gaat niet helemaal op. En voor turbo blokken is het juist goed om geen tegendruk te hebben en zou die daarom juist harder moeten gaan. Maar ben er al uit denk ik. Ik verlies ook vermogen met optrekken. Laast verloren met optrekken van 90 pk tdi dat wil ik dus niet weer meemaken. Heb een log gemaakt en conclusie is denk ik lmm kapot. ZIe pics hieronder.
[url=http://www.plaatjesupload.nl/bekijk18/-2...][img]http://www.plaatjesupload.nl/img21/11913...[/img][/url]
17 jaar
zoals ik al eerder vermelde, ik zet mijn zakcentjes op de lmm....maare pascal.....we gaan nie stiekum straatrace's organiseren met mede tdi genootjes he...
haha nee ik zou niet durven. was toevallig bij stoplicht. Dacht ff proberen. Maar weet natuurlijk neit wat hij allemaal onder de kap had. Mischien was die wel gechipt. Weet ik natruulijk niet maar merkte wel dat ik moeilijk bij kon komen. Maar mischien met nieuwe lmm ga ik weer als de brandweer. Eerst ff met diode probren. Is goedkoper en kan altijd nog nieuwe lmm kopen.
17 jaar
Het bleek idd de lmm. Deze vervangen en alles werkte weer
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar