Hallo,
Ik heb hier een transporter 2.5i uit 1993 staan, die bij koude motor heel slacht aanslaat.
Het duurt ongeveer 5-6 seconden starten voordat hij aanslaat.
Bij warme motor is het minder erg maar toch nog niet goed.
Direct na het aanslaan komt hij moeizaam op 1200 toeren en lijkt het net alsof de even op 3-4 cilinders looopt.
Na 2-3 seconden is het enigzins stabiel, alleen zijn er om de 10-15 seconden dipjes.
Ohwja, direct na het aanslaan komt er ook blauwe rook uit de uitlaat.
Na het monteren van nieuwe bougies, de motor gestart 10 seconden laten draaien en weer uit gezet, bougies verwijderd en die waren helemaal zwart van de roet.
Als ik het brandstoffilter vervang loshaal en de motor daarna start, start ie in 1 keer zonder moeite, direct! zoals het hoort.
Dit heb ik al gedaan:
- Bougies vervangen
- bougiekabels gecontroleerd
- brandstoffilter
- luchtfilter
- rotor er verdeler vervangen
- Compressie gemeten allen tussen de 9 en 10 bar geen bijzondere afwijking.
- brandstofdruk gemeten max 3.1-3.2 bar.
- brandstofdrukregelaar gecontroleerd stationair 2.5 bar en max 3.1 (werking met onderdrukpomp)
- koudestart injector werkt perfect
- kleppen van bovenaf bekeken (misschien uitgesteld)
Wie heeft enig idee?????
Ik hoor het graag, het volgende wat op de lijst staat is de brandstofpomp en drukregelaar uit voorzorg.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
temperatuursonde overleden; dan pompt hij er brandstof in wat nodig is voor -35 graden celcius.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar