De Auto Start 4-5of 6 Dagen Op Een Rij Goed
Dan Een 1 Keer Wil Hij Niet Meer Starten , Starthulp Erbij Stukje Rijden
Start Weer Direct.
Nieuwe Accu En Dynamo Gemonteerd
Lekspanning Gemeten En Er Is Niets Te Ontdekken
Heeft Iemand Soms Een Idee
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je meet dus 1 x of je lekspanning hebt, je meet niets en dan concludeer je dat je NOOIT lekspanning hebt. Je zegt zelf al dat ie meerdere dagen op een rij goed start dus het lijkt er op dat er af en toe wat bij de auto aan blijft staan. Maar het blijft lastig om dat te vinden. Sjaak
Auto Heeft Hier Een Week Gestaan En Is Diverse Malen Gemeten En Gestart
Als de auto niet start, zul je de spanning over de accupolen tijdens het starten moeten meten (ik neem aan dat jullie met niet starten bedoelen dat de startmotor langzaam draait en de dashbordlampen doven). Als de spanning onder ongeeer 9 volt komt, is de accu te leeg, anders heb je ergens een slecht contact. Het kan zowieso geen kwaad om alle aansluitingen tussen de accu en de startmotor na te lopen (zowel + als -). Zitten de klemmen op de accu trouwens wel goed vast? Sjaak
Hetzelfde probleem met een Renault Scenic (bj 2004) inmiddels zo ongeveer om de 6 weken totaal leeg, geen alarm meer erop helemaal dood, en dit na 18 uur geparkeerd gestaan. laden met buurman , stukje rijden en hij is er weer
Nieuw accu zit er al in , , nieuwe bobine, gemeten en nog eens, maar men komt ook niet bij de garage achter het probleem.
Wel ontzettend vervelend voor een moeder met 2 kinderen dat je auto bij tijd en wijle stil staat.................e
17 jaar
Daan, jouw probleem zit hem waarschijnlijk in een kapotte diode in de dynamo, hier kun je inderdaad lang naar zoeken, want tijdens het laden/rijden is er helemaal niets aan te merken. Het komt pas naar boven als je hem stilzet, dan kun je meten met een stroomtang dat er toch nog een stroom vanaf de accu naar de dynamo vloeit, dit komt dan door die defecte diode.
Laat de dynamo eens uitwisselen met een van een goede auto, of een nieuwe, dan zal het probleem wel over zijn.
Groeten Marcel
Idd een veel voorkomend probleem, die dynamo diode.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar