Goedenavond.
De Polo van m'n schoonzoon is gister stuk gegaan. Volgens de garage moet de turbo en een injector vervangen worden.
Nu ben ik me aan het oriënteren of dit zelf te doen is.
Ik heb hier en daar al wat gelezen. De turbo zou niet zo moeilijk moeten zijn. De injector zou opnieuw ingeleerd moeten worden.
Graag jullie mening hierover.
Is het een relatief eenvoudige klus of kunnen we het beter aan de garage overlaten?
Bedankt voor jullie antwoord.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je handig bent en het juiste gereedschap hebt is het te doen , maar belangrijker is , hoever is de turbo stuk , zit de inlaat en motor vol aluminium stukjes en wat is de reden van het stuk gaan van de turbo , olie tekort , verstopte aan of afvoer enz .
Verstuivers defect door vervuiling ijzerslijpsel van de pomp , haal je brandstoffilter los en kijk wat daar aan rommel uit komt.
Als je het zelf doet moet je er wel van overtuigd zijn dat alles goed verloopt , garantie heb je niet , als je het bij de garage laat doen wel.
Gereedschap en handigheid ontbreekt het niet aan (zonder als een dikke nek te willen klinken hoor). Ik heb gister nog wat op internet gezocht en lijkt me inderdaad verstandiger om het uit te besteden. Ik heb heel wat geklust aan m’n oldtimer destijds, maar dit is toch ff wat anders. Bedankt voor je antwoord. We gaan een garage zoeken die de klus moet klaren.
5 jaar
Het is ook niet negatief bedoeld , maar het is meer bedoeld als advies , van achter een pc of op de telefoon is altijd lastig iets in te schatten qua handigheid en gereedschap , maar als je het je zelf niet toevertrouwd is het verstandiger om het uit te besteden.
Oh, maar zo vatte ik het ook niet op hoor. Met de oldtimers die ik heb gehad was ook niet altijd het juiste gereedschap voorhanden. Maar vaak was er wel een oplossing voor te vinden. Destijds had ik nog een garage waar ik lekker kon klussen. Die heb ik nu niet meer dus zou het een “op de straat” klus worden. Nu vind ik dat niet erg bij een gemakkelijke klus. Maar nu besteedt ik het beter uit. Je advies was zeker welkom.
5 jaar
Prima .
ben nog steeds wel benieuwd wat er nou stuk is aan die turbo. op inderdaad een keer een verstuiver na en de nodige egr-problemen gaat er m.i weinig aan stuk.
Ik weet het fijne er niet van. Was de diagnose van de dealer. Wat er gebeurde was dat ie een plof hoorde en flinke pluk rook uit de uitlaat zag komen. Bij het stationair draaide bonkte er iets in de motor. Misschien dat dat de cilinder was waar de verstuiver van stuk was? Het lichtje van de voorgloeispiraal bleef nu ook branden.
5 jaar
In hoeverre is er al iets gedemonteerd qua diagnose , niets dan zou ik inderdaad eerst kijken of en wat er defect is ,, simpel voorbeeld zelf meegemaakt , auto gaat in noodloop golf 2.0 tdi uitgelezen bij de dealer , turbo zou defect zijn , ik had bij deze auto compleet nieuwe motor en bak geplaatst ivm schade , auto opgehaald bleek er een vacuumslangetje door een marter aangevreten te zijn , slangetje vervangen en klaar , in jullie verhaal zie ik niet de link tussen verstuivers en turbo , zou dit zeker uitgezocht willen hebben.
Een defecte verstuivers kan veel schade aan richten maar of daar meteen de turbo van stuk gaat ???
Er kunnen foutcodes in staan die suggereren dat de turbo defect is, was bij de golf ook , aannames kosten vaak onnodig geld .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
5 jaar