Volkswagen Golf 1995: Uitvallen

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: AEA, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 55

Beste lezers, ik ben sinds kort eigenaar van een golf 3 uit 1995. De auto rijdt helemaal top, en start altijd. Nou begon er dinsdag iets vervelends, ik kwam stil te staan op de snelweg.. de auto viel na geen enkel verschijnsel uit. Na wegslepen en vaststellen dat hij geen brandstof kreeg, heb ik toen de brandstofpomp vervangen. Hierna leek het probleem verholpen te zijn. Ongeveer 500 km later gebeurde het weer. En de auto heeft niet meer gestart sinds dat dat gebeurd is. Ongeveer een uur gewacht omdat ik dacht het 't relais was op 't onderdeel. Na het Brandstof relais vervangen leek 't weer verholpen te zijn. Ik had een lange trip geplant staan en ben dus gaan rijden op zaterdag ochtend nadat ik het relais heb vervangen. met de gedachte dat het verholpen was.. Helaas na ongeveer 200 km net voor de grens van België (gelukkig in een woonwijk) stopte de auto er weer mee. En kreeg ik de auto niet meer aan de praat. Van alles nagekeken en alles wat ik kon checken werkte naar mijn idee naar behoren. Ben lid van de wegenwacht dus die gebeld. Ondertussen steeds geprobeerd te starten. Na 45 min deed de auto het nog steeds niet. Toen opeens na een uur wachten op de wegenwacht kwam de auto ineens tot leven en kon de wegenwacht dus ook niks meer voor me doen of controleren. Dus ja ik ben met heel veel hoop dat 't niet weer zou gebeuren toch verder gereden.. na 500km midden op de belgische snelweg gebeurde het helaas weer. En de auto wou even niet meer starten na de berm in te zijn gereden maar na niet eens 3 minuten begon de auto toch weer te lopen. Hierna weer zo'n 300 a 400 km probleemloos gereden iemand enig idee wat hier aan de hand is? We hebben dus al het brandstofrelais en pomp vervangen en heb een heel donorvoertuig voor onderdelen omwisselen maar weet niet waar ik 't zoeken moet. Heb de auto nog niet heel lang maar heb net de kachelradiateur vervangen en weet dus niet of 't er mee temaken kan hebben aangezien dashboard er daar voor uit is geweest. Denk niet dat 't er iets mee te maken heeft maar denk vermeld 't ook ff. Heb ook denk 1500 km geduurd voordat 't gebeurde dus ik denk 't er niks mee te maken heb.

Timvr

Geplaatst door Timvr (55) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

kaleido 1 (420) PRO, 1 maand geleden

Heb je ook daadwerkelijk geconstateerd dat het een brandstofprobleem is , dus pomp draaid niet als je de auto op contact zet ?
Brandstoffilter is vervangen ? Zit rechts naast de tank onder de auto.

Timvr (55), 1 maand geleden

Het is geconstateerd door een monteur bij de plaatselijke garage. En de auto deed ook echt niets meer totdat ik zelf de pomp vervangen heb. Ze hebben 'm geslagen en toen starte hij wel en daarna weer niet

kaleido 1 (420) PRO, 1 maand geleden

Heb je gemeten in de voet van het relais als hij het niet doet wat daar aanwezig is ?
30 constante plus 12v
87 massa
85 geschakelde plus
86 massa al dan niet geschakeld.
Gemeten op de zekeringkast of daar 12v is op de zekering.
Bedrading achterop de zekeringkast gecontroleerd ?

    Herstel 87 is voeding naar pomp. - kaleido 1 (420) PRO, 1 maand geleden
    Helaas is het nu nog erger hij valt nu steeds uit en start daarna gelijk weer dus ik red dat denk ik niet. Maar nee had ik nog niet gedaan. - Timvr (55), 1 maand geleden

quikfit (230), 1 maand geleden

Benzinedop/ontluchting tank is in orde?

    Benzine dop kan ik eventueel omwisselen. Hoe test ik ontluchting van de tank? - Timvr (55), 1 maand geleden

AtteRoskam (0) PRO, 1 maand geleden

Er zijn uitvoeringen van jouw Golf met een startblokkering. Als dat het geval is, probeer eens een andere (reserve?-)sleutel. Kan dan ook eventueel uitgelezen worden. Hoogst waarschijnlijk met oudere Volkswagen-diagnosetester (foutcodes 01128 en 01176) of met nieuwere tester met verloopsnoer.

    Hij heeft indd startblokkering maar had op dit moment ook beide sleutels bij me en deden het geen van beide. Ik heb zelf geen Uitlees apparatuur helaas maar kan dat hij de dealer wel doen - Timvr (55), 1 maand geleden
    De dealer zal zeker nog wel over die diagnosetester beschikken. - atte (0) PRO, 1 maand geleden

Timvr (55), 1 maand geleden

Oké ik ben nu wat wijzer denk ik. Had het idee te checken hoe de bobine zat, en hier bleek hij maar met 1 schroef half vast te zitten. Voor zekerheid nieuwe bobine gemonteerd met 2 schroeven (omdat deze niet origineel was en nieuwe wel).nu lijkt het probleem verholpen te zijn. Zijn nu ongv 100 km verder en hebben net een volle tank dus ik zal een update geven over 500km

Timvr (55), 2 weken geleden

Zijn ruim 2000km verder en heb nergens meer last van gehad. Bedankt voor 't meedenken iedereen!

quikfit (230), 2 weken geleden

Bedankt voor de feedback,als bobines warm worden wordt de weerstand groter.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.